  • 1. Data: 2011-12-29 21:12:52
    Temat: VZM - odliczenie VAT i żądanie oświadczenie
    Od: MrJiNks <m...@b...com>

    Witam pierwszy raz na tej grupie,

    Złożyłem wniosek o odliczenie VAT materiałów budowlanych do lokalnego
    urzędu skarbowego. Poza jedną sporną fakturą urząd zażądał ode mnie
    oświadczenie o tym, kto, w jakim czasie i za ile wykonywał prace
    budowlane. Ma to niby związek z odliczeniem VAT. Jakkolwiek, nie mogę
    sie doszukać podstaw prawnych, jest to budowa nowego budynku, nie remont.
    Zakładam, że chcą sobie trzasnąć kontrolę dla ekip, które wykonywały
    usługę. W sumie pytam z ciekawości, czy mają prawo, czy jest to wymysł
    lokalnej skarbówki?

    Pozdr
    JiNx

  • 2. Data: 2011-12-30 06:47:14
    Temat: Re: VZM - odliczenie VAT i żądanie oświadczenie
    Od: Dominik & Co <D...@c...invalid>

    W dniu 29-12-2011 22:12, MrJiNks rzecze:

    > usługę. W sumie pytam z ciekawości, czy mają prawo, czy jest to wymysł
    > lokalnej skarbówki?

    A zapytałeś o podstawę prawną?
    Przejrzyj ustawę:
    http://www.mf.gov.pl/index.php?dzial=106&wysw=4&cons
    t=1
    Na mój gust nic takiego tam nie ma, ale może
    nieuważnie czytałem ;-)

    Musisz jedynie napisać oświadczenie (wystarczy
    to na formularzu) o zakresie prac: tynkowanie,
    kładzenie paneli, wykonanie instalacji elektrycznej
    itp itd).

    Ja bym odesłał na drzewo. Nawet przy wątpliwych materiałach
    nie musisz się tłumaczyć, US ma obowiązek wydać
    decyzję co do zakresu zwrotu.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 3. Data: 2011-12-30 13:24:26
    Od: MrJiNks <m...@b...com>

    W dniu 2011-12-30 07:47, Dominik & Co pisze:
> [...]
    > itp itd).
    >
    > Ja bym odesłał na drzewo. Nawet przy wątpliwych materiałach
    > nie musisz się tłumaczyć, US ma obowiązek wydać

    Dzięki, napisałem oświadczenie jak chcieli, jednak aż tak się nie
    rozdrabniałem, w sumie dom jeszcze nieskończony.
    W ustawie też nic o czymś takim nie znalazłem, w googlu też.
    Coż, może to lokalny wymysł.

    Pozdr
    JiNx

  • 4. Data: 2012-01-01 20:09:17
    Od: "jojo" <j...@w...pl>

    US tak mają:)
    Przecież nawet druk VZM nie jst obowiązkowy.....

    --
    dr_indy
    Użytkownik "MrJiNks" <m...@b...com> napisał w wiadomości