  • 1. Data: 2011-12-27 09:45:03
    Temat: Przychód z praw majątkowych, zaliczka i koszty
    Od: Główny Użytkownik <p...@g...com>

    WItam!
    Przedewszystkim chciałbym wyprowadzić dwie osoby z grupy z błędu.
    Zarówno na infolinii podatkowej jak i w moim urzędzie powiedziano że w
    przypadku udzielania licencji na uzytkowania koszty przysługuja tylkow
    faktycznej wysokosci.
    Koszt 50% przysluguje przy przeniesieniu prawm majatkowych przy czym
    ja przenoszac prawa mialbym 50% ale juz druga i nastepna osoba
    przenoszac te prawa dalej 20% . Tak to wyglada ale nie w tej sprawie
    pisze. Faktem jest ze powalony zus odpada wiec i tak jest oszcednosc i
    zero stresu.A faktyczne koszty moga w zeznaniu rocznym ujac.

    Chcialbym zapytac sie jak wyglada dokladnie wyliczenie zaliczki na
    podatek (z zaokragleniami) i na jakim formularzu (przelew) dokonac ma
    platnik przelewu.

    Z mojego punktu widzenia wyglada top tak. Założenie ze kwota bez vatu
    to kwota 32,41. Przed wyliczeniem zaliczki zaokraglamy do pełnego
    złotego, czyli bierzemy podstawe
    32 zł. Liczymy 18% podatku = 5,76 zł , należną zaliczke zaokraglamy
    czyli do wplaty jest do urzedu 6 zł. Płatnik puszcza to do 20
    kolejnego miesiaca
    wybierajac z lity formularz PIT-4 lub jak nie ma to PIT i wtedy w
    identyfikacji zobowiazania "podatek od wynagrodzeń-PIT-4".

    I teraz tak, jezeli jedna osoba kupi w danym miesiacu wiecej uslug to
    przed wyliczeniem podatku sumuje przychod czy osobno dla kazdego a
    tylko na przelewie sumuje? Moze kupic 10 miesiaca i pozniej 20 a 10
    nie miec swiadomosci ze kupi tez 20. Jak to wyglada? Jak pusci 2
    przelewy do US to nie bedzie problemu?

    Druga sprawa w pit 4r/11 zawiera sie przy przychodzie kwoty
    zaokraglone TU 32 zl i podatek od danego przychodu zaokraglony czyli
    TU 6 zł. Czy bez zaokraglen?

    pozdrawiam
    P.

  • 2. Data: 2011-12-27 09:57:02
    Temat: Re: Przychód z praw majątkowych, zaliczka i koszty
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Główny,

    Tuesday, December 27, 2011, 10:45:03 AM, you wrote:

> [...]
    > Zarówno na infolinii podatkowej jak i w moim urzędzie powiedziano że w
    > przypadku udzielania licencji na uzytkowania koszty przysługuja tylkow

    Jasne. Urzędowi skarbowemu tak wygodnie, to tak mówią.

    Udzielenie licencji - czyli zapewne prawa do uzytkowania - przez
    _autora_ stanowi przychód wynikający z korzystania przez autora ze
    swoich praw autorskich. Nigdzie nie jest powiedziane, że autor musi
    się wyzbyć całkowicie praw majatkowych, żeby z możliwości odliczenia
    50% kosztów skorzystać.

    > Koszt 50% przysluguje przy przeniesieniu prawm majatkowych przy czym
    > ja przenoszac prawa mialbym 50% ale juz druga i nastepna osoba
    > przenoszac te prawa dalej 20% .

    Oczywiste. Tylko autorowi przysługują powiększone koszty.

    > Tak to wyglada ale nie w tej sprawie pisze. Faktem jest ze powalony
    > zus odpada

    A skąd ta pewnośc?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2011-12-27 10:17:11
    Od: Przemyslaw Rokicki <d...@g...com>

> [...]
    > swoich praw autorskich. Nigdzie nie jest powiedziane, że autor musi
    > się wyzbyć całkowicie praw majatkowych, żeby z możliwości odliczenia

    ale ja nie mam nawet bez wyzbycia zamiary przenoszenia praw a od tego
    jest to uzależnione.
    zreszta poki co sie do tego zastosuje a w miedzyczasie wystapie o
    indywidualna interpretacje.
    Tak na marginesie czy jezeli interpretacja stwoerdzi co innego to bede
    mial prawo samodzielnie dochod skorygowac w zeznaniu rocznym czy
    wszyscy platnicy beda z osobna
    musieli to robic?

    > A skąd ta pewnośc?

    poniewaz decyduje o tym komisja przy ministerstwie kultury i czegos
    tam, a ja sie z nimi kontaktowałem, i jednoznacznie stanowczo to
    stwierdzono.
    DLa nich tworca w rozumieniu ustawy o vat nie jest autor programu
    ktorym pozniej handluje a gosc ktory ktory np. spiewa itp

    P.

  • 4. Data: 2011-12-27 10:23:11
    Od: Główny Użytkownik <p...@g...com>

> [...]
    > swoich praw autorskich. Nigdzie nie jest powiedziane, że autor musi
    > się wyzbyć całkowicie praw majatkowych, żeby z możliwości odliczenia

    nie mam zamiaru nawet w czewsci przenosic praw na zwyklych
    uzytkownikow, a od tego jest to uzaleznione, zreszta wystapie
    oi indywidualna interpretacje. Przy okazji mam pytanie czy bede mogl w
    zeznaniu rocznym skorygowac -w przypadku interpretacji po mojej mysli-
    koszty czy beda musieli robic to wszyscy platnicy (nierealne) ?

    > Oczywiste. Tylko autorowi przysługują powiększone koszty.

    przy udzieleniu licencji tylko na uzytkowanie powiedzmy 100 osobom
    zachowujac pelne prawa do programu?

    > A skąd ta pewnośc?

    decyduje o tym komisja przy ministerstwie kultury (nie pamietam
    dokladnie nazwy)
    a oni jednoznacznie stwierdzili ze nie uznaja w swietle przepisow o
    zus za tworce
    goscia ktory stworzyl program i udziela licencji na jego uzytkowanie a
    raczej osoby ktore spiewaja itp.
    (bardziej fachowo to powiedzieli, stosuje duzy skrot myslowy) . Tak
    wiec u zrodla sprawdzilem.

    pozdrawiam
    ps.
    napisalem odpowiedz jeszcze raz bo chyba poprzednia sie nie pojawila

  • 5. Data: 2011-12-27 10:30:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Przemyslaw,

    Tuesday, December 27, 2011, 11:17:11 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > DLa nich tworca w rozumieniu ustawy o vat nie jest autor programu
    > ktorym pozniej handluje a gosc ktory ktory np. spiewa itp

    Ale co to ma wspólnego z ZUSem?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2011-12-27 12:15:03
    Od: Przemyslaw Rokicki <d...@g...com>

    > Ale co to ma wspólnego z ZUSem?

    to ze oni decyduja kiedy artysta czy tworca podlega pod zus.
    oczywiscie mialem na mysli ustawe o ub. sp. nie o vat "Literowka"

  • 7. Data: 2011-12-27 12:34:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Przemyslaw,

    Tuesday, December 27, 2011, 1:15:03 PM, you wrote:

    > to ze oni decyduja kiedy artysta czy tworca podlega pod zus.
    > oczywiscie mialem na mysli ustawe o ub. sp. nie o vat "Literowka"

    Ale skoro nie uznają Cię za twórcę, to kończy się ich zakres
    kompetencji i podlegasz pod ogólne rozumienie działalności
    gospodarczej. I tu ZUS Cię może za jaja złapać.

    Swoją drogą to, ze Ministerstwo Kultury i czegoś tam ma decydować czy
    programowanie jest twórczością jest niezłym idiotyzmem.
    Być może chodzi o twórczość artystyczną ale to już inna para kaloszy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2011-12-27 12:45:12
    Od: Przemyslaw Rokicki <d...@g...com>

    On 27 Gru, 13:34, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Ale skoro nie uznają Cię za twórcę, to kończy się ich zakres
    > kompetencji i podlegasz pod ogólne rozumienie działalności
    > gospodarczej. I tu ZUS Cię może za jaja złapać.

    nie moze poniewaz wedlug PIT jest to przychod z innych zrodel wiec
    nie moglbym tego dochodu w ogole uwzglednic w dochodach z DG.
    NIe osiagam dochodu z DG wiec dg z automatu (niezgloszonej) wtedy nie
    prowadze nie moze wiec sobie zus stwierdzic ze ja prowadze.
    Co innego gdyby wykonywal czynnosci podlegajace pod DG (kupil towary w
    celu sprzedazy) i jej nie zglosil wtedy rzeczywiscie mialbym problem
    wstecz.

    > Swoją drogą to, ze Ministerstwo Kultury i czegoś tam ma decydować czy
    > programowanie jest twórczością jest niezłym idiotyzmem.
    > Być może chodzi o twórczość artystyczną ale to już inna para kaloszy.

    Chodzi tu wlasnie o cos w rodzaju twóczosci artystycznej.

    P.

  • 9. Data: 2011-12-27 12:57:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Przemyslaw,

    Tuesday, December 27, 2011, 1:45:12 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > Co innego gdyby wykonywal czynnosci podlegajace pod DG (kupil towary w
    > celu sprzedazy) i jej nie zglosil wtedy rzeczywiscie mialbym problem

    A kto Ci powiedział, że jedynie handel towarami jest DG?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2011-12-27 13:10:34
    Od: Przemyslaw Rokicki <d...@g...com>

    On 27 Gru, 13:57, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:
    > Hello Przemyslaw,
    >
    > Tuesday, December 27, 2011, 1:45:12 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A kto Ci powiedział, że jedynie handel towarami jest DG?

    podalem Ci to jako przyklad, to o czym pisze nie podlega pod DG
    przerobilem temat dokladnie
    i nie pytam sie o kwalifikacje tego dochodu wiec prosze
    i nie dyskutowanie nad ta kwestia bo nie to jest istotą ,mojego
    watku :) A wyliczenie i dane przelewu.

    pozdrawiam