  • 1. Data: 2004-08-05 05:16:23
    Temat: Vat 7% na towar i usługę
    Od: "lewostroidzie" <n...@o...pl>

    Firmy handlowo-usługowe chcąc pozyskać klientów wyceniaja i fakturują swoje
    usługi (towar + usługa)z VAT 7%.Np.znajomy kupił w danej firmie urządzenie
    które powinno być fakturowane z VAT 22% Firma owe urządzenie dostarczyła i
    zamontowała w domu znajomego.Na fakturze było napisane "montaż ...." Kwota
    łączna zawierała wartość towaru + montaż (VAT 7%) Zgadzanm się z VAT 7% w
    usłudze ale czy towar który w sklepie normalnie jest sprzedawany z VAT 22% moze
    byś w ten sposób fakturowany?

    pozdrawiam-leo

  • 2. Data: 2004-08-05 08:33:58
    Temat: Re: Vat 7% na towar i usługę
    Od: "kuza" <k...@W...pl>

    przyłaczam sie do pytania, przykładowo remontuje w tej chwili mieszkanie,
    czy moge kupic np. drzwi z faktura VAT22% na firmę remontująca, która
    wystawi mi fakture za drzwi+montaz na 7% ?

    --

    Kuza

  • 3. Data: 2004-08-05 22:25:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Aug 2004, lewostroidzie wrote:
    [...]
> [...]
    >+ usłudze ale czy towar który w sklepie normalnie jest sprzedawany z VAT 22% moze

    Możesz googla spytać o "montaż okien OR okna" ?
    Problem na tyle zawikłany, że jak minister udzielił "wyjaśnienia" to
    dopiero rozpętała się dyskusja na dobre :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-08-05 22:29:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Aug 2004, kuza wrote:
    [...]
    >+ czy moge kupic np. drzwi z faktura VAT22% na firmę remontująca

    Abstrahując od VAT - sprawdź kilka razy czy owa firma będzie
    ci wdzięczna ;>
    Ze dwa "razy do sprawdzenia" mogę ci polecić:
    - czy rozlicza ryczałt; jeśli tak i wolisz zapłacić podatek dochodowy
    zamiast VAT to fiskus będzie ci wdzięczny, a jak przypadkiem jeszcze
    firmę wpędzisz w przekroczenie progów ;) to firma może dać
    wyraz swojej wdzięczności ;)
    - czy ma kasę fiskalną; jak nie mają a kupujesz "osobiście" (a nie
    dla własnej firmy) to mogą ci być równie wdzięczni ;>

    Oczywiście nie będąc doradzcą nie powiem ci czy ta lista jest
    kompletna :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)