  • 1. Data: 2004-08-05 06:26:46
    Temat: kasy rejestrujace..
    Od: "marcin" <m...@p...fm>

    Witam,

    w obowiazujecej ( jeszcze chyba :)) ustawie o vat w dalszym ciagu jest zapis o
    mozliwosci odliczenia 50 % wartosci netto drukarki fiskalnej. Mam pytanie, czy
    w miedzyczasie nie wyszly jakies rozporzadzenia zmieniajace tryb tego
    odliczenia ? Jest tam furtka umozliwiajaca ministrowi wydanie takiego
    rozporzadzenia.

    I jeszcze nie jestem pewien, czego dotyczy zapis: Podatnicy, ktorzy rozpoczna
    ewidencjonowanie w obrotu i kwot podatku naleznego w obowiazujacych terminach"

    sprawa dotyczy:

    spolka z o.o.
    zgloszenie vat-5 1993

    uspiona do marca - od kwietnia do dzis wystawiala jedynie faktury vat dla
    podmiotow gospodarczych

    w tej chwili przejmuje czesc dzialalnosci wiekszego przedsiebiorstwa, jest
    mozliwosc odkupienia od firmy-matki drukarek fiskalnych i dokonanie odliczenia?

    oczywiscie w drukarkach wymiana modulu - to oczywiste.

    dziekuje i pozdrawiam

    marcin

  • 2. Data: 2004-08-05 08:00:18
    Temat: Re: kasy rejestrujace..
    Od: Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

    Użytkownik "marcin" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > w miedzyczasie nie wyszly jakies rozporzadzenia zmieniajace tryb tego
    > odliczenia ? Jest tam furtka umozliwiajaca ministrowi wydanie takiego

    Nic sie nie zmienilo, za wyjatkiem tego ze odliczenie przysluguje tylko
    tym ktorzy kupuja pierwsze urzadzenia (pierwsza instalacja kas).
    Dla rozszerzajacych dzialalnosc, ktorzy posiadali juz urzadzenia
    fiskalne takie odliczenie nie przysluguje.

> [...]

    > zgloszenie vat-5 1993
    >
    > uspiona do marca - od kwietnia do dzis wystawiala jedynie faktury vat dla

    Mozna powiedziec tak:
    1. Dokonaja zgloszenie o liczbie i miejscu instalacji potrzebnych kas.
    (planowanym)
    przed pierwsza sprzedaza ktora powinna byc zarejestrowana na kasie.
    2. Pierwsza sprzedaz na kasach zostanie zarejestrowana nie pozniej niz w
    'przymusowym'
    terminie - sadze ze w tym przypadku to moment przekroczenia 40000 zl
    obrotu na
    rzecz OFNPDG plus do konca drugiego miesiaca od konca miesiaca w ktorym
    nastapilo
    przekroczenie (uff, troche to zakrecone).
    3. Bedzie uregulowana platnosc za kasy.

> [...]
    odliczenia?

    > oczywiscie w drukarkach wymiana modulu - to oczywiste.

    I tak i nie.
    Co do szczegolow - zapraszam na priv.

    Darek

  • 3. Data: 2004-08-05 18:47:35
    Od: "news.tpi.pl" <n...@w...pl>

    "Dariusz Domagała" <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl> wrote in message
    > Użytkownik "marcin" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

    [ciach]

    > odliczenia?

    > I tak i nie.
    > Co do szczegolow - zapraszam na priv.
    > >

    > Darek

    Odpis otrzymuje sie od tylko od pierwszego urzadzenia ufiskalnionego w danym
    miesiacu, chyba ze firma otwiera kilka punktow naraz i jednoczesnie w tym
    samym terminie ufiskalnia wszystkie punkty.
    Jesli chodzi o odkupienie uzywanych drukarek to jest mozliwe wprowadzenie
    ich ponownie do obrotu, oczywiscie po uprzedniej wymianie modulow
    fiskalnych, pod warunkiem ze urzadzenia te posiadaja homologacje wg nowych
    warunkow technicznych ( lipiec 2001r.) a najkrocej stary modul musi miec 3
    literowy numer unikatowy np: XXX 12345678.
    Pzdr.
    S.

  • 4. Data: 2004-08-05 22:38:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Aug 2004, news.tpi.pl wrote:
    [...]
    >+ Odpis otrzymuje sie od tylko od pierwszego urzadzenia ufiskalnionego w danym
    >+ miesiacu, chyba ze firma otwiera kilka punktow naraz i jednoczesnie w tym
    >+ samym terminie ufiskalnia wszystkie punkty.

    Hm... albo mam za stare rozporządzenie albo źle rozumiem.
    Zapis:
    +++
    W terminach wynikajšcych z § 2 pkt 3, § 3 ust.2, 4 - 7 oraz § 4, podatnicy
    sš obowišzani rozpoczšć ewidencjonowanie przy zastosowaniu co najmniej 1/5
    (w zaokršgleniu w górę do liczb całkowitych) liczby kas, która została
    zgłoszona przez podatnika w urzędzie skarbowym do prowadzenia ewidencji we
    wszystkich miejscach sprzedaży i œwiadczenia usług, na dzień rozpoczęcia
    ewidencjonowania. Od pierwszego dnia każdego następnego miesišca podatnicy
    sš obowišzani wprowadzić do ewidencjonowania kolejne kasy, w liczbie nie
    mniejszej niż liczba kas zainstalowanych w pierwszym miesišcu
    ewidencjonowania.
    ---

    ...IMHO znaczy, że jeśli ma być wprowadzonych 10 kas, to w 1. miesiącu
    muszą zostać wprowadzone co najmniej dwie.
    Ale w drugim miesiącu można wprowadzić 2, 3 albo i 5 kas.
    To samo w trzecim i kolejnych (oczywiście do wyczerpania liczby
    "10" a nie 2+5+5 !).
    Nie zgaza mi się z twoim opisem ani "tylko pierwsza kasa w danym
    miesiącu" ani możliwość "chyba że wszystkie naraz" jako JEDYNA
    alternatywa !
    Coś nie tak (mi się wydaje) ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-08-06 12:35:54
    Od: "news.tpi.pl" <n...@w...pl>

    rtezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > Ale w drugim miesiącu można wprowadzić 2, 3 albo i 5 kas.
    > To samo w trzecim i kolejnych (oczywiście do wyczerpania liczby
    [ciach]
    > Nie zgaza mi się z twoim opisem ani "tylko pierwsza kasa w danym
    > miesiącu" ani możliwość "chyba że wszystkie naraz" jako JEDYNA
> [...]

    Witam.
    Chodzilo mi o to ze gosc, kupujac kilka drukarek, jesli chcialby dostac
    odpis od wszystkich, musialby ufiskalnic w jednym terminie wszystkie
    zainstalowane w poszczegolnych punktach. Jezeli bedzie instalowal kolejne
    punkty miesiac po miesiacu to odpis dostanie tylko od pierwszej
    ufiskalnionej. Moze troche zawile napisalem.
    Pzdr.
    S.

  • 6. Data: 2004-08-06 13:06:08
    Od: Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

    Użytkownik "news.tpi.pl" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > punkty miesiac po miesiacu to odpis dostanie tylko od pierwszej
    > ufiskalnionej. Moze troche zawile napisalem.

    Nie zawile, tylko zle.

    Prze obowiazkowym terminem nalezy w US zglosic liczbe kas i miejsce
    instalacji
    a nastepnie je instalowac zgodnie z wczesniej podanym wzorem (1/5 w
    zaokragleniu
    do jednosci w gore). Jezeli ten wymog bedzie spelniony (zgloszenie) to na
    wszystkie
    kasy przysluguje odliczenie.

    Darek