  • 11. Data: 2003-01-27 22:43:42
    Temat: Re: W E K S E L
    Od: "Lansjer" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <:
    > Gdzieś to widziałem (weksel.pl ? - koniecznie tam zajrzyj !) - "weksel

    OK, zobaczę - dzięki za link

    > PS: co to na "podatki" weksli tak przybyło ? 3 wątek w dwa dni ??

    he he!
    ten papier wartościowy powoli staje się popularny w obrocie gosp i dlatego.
    Lansjer

  • 12. Data: 2003-01-27 22:57:25
    Od: "Lansjer" <l...@g...pl>

    RZEPKA WEKSLOWA ze str. www.weksle.pl

    Wiersz poruszający tematykę weksli, autorstwa pana Wojciecha Haducha.

    Wystawił Dziadek weksel handlowy,
    Choć nie do końca był doń gotowy,

    Weksel na kwotę bajecznie wielką,
    Więc służyć musiał poręczycielką,

    Zawołał dziadek na pomoc babcię,
    Poręcz go za mnie, dam ci swe kapcie,

    I biedny dziadek z babcią niebogą,
    Wystawili weksel na kwotę niebłogą,

    Dziadek wystawca, Babcia za Dziadka,
    Przydałaby się poręczyciela dokładka,

    Przyleciał wnuczek, weksel poręczył,
    Pocił się, stękał, strasznie się zmęczył,

    Wnuczek za Babcię, Babcia za Dziadka
    Dziadek wystawcą, a gdzie dokładka?

    Zawołał wnuczek szczeniaczka Mruczka,
    Przyleciał Mruczek, poręczył za Wnuczka,

    Mruczek za Wnuczka,
    Wnuczek za Babcię, Babcia za Dziadka,
    Dziadek wystawcą, a gdzie dokładka?

    Pocą się, sapią stękają srogo,
    Niestety weksla wykupić nie mogą,

    Aż wstyd powiedzieć, co byłoby dalej,
    Wszyscy by równo zbankrutowali,

    Jednak z pomocą Bank był gotowy,
    I dał im kredyt bezgotówkowy,

    Morał z tej bajki sam się dziś pisze,
    Pomyśl sto razy zanim podpiszesz.

  • 13. Data: 2003-01-27 23:07:41
    Od: "Lansjer" <l...@g...pl>

    > To oczywiście nic nie znaczy, co najwyżej może być powodem
    > do oskarżenia o wykroczenie skarbowe :)

    znalazłem na www.wesel.pl :
    UWAGA!!!

    Zapis na "urzędowym blankiecie wekslowym" o treści "Urzędowy blankiet
    wekslowy do sumy wekslowej nie przekraczającej (tu suma) zł.", mówi tylko od
    jakiej kwoty została uiszczona opłata skarbowa. Nie stanowi to w żadnym
    wypadku górnej granicy zobowiązania wekslowego lub poręczenia. Ten
    niefortunny zapis wprowadza w błąd i jest przyczyną wielu nieszczęść.

  • 14. Data: 2003-01-28 07:42:55
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik Bogdan K <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1481g$skl$...@n...onet.pl...

> [...]
    >
    > To że jest in blanco to nic nie szkodzi, ważne co opisane w umowie
    wekslowej
    > do tego weksla, jeśli na odwrocie weksla dasz napis " do tego weksla
    > istnieje umowa wekslowa"
    > to przecież nikt nie sfałszuje tej umowy, której jeden egzemplarz
    posiadasz
    > ty a drugi posiadacz weksla, i nie może puścić go w obieg na innych
    > warunkach niż zapisane w umowie. A to, że in blanco to wygodne w momencie
    > wypełniania weksla, bo może chodzić tylko o część kwoty gwarancji, odsetki
    > itp. tak jak to zapiszecie w umowie wekslowej.

    O ile dobrze pamiętam deklaracja wekslowa obowiązuje pierwszego nabywce a
    kolejnych niekoniecznie.

  • 15. Data: 2003-01-28 19:05:13
    Od: "Beata O." <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Lansjer <l...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b14de5$cqt$...@n...onet.pl...

  • 16. Data: 2003-01-28 22:54:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Jan 2003, Lansjer wrote:
    [...]
    >+ znalazłem na www.wesel.pl :
    >+ UWAGA!!!
    >+
    >+ Zapis na "urzędowym blankiecie wekslowym" o treści "Urzędowy blankiet
    [...]

    A myślałeś że czemu weksel.pl ci zaproponowano ?? ;) (to ostrzeżenie
    jest tam niemal na każdej stronie, nie sposób przeoczyć.)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2003-01-29 00:44:49
    Od: "Arkadiusz Krawczyk" <a...@i...pl>

    --

> [...]
    > posiadasz
    >
    > O ile dobrze pamiętam deklaracja wekslowa obowiązuje pierwszego nabywce a

    z tego co mi wiadomo wystarczy zastrzec indos weksla poprzez zapis "nie na
    zlecenie"

    Dział II. Indos.

    Art. 11. Każdy weksel można przenieść przez indos, chociażby nie był
    wystawiony wyraźnie na zlecenie. Jeżeli wystawca umieścił w wekslu wyrazy
    "nie na zlecenie" lub inne zastrzeżenie równoznaczne: można przenieść weksel
    tylko w formie i ze skutkami zwykłego przelewu. Weksel można indosować
    również na trasata bez względu, czy przyjął on weksel, czy nie, a także na
    wystawcę lub na każdą inną osobę, wekslowo zobowiązaną. Osoby te mogą weksel
    dalej indosować.

    Arkadiusz Krawczyk
    Sosnowiec, Polska
    502-701461, 8919003 ICQ, 170994 GG
    "rób co uwazasz, lecz uwazaj co robisz"
    (finanse,motoryzacja,negocjacje,umowy)
    moje wady: nie znosze klamstwa, zbytnia spostrzegawczosc
    auta - www.furaki.prv.pl
    Prosze nie kasowac watku ;-)