  • 1. Data: 2011-02-18 22:28:02
    Temat: W którym miejscu odliczyć składki ZUS
    Od: "Miroro" <m...@w...pl>

    Witam,
    w ubiegłym roku żona prowadziła do maja DG na KPiR oraz pracowała na etacie.
    W związku z DG odprowadzała do ZUS składki. Uzbierało się tego 1390 zł.
    Teraz przy rozliczeniu PIT 36 nie bardzo wiem czy i w którym miejscu można
    tę kwotę odliczyć.
    Dodam, że w ciągu roku 2010 żona nie płaciła żadnych zaliczek na podatek z
    racji tego, że dochody z DG były w sumie na poziomie 2000 zł za pół roku.
    Czy teraz przy rozliczeniu rocznym można jakoś odzyskać całość/część
    skaładek zapłaconych do ZUS?
    Z góry dzięki za info.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-02-19 11:15:27
    Temat: Re: W którym miejscu odliczyć składki ZUS
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Miroro w <news:ijmsma$hns$1@mx1.internetia.pl>:

    > Witam,
    > w ubiegłym roku żona prowadziła do maja DG na KPiR oraz pracowała na etacie.
    > W związku z DG odprowadzała do ZUS składki. Uzbierało się tego 1390 zł.

    Z kwoty i ilości miesięcy wynika, że nie chodzi o składki ZUS, a raczej o
    składkę NFZ (Ubezpieczenie Zdrowotne)

    > Teraz przy rozliczeniu PIT 36 nie bardzo wiem czy i w którym miejscu można
    > tę kwotę odliczyć.

    To przeczytaj opisy pól deklaracji i broszurę informacyjną do niej...
    Tylko zastanów się, czy aby na pewno PIT-36, a nie inny

    "[...] wypełniają podatnicy, którzy korzystają z odliczenia od podatku
    składki na ubezpieczenie zdrowotne."

    > Czy teraz przy rozliczeniu rocznym można jakoś odzyskać całość/część
    > skaładek zapłaconych do ZUS?

    Całości nie można.

    --
    Tomasz Nycz