  • 1. Data: 2008-12-28 18:09:35
    Temat: WNP - klasyfikacja
    Od: Marek <m...@g...pl>

    Czy do WNP jest jakaś "klasyfikacja rodzajowa" jak do ST ?
    Jak zaklasyfikować:

    MS Windows
    MS OFFICE
    służebność gruntową

  • 2. Data: 2009-01-06 21:41:53
    Temat: Re: WNP - klasyfikacja
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Dec 2008 19:09:35 +0100, Marek napisał(a):

    > Czy do WNP jest jakaś "klasyfikacja rodzajowa" jak do ST ?

    Wiesz, sama zajrzałam na grupę, bo szukam odpowiedzi na moje własne pytanie
    i znalazłam. Wystarczyło: www.google.pl ;-) Nawet posta nie popełniłam! :))
    Twój kłopot był też przedmiotem niejednej wypowiedzi. Sprawdziłam...

    Spróbuj sam - działa :)

    A żeby nie zostawiać Cię tak bez niczego zupełnie, bo to już nie pierwsze
    Twoje pytanie na ten temat, to Ci tu wrzucę:

    Zgodnie z art. 22b ust. 1 u.p.d.o.f. i art. 16b ust. 1 u.p.d.o.p.
    wartościami niematerialnymi i prawnymi podlegającymi amortyzacji są nabyte
    nadające się do gospodarczego wykorzystania w dniu przyjęcia do używania:
    1) spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego,
    2) spółdzielcze prawo do lokalu użytkowego
    3) prawo do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
    4) autorskie lub pokrewne prawa majątkowe
    5) licencje,
    6) prawa do: wynalazków, patentów, znaków towarowych, wzorów użytkowych,
    wzorów zdobniczych,
    7) wartość stanowiąca równowartość uzyskanych informacji związanych z
    wiedzą w dziedzinie przemysłowej, handlowej, naukowej lub organizacyjnej
    (know-how),

    jeżeli spełniają następujące warunki:
    a) przewidywany okres ich używania jest dłuższym niż rok,
    b) są wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną
    przez niego działalnością gospodarczą albo oddane przez niego do używania
    na podstawie umowy licencyjnej (sublicencji), umowy najmu, dzierżawy lub
    umowy określonej w art. 17a pkt 1 u.p.d.o.p. lub 23a ust. 1 pkt 1
    u.p.d.o.f.

    Ciąg dalszy w ustawach. Wiesz - umorzenia, te sprawy. A! i nie podałeś czy
    interesuje Cię ujęcie podatkowe, czy bilansowe? ;>

    Choć, jak zerknę na grupę, to chyba podatkowe... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna