  • 1. Data: 2008-12-27 17:33:23
    Temat: Jaki program do KPiR polecacie?
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Chciałbym zrezygnować z usług mojego biura rachunkowego. Mam prostą
    księgowość, cała sprzedaż zwolniona z vatu, więc zrezygnowałem z bycia
    vatowcem. Chcę spróbować samodzielnie.

    Jaki bezproblemowy, prowadzący człowieka za rączkę program polecilibyście?
    Najlepiej taki, żeby firma miała jakichś konsultantów i robiła
    aktualizacje.
    Jakie funkcje powinien mieć taki program? PIT-5 wiem. PIT-4 w razie czego
    wiem. Jakie jeszcze druki powinien generować?

    Jak współpraca z zusem? Czy taki program sam drukuje deklaracje ZUS, czy
    musi współpracować z programem Płatnik?

    Czy taki program generuje roczny PIT?

    Czy istnieje program księgowy, za pomocą którego można jednocześnie
    wystawiać rachunki?

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 2. Data: 2008-12-27 18:22:39
    Temat: Re: Jaki program do KPiR polecacie?
    Od: "Adam" <s...@n...pl>

    W wiadomości:1...@4...net
    ,
    Szerr <n...@p...pl> napisał(a):

    > Jaki bezproblemowy, prowadzący człowieka za rączkę program
    > polecilibyście? Najlepiej taki, żeby firma miała jakichś konsultantów
    > i robiła aktualizacje.

    Ja używam i z czystym sumieniem polecam ifirma.pl. 3 Miesiące za free, a
    potem abonament.

    > Jak współpraca z zusem? Czy taki program sam drukuje deklaracje ZUS,
    > czy musi współpracować z programem Płatnik?

    Generuje deklaracje ZUS, jednak należy je przepisać na oryginalne druki
    ZUS'u, albo wprowadzić płatnikiem jeśli masz.

    > Czy taki program generuje roczny PIT?

    Ten akurat nie, chyba że coś się zmieni bo ciągle się zmienia.

    > Czy istnieje program księgowy, za pomocą którego można jednocześnie
    > wystawiać rachunki?

    Tu możesz bez problemu.
    Nie jest to program do instalacji na komputerze, a aplikacja internetowa,
    więc księgujesz i robisz wszystko z każdego miejsca w którym masz dostęp do
    sieci.
    Jeśli się zdecydujesz, to miłoby było jak byś podał mój login jako
    polecającego:)
    Pozdrawiam
    Adam "rehabit"

  • 3. Data: 2008-12-27 19:33:00
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    Adam pisze:

    > Ten akurat nie, chyba że coś się zmieni bo ciągle się zmienia.

    tak, juz rok temu mozna bylo wygenerowac,

    patrz http://www.pitroczny.pl/

    "Dodatkowo Klienci serwisu księgowości internetowej ifirma.pl mogą
    zaimportować do zeznania rocznego dane potrzebne do rozliczeń, a
    dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej."

  • 4. Data: 2008-12-27 19:40:19
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-12-2008 o 20:33:00 Garvey <g...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > zaimportować do zeznania rocznego dane potrzebne do rozliczeń, a
    > dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej."

    Wziąłem pierwsze z brzegu:

    https://www.pitroczny.pl/cgi-bin/WebObjects/pit-rocz
    ny.woa/5/wa/Ustawa/rozdzial4

    Rozdział 3 - Zwolnienia przedmiotowe
    Rozdział 4 - Koszty uzyskania przychodów
    Rozdział 4a - Opodatkowanie stron umowy leasingu
    Rozdział 5 - Zwolnienia przedmiotowe
    Rozdział 6 - Koszty uzyskania przychodów

    Klikanie produkuje głupoty - kompletny misz masz

    Do tego ma być updof a co jest?

    Art. 22. 1. Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu
    osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła
    przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23. Koszty poniesione
    w walutach obcych przelicza się na złote według kursu średniego
    ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego
    poprzedzającego dzień poniesienia kosztu.
    1a. (uchylono).
    1b. Kosztami uzyskania przychodów są również wydatki poniesione przez
    pracodawcę na zapewnienie prawidłowej realizacji pracowniczego programu
    emerytalnego w rozumieniu przepisów o pracowniczych programach
    emerytalnych.
    1c. U pracodawców będących akcjonariuszami pracowniczych towarzystw
    emerytalnych kosztami uzyskania przychodu są także:
    1) wydatki na pokrycie kosztów działalności pracowniczych towarzystw
    emerytalnych,
    2) opłaty pobierane przez Komisję Nadzoru Finansowego, o których mowa w
    przepisach o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych.

    updop?

    Otwieram regulamin:

    1. Serwis jest przygotowany i prowadzony przez Power Media S.A. - leadera
    rozliczeń podatkowych przez Internet.

    Nie wiem czy leader to to samo co lider - i chyba nie chcę wiedzieć :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2008-12-27 20:34:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:

    > [...]
    >
    > Klikanie produkuje głupoty - kompletny misz masz

    SOA#1

> [...]
    > 2) opłaty pobierane przez Komisję Nadzoru Finansowego, o których mowa w
    > przepisach o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych.

    ???

    No przecież to jest PDOF jak żywy.

    Piotrek

  • 6. Data: 2008-12-27 22:43:54
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    Ja bym Ci polecił Małą Księgowość rzeczpospolitej.

    Program dość prosty
    Ma dużo funkcji
    Eksport danych do płatnika jest
    drukowanie faktur jest
    darmowy jest
    pomoc twórców programu jest i aktualizacje są

    --
    PawełJ

  • 7. Data: 2008-12-27 23:27:15
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 27 grudzień 2008 19:22
    (autor Adam
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gj5rt3$n81$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Ja używam i z czystym sumieniem polecam ifirma.pl. 3 Miesiące za free, a
    > potem abonament.

    Oczywiście o ile chcesz oddać swoje dane w cudze ręce....

    Ja osobiście bardzo lubię produkty StreamSoftu. mają genialny interfejs. Nie
    umiem ocenić możliwości, bo ja mam maleńkie wymagania, ale interfejs jest
    naprawdę wzorcowy (z dokładnością do wędrujących okienek :( ). Bardzo
    wygodny i intuicyjny i w 100% obsługiwalny z klawiatury.

    --
    Tristan

    Kupię konto na YouTube.

  • 8. Data: 2008-12-27 23:28:45
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 27 grudzień 2008 23:43
    (autor pawelj
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gj6b6e$shb$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Ja bym Ci polecił Małą Księgowość rzeczpospolitej.

    Tylko nie każdy jest prenumeratorem RP :D

    --
    Tristan

    Kupię konto na YouTube.

  • 9. Data: 2008-12-27 23:58:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <gj6b6e$shb$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Tylko nie każdy jest prenumeratorem RP :D

    A po co ma być?

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2008-12-28 08:42:14