  • 1. Data: 2008-12-28 11:05:01
    Temat: pytanie laika - vat
    Od: "it" <i...@g...pl>

    Witajcie

    Kupuje, czasem sprzedaje auta , generalnie starsze.

    Kupuje je na umowe k-s, sprzedaje na f-vat płace pcc-3 po zakupie w US.

    Czy dobrze rozumiem?:
    - kupuje autko za 1000 zł - chce je sprzedac za 1200 zl więc
    1200 zl +22% vatu = cena na fakturze brutto
    Więc 1464 zł z vatem jest na fakturze.

    Do odprowadzenia więc vat-u do skarbu Państwa mam 264 zł.
    Rozumiem że obowiązek odprowadzenia vat-u jest dopiero gdy sprzedam auto i
    na kon iec danego miesiąca ?

    Czyli jeśli na placu mam 2 samochody kupione, zapłaciłem podatek pcc-3 i
    czekają na nowego własciciela to vat płace dopiero gdy klient go kupi i
    wystawie fakture Vat?

    Bardzo prosze o podpowiedz:) Wiem że pytanie śmieszne ale sam nie znam
    odpowiedzi:)

  • 2. Data: 2008-12-28 11:36:19
    Temat: Re: pytanie laika - vat
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-12-2008 o 12:05:01 it <i...@g...pl> napisał(a):

    > Witajcie
    >
    > Kupuje, czasem sprzedaje auta , generalnie starsze.
    >
    > Kupuje je na umowe k-s, sprzedaje na f-vat p?ace pcc-3 po zakupie w US.
    >
    > Czy dobrze rozumiem?:
    > - kupuje autko za 1000 z? - chce je sprzedac za 1200 zl wiec
    > 1200 zl +22% vatu = cena na fakturze brutto
    > Wiec 1464 z? z vatem jest na fakturze.

    Tak wychodzi

    > Czyli je?li na placu mam 2 samochody kupione, zap?aci?em podatek pcc-3 i
    > czekaj? na nowego w?asciciela to vat p?ace dopiero gdy klient go kupi i
    > wystawie fakture Vat?
    >
    > Bardzo prosze o podpowiedz:) Wiem ?e pytanie ?mieszne ale sam nie znam
    > odpowiedzi:)

    Rozumiem że jesteś czynnym podatnikiem VAT.
    Jeśli tak, to obowiązek podatkowy powstaje w momencie dostarczenia
    towaru klientowi a jeśli w ciągu 7 dni wystawisz fakturę,
    to w dacie wystawienia tej faktury. To dla przypadku ogólnego
    pod który *chyba* (nie sprawdziłem) sprzedaż aut podpada.

    W skrócie: na deklaracji VAT-7 za miesiąc np. grudzień 2008
    wpisujesz sumarycznie wszystkie takie transakcje dla których
    obowiązek podatkowy powstał w grudniu. (Analogicznie dla VAT-7K
    i rozliczeń kwartalnych).

    Przy czym tak naprawdę (bez skrótu) najpierw powinieneś zrobić
    ewidencję VAT za ten grudzień a dopiero z tej ewidencji przepisać do
    deklaracji.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2008-12-28 11:47:46
    Od: "it" <i...@g...pl>

    Dziękuej Panie Tomku za podpowiedz.
    Generalnie rozlicza mnie biuro rachunkowe ale nie dopytałem się o
    wszystko.:)

    Pytanie ;
    Jak teraz na dzień dzisiejszy wygląda odliczenie vatu z paliwa (100%) jakie
    autko musi być aby to odliczenie przysługiwało?

    (seicento van?)

    Od kiedy może wejśc w zycie ustawa że można odliczyć vat od normalnego autka
    wpisanego do środków trwałych.

  • 4. Data: 2008-12-29 08:33:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Dec 2008, it wrote:

> [...]
    >
    > Czy dobrze rozumiem?:
    > - kupuje autko za 1000 zł - chce je sprzedac za 1200 zl więc
    > 1200 zl +22% vatu = cena na fakturze brutto

    Rozumiem że sprzedajesz firmom?
    (bo dla OF (NPDG) nie miałoby sensu nie stosowanie sprzedaży "marżowej")

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-12-29 19:50:35
    Od: "it" <i...@g...pl>

    A mogę sprzedawać osobom prywatnym (nie prowadzącym dzialalności
    gospodarczej) sprzedawać samochody?

    Na umowę? Wtedy płacę 19% dochodowego? tylko i pcc3 składam po kupnie?

  • 6. Data: 2008-12-29 20:11:53
    Od: "it" <i...@g...pl>

    Jestem płatnikem, Vat-u

  • 7. Data: 2008-12-30 00:33:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Dec 2008, it wrote:

    > A mogę sprzedawać osobom prywatnym (nie prowadzącym dzialalności
    > gospodarczej) sprzedawać samochody?

    A niby skąd te osoby nie prowadzące DG "normalnie" biorą samochody? :D

    > Na umowę?

    Jak jedna strona daje samochód, druga pieniądze i obie to akceptują,
    to rzecz jasna że mamy umowę. Na przykład w salonie firmowym - to
    jest umowa sprzedaży.

    > Wtedy płacę 19% dochodowego? tylko i pcc3 składam po kupnie?

    Ale o co pytasz, skoro wcześniej pytałeś o sprzedaż w ramach DG?
    Pytałem czy sprzedajesz *firmom*, a nie czy sprzedajesz *jako*
    prowadzący DG - bo to oczywiste.
    "Zamierzona" sprzedaż samochodu (czyli zakup po to, aby go sprzedać)
    jest prowadzeniem DG i tyle, nie przekombinuj!

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-12-30 07:03:32
    Od: "it" <i...@g...pl>

    Dlatego kupuje autko na umowe i sprzedaje ja na fakture vat.

  • 9. Data: 2008-12-30 09:05:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Dec 2008, it wrote:

    > Dlatego kupuje autko na umowe i sprzedaje ja na fakture vat.

    Pytałem czy sprzedajesz firmom - bo "zwykła" faktura VAT w przypadku
    osób fizycznych to taki sobie interes (trzeba VAT dopłacić do CAŁEJ
    kwoty).
    Nie wiem skąd wziąłeś pomysł o rachunku :)
    Oczywiście że miałem na myśli faktury VAT *MARŻA* (bez wykazywanego
    VATu).

    pzdr, Gotfryd