  • 1. Data: 2008-12-28 16:55:29
    Temat: Likwidacja firmy i remanent
    Od: munenori <m...@e...net>

    Witam wszystkich
    Prowadzilem firme zajmujaca sie serwisem telefonow i komputerow,teraz
    firma jest w trakcie likwidacji,ja zas musze sporzadzic remanent
    likwidacyjny.
    Moje pytanie brzmi:co dokladnie mam ujac w takim remanencie?
    jedyne rzeczy jakie kupowalem na fakture to troche narzedzi,kilka
    podzespolow do rozbudowy komputera,wydatki na reklame w mediach,dostep
    do internetu,kable i boxy serwisowe oraz troche programow-windows,antywirus
    Czesc boxow serwisowych mialem przed podjeciem dzialalnosci,musialem
    dokupic tylko niektore.Nie kupowalem zadnych czesci.
    Bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-12-28 17:05:47
    Temat: Re: Likwidacja firmy i remanent
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-12-2008 o 17:55:29 munenori <m...@e...net> napisał(a):

> [...]
    > Czesc boxow serwisowych mialem przed podjeciem dzialalnosci,musialem
    > dokupic tylko niektore.Nie kupowalem zadnych czesci.

    Jeśli chodzi o PIT, to materiały i towary oraz wyposażenie - czyli w
    praktyce wszytsko oprócz oprogramowania i tego co masz w EŚTiWNiP.

    A do VAT - wszystkie towary w rozumieniu VAT, od których przysługiwało
    prawo do odliczenia (nawet jeśli nie odliczyłeś!)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2008-12-28 17:11:30
    Od: munenori <m...@e...net>

> [...]
    >
    > A do VAT - wszystkie towary w rozumieniu VAT, od których przysługiwało
    > prawo do odliczenia (nawet jeśli nie odliczyłeś!)

    Witam
    Nie jestem vatowcem,czyli sam pit?
    A jak z wydatkami na reklame-reklama internetowa i w panoramie firm.
    Prowadzilem to przez dwa lata-czy mam wpisywac wszystko z tego okresu?
    Materialy-mam zaliczyc do tego np. topniki i plecionki do cyny,ktore
    zostaly zuzyte?chemia myjaca?
    Firma konczy dzialalnosc 31 grudnia-do kiedy mam zlozyc te papiery w us?
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-12-28 17:41:12
    Od: Marek <m...@g...pl>

> [...]
    >
    > A do VAT - wszystkie towary w rozumieniu VAT, od których przysługiwało
    > prawo do odliczenia (nawet jeśli nie odliczyłeś!)

    Czyli oprogramowanie tylko do VAT , ale nie do PIT ?

    Np jakieś oprogramowanie typu DELPHI ?

  • 5. Data: 2008-12-28 17:45:25
    Od: munenori <m...@e...net>

    > Czyli oprogramowanie tylko do VAT , ale nie do PIT ?
    >
    > Np jakieś oprogramowanie typu DELPHI ?

    Witam
    Jedyne oprogramowanie to systemy operacyjne i antywirus-licencja na
    kilka kompow
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-12-28 17:45:50
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-12-2008 o 18:41:12 Marek <m...@g...pl> napisał(a):

    > Czyli oprogramowanie tylko do VAT , ale nie do PIT ?
    >
    > Np jakieś oprogramowanie typu DELPHI ?

    Dla PIT-u to jest WNiP, dla VAT-u to jest zwykły towar
    (jeśli to wersja BOX).

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2008-12-28 17:48:24
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-12-2008 o 18:11:30 munenori <m...@e...net> napisał(a):

    > Witam
    > Nie jestem vatowcem,czyli sam pit?
    > A jak z wydatkami na reklame-reklama internetowa i w panoramie firm.
    > Prowadzilem to przez dwa lata-czy mam wpisywac wszystko z tego okresu?

    Mówisz o usługach? Da się je wziąć do ręki :-) ?

    > Materialy-mam zaliczyc do tego np. topniki i plecionki do cyny,ktore
    > zostaly zuzyte?chemia myjaca?

    Wg mnie tak

    > Firma konczy dzialalnosc 31 grudnia-do kiedy mam zlozyc te papiery w us?

    Zawiadomiłeś w Wigilię naczelnika US o planowanym 31/12 remanencie?
    (Chociaż chyba na 31/12 zawiadamiać nie trzeba więc się upiecze).

    Składa się chyba w terminie płatności podatku, więc wychodzi mi
    że razem z PITem rocznym, ale to tak z głowy piszę, pewien nie jestem.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2008-12-28 17:48:46
    Od: munenori <m...@e...net>

    > Dla PIT-u to jest WNiP, dla VAT-u to jest zwykły towar
    > (jeśli to wersja BOX).
    >
    > Pozdrawiam,
    > Tomek

    Witam
    Nie byla to wersja box,zwykla bez licencji na kilka kompow.
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2008-12-28 17:50:10
    Temat: [OT] Re: Likwidacja firmy i remanent
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-12-2008 o 18:45:25 munenori <m...@e...net> napisał(a):

    > Witam
    > Jedyne oprogramowanie to systemy operacyjne i antywirus-licencja na
    > kilka kompow
    > Pozdrawiam

    Swoją drogą - czy w świetle dyskusji na pl.soc.prawo
    o tym że egzemplarze oprogramowania to nie licencje,
    Soft w BOXach mozna traktować jako WNiP?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2008-12-28 17:51:58
    Od: munenori <m...@e...net>

> [...]
    >
    > Składa się chyba w terminie płatności podatku, więc wychodzi mi
    > że razem z PITem rocznym, ale to tak z głowy piszę, pewien nie jestem.

    Reklama to uslugi,czyli ich nie wliczac do remanentu?
    Mniej wiecej kapuje juz o co chodzi.
    Czy spis ma byc zrobiony wg jakiegos wzoru czy wystarcza podstawowe dane
    na temat firmy i ow spis?