  • 1. Data: 2005-01-06 08:07:52
    Temat: Ważne - w sprawie limitu obrotów VAT za 2004
    Od: "AlterNative" <czarnejUSUŃ@SKASUJ.gazeta.WYTNIJ.pl>

    UWAGA PODATNICY ZWOLNIENI Z VAT !

    "Limit na 2005 r. wynosi 43.800 zł, natomiast w 2004 r. była to kwota 45.700
    zł. Obniżenie limitu oznacza w praktyce, iż podatnik który w bieżącym roku
    korzysta ze zwolnienia, ponieważ jego obrót nie przekroczy do 31 grudnia
    2004 r. kwoty 45.700 zł, może utracić to zwolnienie od 1 stycznia 2005 r.
    jeśli okaże się, że obroty za cały rok 2004 r. były wyższe niż 43.800 zł.

    Zwolnienie podmiotowe w 2005 r. dotyczyć będzie tylko tych podatników,
    których łączne obroty za 2004 r. będą niższe niż kwota 43.800 zł"
    ^^^^^^^
    (www.gofin.pl)

    Jacek (alternative)

  • 2. Data: 2005-01-06 11:41:18
    Temat: Re: Ważne - w sprawie limitu obrotów VAT za 2004
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jan 2005, AlterNative wrote:
    [...]
    >+ Zwolnienie podmiotowe w 2005 r. dotyczyć będzie tylko tych podatników,
    >+ których łączne obroty za 2004 r. będą niższe niż kwota 43.800 zł"
    >+ ^^^^^^^
    >+ (www.gofin.pl)

    Ja mam tylko jedno pytanie.
    Mianowicie takie, czy w styczniu 2004 gofin równie krzykliwie przypominał
    że podatnicy którzy w 2003 nie przekroczyli 45 699 mogą się nie bać
    i śmiało korzystać dalej ze zwolnienia z VAT ? ;) ("no bo nowy
    limit był WYŻSZY od starego" ! :>)
    Takoż czy jeśli przypadkiem EU "podskoczyłoby" znacząco w 2005 to
    zwolennic tezy "kwoty 43800 w 2004" uznają że w 2005 wolnoby przekroczyć
    tę NOWĄ (wyższą) wartość :] ?
    Bo chyba to że limit dotyczy JEDNEGO roku jest jasne ? ;)
    I że *sąsiedni* limit dotyczy tylko *jednego* (sąsiedniego) roku - też ?
    W związku z tym llimit 45 700 dotyczy tylko JEDNEGO roku: którego ?
    A limit 43 800 *również* dotyczy *jednego* roku: którego ?
    Wrrr....
    W ustawie zapis jest wyraźny:
    +++
    14. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi,
    w drodze rozporządzenia:
    1) w terminie do dnia 31 grudnia poprzedzającego rok podatkowy,
    kwotę, o której mowa w ust. 1, obliczoną według średniego kursu
    euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień
    roboczy października poprzedniego roku podatkowego,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    w zaokrągleniu do 100 zł;
    ---

    Kwota "określona w roku X" dotyczy roku "X+1".
    Czyli kwota ta NIE dotyczy roku "X+2".
    A kwota 47 500 zł została określona w roku *2003* !! - i dotyczy
    roku *2004*. Ja nie widzę innej możliwości.
    Może ktoś ze zwolenników tezy przeciwnej zapodać punkt po punkcie
    jak doszedł do tego że kwota określona w 2003 dotyczy 2005 ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)