  • 1. Data: 2005-01-05 21:38:53
    Temat: VAT a kasa fiskalna?!
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl>

    Pytanie moze nie głupie, ale poważnie nie wiem:

    czy można być VATowcem, i nie mieć kasy fiskalnej??? Nie przekraczam
    obrotu który jest wymagany do kasy fiskalnej, ale chcę móc wystawiać
    klientom faktury VAT, bo będą mogli sobie przy podatku rocznym odliczyć
    od dochodu, czy muszę mieć kasę???

    TLZ

  • 2. Data: 2005-01-05 21:42:49
    Temat: Re: VAT a kasa fiskalna?!
    Od: "Pito" <p...@a...pl>

    Użytkownik "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl> napisał w wiadomości
[...]

    A sam zrezygnowałeś ze zwolnienia VAT???(pewnie tak) jesli prowadzisz
    dzialalnosc wiecej niz rok to jesli nie przekroczyles obrotu 40.000 zl
    (sprzedaz tylko dla osob nie prowadzacych dzialalnosci) nie musisz miec
    kasy.A faktury VAT mozesz wystawiac (nawet musisz jesli ktos chce) bo jestes
    VAT'owcem.

  • 3. Data: 2005-01-05 23:31:07
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl>

> [...]
    > kasy.A faktury VAT mozesz wystawiac (nawet musisz jesli ktos chce) bo jestes

    OK, a jest jakieś zastrzeżenie, żebym mógł np w lutym sie zVATować?
    Obecnie jestem podmiotem zwolniom z VAT, DG 2 rok, nie przekroczone w 1
    roku 20000 obrotu.

    TLZ

  • 4. Data: 2005-01-06 00:42:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Jan 2005, Tomasz Lam [ZULU] wrote:

    > + czy można być VATowcem, i nie mieć kasy fiskalnej???

    ...masz przed nosem taki egzemplarz prowadzącego DG.... :)

    > + czy muszę mieć kasę???

    ...to jeszcze zależy CO sprzedajesz.
    *nie tylko* "komu" (że "ludności" :)).

    Zajrzyj do rozporządzenia: jak ci wpadnie do głowy sprzedać komuś
    "z ulicy" litr benzyny pt. "paliwo" (zupełnie już pomijając
    sprawę akcyzy) to do końca życia będziesz mieć kasę fiskalną :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-01-06 01:16:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jan 2005, Tomasz Lam [ZULU] wrote:
    [...]
    > + OK, a jest jakieś zastrzeżenie, żebym mógł np w lutym sie zVATować?

    ...nie słyszano :)
    Tylko że na 3 lata jesteś "uziemiony w VAT" w takim przypadku :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-01-06 21:50:38
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > On Thu, 6 Jan 2005, Tomasz Lam [ZULU] wrote:
    > [...]
    >

    > ...nie słyszano :)
    > Tylko że na 3 lata jesteś "uziemiony w VAT" w takim przypadku :)

    O co chodzi z tymi 3 latami??? Dziś rozmawiałem z ksiegową z
    zaprzyjaźnionego biura ks. i powiedziała mi że jeśli wejdę w VAT to
    jakbym skończył działalność i za jakiś czas otwierał to nadal będę na
    VAT'cie, choćby nie wiem, co. Wiec bardzo poproszę o rozwinięcie myśli:
    uziemiony w VAT na 3 lata

    TLZ

  • 7. Data: 2005-01-06 22:45:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    > + biura ks. i powiedziała mi że jeśli wejdę w VAT to jakbym skończył
    > + działalność i za jakiś czas otwierał to nadal będę na VAT'cie, choćby nie

    ...to ta ks. :) ma zaległości w czytaniu ustawy o VAT.
    Tak ze dwie "duże" nowelizacje wstecz oraz całą zmianę ustawy
    na nową :]
    Przepis zdaje się zmieniono gdzieś tak w 2002 roku !!
    Zastanów się jak będziesz słuchał co mówią ;>

    > + Wiec bardzo poproszę o rozwinięcie myśli: uziemiony w VAT na 3 lata

    "jak wlazł w VAT to jest VATowcem czy mu to się podoba czy nie
    przez 3 lata licząc z dokładnością do miesiąca lub kwartału[1]
    i zamknięcie DG tego nie przerwie".
    Ale *po 3 latach* MOŻE *chcieć* przestać być VATmanem ! (może
    złożyć VAT-R czy jak mu tam).
    Ech...
    Teraz to TY masz do przeczytania:
    http://podatki.pl/bap1.php/ptu.htm