  • 1. Data: 2005-01-05 22:31:05
    Temat: DG + umowa zlecenia a ZUS
    Od: MIG <a...@w...pl>

    Wygrzebałem ciekawy artykuł nt. możliwości płacenia mniejszego ZUSu
    przez osoby prowadzące DG:

    http://biznes.interia.pl/news?inf=477752

    Artykuł jest z marca 2004 roku. Czy ktoś z grupowiczów orientuje się,
    czy nie zaszły od tego czasu jakieś zmiany w tej kwestii? Tj. czy ciągle
    w opisany tam sposób można zgodnie z prawem płacić mniejszy ZUS?

    pozdrawiam,
    MIG

  • 2. Data: 2005-01-06 00:45:39
    Temat: Re: DG + umowa zlecenia a ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Jan 2005, MIG wrote:
    [...]
    > + czy nie zaszły od tego czasu jakieś zmiany w tej kwestii? Tj. czy ciągle
    > + w opisany tam sposób można zgodnie z prawem płacić mniejszy ZUS?

    ...o ile pamiętam to tak.
    Głownym powodem iż tak jest jest AFAIK fakt, że ostatnią poddaną
    głosowaniu "do przyjęcia" w Sejmie (w zeszłym roku) ustawę
    zmieniającą zasady ZUS Sejm potraktował wbrew woli rządu (a wicepremiera
    Haussnera w szczególności).
    Krótko mówiąc: "na dniach może się zmienić" (nowa wersja jest właśnie
    "w trakcie prac" :]).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)