  • 1. Data: 2002-12-14 00:25:26
    Temat: Wciagniecie komputera do DG a zawieszenie dzialalnosci
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    2 male pytanka:

    1 - chce sobie w listopadowe koszy wrzucic wlasny zestaw komputerowy.
    Czy wystarczy oswiadczenie "Jan Nowak przekazuje firmie "JANNOW"
    zestaw komputerowy o wartosci 1000zl na cele zwiazane z prowadzeniem
    DG. Cene rynkowa obowiazujaca w dniu przekazania oszacowano na postawie
    cen z ogloszen pracowych (zalacznik) w miesiacu listopad 2002."
    Musze sporzadzac dokladny wykaz komponentow zestawu?

    2 - Kompa nie ma ani w ewidencji wyposazenia, ani tym bardzie w ewidencji
    srodkow trwalych. Czy wymagane sa jakiekolwiej dzialania podczas dalszego
    prowadzenia DG lub w przypadku jej zawieszenia ?

    Dzieki.

    GreG

  • 2. Data: 2002-12-14 00:59:59
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Sat, 14 Dec 2002, GreG wrote:

    >+ 2 male pytanka:
    >+
    >+ 1 - chce sobie w listopadowe koszy wrzucic wlasny zestaw komputerowy.

    A weź ty i poszuakaj hasła "komputer komputera" googlem, jakieś
    20..35% będzie trafnych !
    [...]

    >+ 2 - Kompa nie ma ani w ewidencji wyposazenia, ani tym bardzie w ewidencji
    >+ srodkow trwalych. Czy wymagane sa jakiekolwiej dzialania podczas dalszego
    >+ prowadzenia DG lub w przypadku jej zawieszenia ?

    Mały drobiazg - przypomnę opinię Orki: "wprowadzenie własnych towarów
    handlowych oraz środków trwałych podatnika do działalnosci gospodarczej
    ma podstawy ustawowe. Dla wyposażenia ich nie widać."

    Wyjaśniam że IMHO wyposażenie można sobie podzielić na ewidencjonowane
    (ponad 1500zł musi być w EW) i nieewidencjonowane.
    Czym ma być twój PC ? ;)

    IM*H*O - tylko przez wrzucenie w ST (w odróżnieniu od zakupu "na
    fakturę").

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-12-14 01:19:29
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik" <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    > A weź ty i poszuakaj hasła "komputer komputera" googlem, jakieś
    > 20..35% będzie trafnych !

    Czyli circa 616.000 hasel :) Wole ta grupe !

    > Mały drobiazg - przypomnę opinię Orki: "wprowadzenie własnych towarów
    > handlowych oraz środków trwałych podatnika do działalnosci gospodarczej
    > ma podstawy ustawowe. Dla wyposażenia ich nie widać."

    oczywiscie nie chce podpadac pod ustawe.

    > Wyjaśniam że IMHO wyposażenie można sobie podzielić na ewidencjonowane
    > (ponad 1500zł musi być w EW) i nieewidencjonowane.
    > Czym ma być twój PC ? ;)

    Nieewidencjonowany, bo < 1500pln.
    A skoro nieewidencjonowany, czyli go nie ma, ale jednak w kosztach...?

    > IM*H*O - tylko przez wrzucenie w ST (w odróżnieniu od zakupu "na
    > fakturę").

    Hmmm, biorac pod uwage definicje ŚT (niejednoznaczna IMHO) jest to
    "urzadzenie", "maszyna" ? , ale kosztowo sie nie lapie do ŚT (<3500pln).

    Dopiero raczkuje w DG, sorry za lameriade i prosze moze o gotowe rozwiazanie :)

    GreG

  • 4. Data: 2002-12-14 08:49:10
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    GreG wrote:

    > Czyli circa 616.000 hasel :) Wole ta grupe !

    Google mają coś takiego jak poszukiwanie w grupach dyskusyjnych więc
    poszukaj sobie na tej grupie a nie w całej sieci

  • 5. Data: 2002-12-14 09:33:24
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Gotfryd Smolik" <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Wyjaśniam że IMHO wyposażenie można sobie podzielić na ewidencjonowane
    > (ponad 1500zł musi być w EW) i nieewidencjonowane.

    a jak to jest z samochodem ?
    czy też można "wprowadzić do działalności" ?

    a co w przypadku, kiedy jedno z małżonków zakłada działalność, samochód jest
    wspólny, a chcą wliczać w koszty paliwo ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 6. Data: 2002-12-14 11:37:18
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Sat, 14 Dec 2002, GreG wrote:

> [...]
    >+ > 20..35% będzie trafnych !
    >+
    >+ Czyli circa 616.000 hasel :) Wole ta grupe !

    W czym ty szukałeś ???
    W tym:
    http://groups.google.com/advanced_group_search?q=+ko
    mputer+OR+komputera+group:*.podatki&num=100&hl=pl&lr
    =&ie=UTF-8&inlang=pl&safe=off&as_drrb=b&as_mind=12&a
    s_minm=1&as_miny=2001&as_maxd=14&as_maxm=12&as_maxy=
    2002

    ...znajduję to:
    http://groups.google.com/groups?as_oq=komputer%20kom
    putera&ie=ISO-8859-2&as_ugroup=*.podatki&lr=&as_drrb
    =b&as_mind=12&as_minm=1&as_miny=2001&as_maxd=14&as_m
    axm=12&as_maxy=2002&num=100&hl=pl

    ... to jest jakieś 1220 trafień głównych (tj. bez rozwijania watków)
    Rzut oka na 1. stronę upewnia mnie w opinii że podając 30% trafień
    tematycznych mocno zaniżyłem...

> [...]
    >+ > ma podstawy ustawowe. Dla wyposażenia ich nie widać."
    >+
    >+ oczywiscie nie chce podpadac pod ustawe.

    No to "własnego" wyposażenia nie wypada ci wpisać w koszt.

> [...]
    >+
    >+ Nieewidencjonowany, bo < 1500pln.
    >+ A skoro nieewidencjonowany, czyli go nie ma, ale jednak w kosztach...?

    Jest, tylko nie musi mieć numerka w ewidencji !
    Kontrola może cię spytać co się z danym "dingsem" stało, oczywiście.
    Szczególnie jeśli po pół roku go nie ma :)

> [...]
    >+ Hmmm, biorac pod uwage definicje ŚT (niejednoznaczna IMHO) jest to
    >+ "urzadzenie", "maszyna" ? , ale kosztowo sie nie lapie do ŚT (<3500pln).

    Ładnie poproszę o pokazanie palcem z czego wynika że się "nie łapie".
    Weźmij i poczytaj wskazane linki, dobrze zrobi ;) !

    "Coś" co nie jest towarem ani materiałem *i* *jednocześnie*:
    - będzie używane > 1 rok
    - ma wartość > 3500 zł
    - nie jest wyłączone z amortyzacji (grunt !)
    ...*MUSI* być środkiem trwałym. Wyciąganie jakichkolwiek INNYCH
    wniosków zależy od stosowanej logiki, ale znawców prawa Boolea
    nie przekonasz że da się z tego wywieść "minimalną wartość ŚT !"

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-12-14 12:28:42
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Sat, 14 Dec 2002, Gotfryd Smolik wrote:
    [...]
    >+ prawa Boolea [...]

    wKF: nie jednego a wielu, nie prawa a twierdzenia i nie arytmetyki
    bitowej a algebry zbiorów. A poza tym chyba było ok ;) !

    Gotfryd
    (uprzedzający dobre chęci prostujących :) ...i wyposażony
    w ŚT['komputer']<3500zł)

  • 8. Data: 2002-12-14 21:01:37
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Dec 2002, plusz wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ a jak to jest z samochodem ?
    >+ czy też można "wprowadzić do działalności" ?

    Czemu by nie. Dla samochodów osobowych jest nieco "niuansów"
    od wyjaśniania których się niniejszym uchylam ;) !

    >+ a co w przypadku, kiedy jedno z małżonków zakłada działalność, samochód jest
    >+ wspólny, a chcą wliczać w koszty paliwo ?

    Nie obiecując odpowiedzi: z rozliczaniem kilometrówki czy bez ?? :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-12-14 21:41:47
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    tanpol.com.pl...
    > Czemu by nie. Dla samochodów osobowych jest nieco "niuansów"
    > od wyjaśniania których się niniejszym uchylam ;) !

    no właśnie - tylko jak zrobić, aby było najkorzystniej ?

    > Nie obiecując odpowiedzi: z rozliczaniem kilometrówki czy bez ?? :)

    a czym się różni i jak jest korzystniej ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 10. Data: 2002-12-14 23:33:49
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Dec 2002, plusz wrote:
    [...]
    >+ no właśnie - tylko jak zrobić, aby było najkorzystniej ?

    Chyba googla poczytać.... Wiesz jak ?
    [...]
    >+ > Nie obiecując odpowiedzi: z rozliczaniem kilometrówki czy bez ?? :)
    >+
    >+ a czym się różni i jak jest korzystniej ?

    j.w. (googla polecam). W skrócie:
    kilometrówka: wszlekie koszty upychasz w ilośc km*stała_delegacyjna
    (ogłaszana przez ministra). Samochód jest "osobisty", nie na
    stanie ŚT.
    ŚT: koszty upychasz 'jak leci', formalnie powinien ci służyć
    'tylko do celów związanych z DG' - jak napiszę że nie wiem
    jak powinno sie wynajmować samochód 'DG' do celów osobistych
    to mnie tu śmiechem zabiją ;) ! Jakbys chciał go sprzedać
    masz przychod "związany z DG" (nawet jak DG zamkniesz).

    Pozdrowienia, Gotfryd