  • 1. Data: 2002-12-13 20:59:13
    Temat: Kto sie zna ? VAT Zwolniony
    Od: "P133/16[artur]" <a...@i...pl>

    Moze mi ktos podac jak sie liczy ten vat?
    podonc jakims specjalnym wzorem ?
    i czy sa jakies minusy przy sprzedazy towaru z vat zw. ?
    dzieki

  • 2. Data: 2002-12-13 23:41:41
    Temat: Re: Kto sie zna ? VAT Zwolniony
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 13 Dec 2002 21:59:13 +0100, "P133/16[artur]"
    <a...@i...pl> zakodował:

    >Moze mi ktos podac jak sie liczy ten vat?
    >podonc jakims specjalnym wzorem ?

    Zwolniony, czyli nie ma (nie mylić ze zerem, czyli stawką 0%)

    >i czy sa jakies minusy przy sprzedazy towaru z vat zw. ?

    Tak, nie możesz odliczyć VATu od zakupów służących sprzedaży
    zwolnionej. Jeżeli nie potrafisz wskazać, co służy sprzedaży
    opodatkowanej (niezależnie od stawki) i zwolnionej to liczy się
    strukturą sprzedaży - jeżeli 1/2 sprzedajesz jako zw to możesz
    odliczyć połowę VATu z faktur zakupowych.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-12-14 00:33:45
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Fri, 13 Dec 2002, P133/16[artur] wrote:
    [...]
    >+ i czy sa jakies minusy przy sprzedazy towaru z vat zw. ?

    Dla kosztów poniesionych dla sprzedaży "zw". również nie ma
    odliczenia VATu. Idzie w KUP (razem z netto).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-12-14 00:39:52
    Od: "P133/16[artur]" <a...@i...pl>

    > Dla kosztów poniesionych dla sprzedaży "zw". również nie ma
    > odliczenia VATu. Idzie w KUP (razem z netto).

    tak tylko ze siostra nie ma kosztow zakupu netto bo ma ryczlt i vat a nie
    tylko vat i jeszcze jednio:

    Nie wiem czy dobrze rozumiem wiec:
    jesli kupilem znaczki za 100zl z vat zw .
    i na dzien dzisiejszy sprzedalem ich za 50zl i wszystko oczywiscie wykazalem
    to jaki bedzie efekt?
    dodam tylko ze z tych 100zl mam marzy ...1zl :)))
    czy nie poniose strat ?
    dzieki za lopatologiczne wyjasnienie
    pozdrawiam
    ar

  • 5. Data: 2002-12-14 01:43:03
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 14 Dec 2002 01:39:52 +0100, "P133/16[artur]"
    <a...@i...pl> zakodował:

    >jesli kupilem znaczki za 100zl z vat zw .
    >i na dzien dzisiejszy sprzedalem ich za 50zl i wszystko oczywiscie wykazalem
    >to jaki bedzie efekt?
    >dodam tylko ze z tych 100zl mam marzy ...1zl :)))

    Tu nie chodzi o zakup, a o sprzedaż.
    Przykład łopatologiczny.
    Tartak kupuje pnie drzew za 1000 PLN netto w stawce 22% i tnie na
    deski (przyjmijmy, że stawka 22%) i zostają z tego wióry, które
    sprzedają do sklepów zoologicznych (zw). Nie da się określić, że z tej
    dostawy robimy deski, a z innej wióry - zawsze powstaje jedno i
    drugie. Z takiego zakupu za 1000 PLN produkują deski, które sprzedają
    za 1500 PLN i wióry za 500 PLN. Wtedy, z pierwotnej faktury mają prawo
    odliczyć 1500/2000 VAT zaś 500/2000 idzie w koszty (a w każdym razie
    nie można go odliczyć).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2002-12-14 03:13:40
    Od: "P133/16[artur]" <a...@i...pl>

> [...]
    > za 1500 PLN i wióry za 500 PLN. Wtedy, z pierwotnej faktury mają prawo
    > odliczyć 1500/2000 VAT zaś 500/2000 idzie w koszty (a w każdym razie

    he he ....prosilem o przyklad lopatologiczny ( dlatego dalem prosty przyklad
    z mojej dzialki:) a dostalem lopata w lep!!!

    1. to jest forma opodatkowania ryczalt i vat
    2. vat w tym wypadku placi sie od sprzedazy
    3. vat odlicza sie ( nie ma mozliwosci odliczani netto przy tej formie)
    4. wiec inaczej :
    sprzedaje za 100zl ( vat zw bo to znaczki)
    mam zysku 1zl ( z tych 100zl) i co dalej?

  • 7. Data: 2002-12-14 08:46:09
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    P133/16[artur] wrote:

> [...]
    > wykazalem to jaki bedzie efekt?
    > dodam tylko ze z tych 100zl mam marzy ...1zl :)))

    Łopatą:

    1. Kupiłeś znaczki za 99 (Vat zw)
    2. Sprzedałeś znaczki za 100 (Vat zw.)
    3. Sprzedałeś inny towar za 100+22 dla uproszczenia kupiony dawno temu
    (VAT 22%)
    4. Kupiłeś wyposażenie kiosku za 100+22 (VAT 22)
    5. Ponieważ tego wyposażenia nie można związać ze sprzedażą
    opodatkowaną lub zwolnioną więc zożesz odliczyć tylko 100/(100+100)*22
    = 11, a nie całą kwotę (czyli nie 22)
    5. płacisz do US 22-11 = 11 zł
    6. jesteś do tyłu o 11-(100-99) = 10 w porównanią z sytuacją gdybyś nie
    handlował znaczkami

  • 8. Data: 2002-12-14 09:08:38
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Dla kosztów poniesionych dla sprzedaży "zw". również nie ma
    > odliczenia VATu. Idzie w KUP (razem z netto).

    No wlasnie....
    Czy sprzedaż "ZW" takze powinna być wpisana do
    ewidencji sprzedazy? Mowie w tym momencie o kolumnie nr 12
    w ksiedze ewidencji przedazy ("Sprzedaz zwolniona od podatku"),
    czy też dotyczy to tylko sytuacji, gdy taka sprzedaz znajduje sie
    na tej samej fakturze co sprzedaz z VAT (tak twierdzi jedna
    z ksiegowych, ktorych pytalem).

    Dzieki,

    Latet

  • 9. Data: 2002-12-14 10:04:15
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 14 Dec 2002 04:13:40 +0100, "P133/16[artur]"
    <a...@i...pl> zakodował:

    >2. vat w tym wypadku placi sie od sprzedazy

    A kiedy płaci się inaczej? Ja opisałem, co się robi z VATem.

    >3. vat odlicza sie ( nie ma mozliwosci odliczani netto przy tej formie)

    Właśnie o to chodzi, że nie pomniejszasz VATu należnego o cały
    naliczony, a tylko o jego część.

    >4. wiec inaczej :
    >sprzedaje za 100zl ( vat zw bo to znaczki)
    >mam zysku 1zl ( z tych 100zl) i co dalej?

    W przypadku obrotu towarami nie ma dużego problemu. Nie wiem o co Ci
    tutaj chodzi. Nie zapłaciłeś VATu kupując znaczki i nie naliczyłeś go
    sprzedając. Co dla Ciebie znaczy "co dalej". Rozliczanie strukturą
    dotyczy rozliczenia miesięcznego faktur, których nie możesz przypisać
    do sprzedaży zwolnionej, albo opodatkowanej (a zawsze takie fakturki
    się znajdą). Nie bawisz się w liczenie poszczególnych faktur.

    Jeszcze raz
    <łopatologia>
    W miesiącu sprzedajesz za 1500 PLN różnych towarów oVATowanych (różne
    stawki od 0 do 22%) i 500PLN te Twoje znaczki. Od towarów, które
    sprzedajesz potem z VATem odliczasz VAT w całości zaś od znaczków nie
    było VATu więc nic nie odliczasz.
    Ale w tym miesiącu masz jeszcze fakturki np. za prąd, ogrzewanie,
    telefon, wynajem lokalu itp na 200PLN. Nie możesz powiedzieć, że prąd
    służył Ci tylko sprzedaży opodatkowanej. Od takich "wspólnych"
    fakturek nie możesz odliczyć całego VATu a tylko proporcjonalnie
    1500/2000x200. Co do ryczałtu to nic to nie zmienia, za to tracisz na
    VAT, którego w całości nie odzyskasz (a "wystarczyłoby" wycofać towary
    zw z VAT, żeby nie bawić się w strukturę i odliczać cały VAT).
    </łopatologia>
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2002-12-14 21:13:22
    Temat: ES, było: Kto sie zna ? VAT Zwolniony
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Dec 2002, Latet wrote:
    [...]
    >+ Czy sprzedaż "ZW" takze powinna być wpisana do
    >+ ewidencji sprzedazy? Mowie w tym momencie o kolumnie nr 12
    >+ w ksiedze ewidencji przedazy ("Sprzedaz zwolniona od podatku"),

    Ja wpisuję. Pozwala to na zastosowanie wałkowanego paragrafu
    że "pod warunkiem" można KPiR wypełniać "do 20." :)
    Czy jest *nakaz* - nie wiem. Ale wtedy albo KPiR jest
    "na bieżąco" albo musisz mieć osobna ewidencję sprzedaży
    (IMHO bez sensu).
    No i prościej - jest kwota do wpisania w VAT-7... IMHO !

    Pozdrowienia, Gotfryd