  • 1. Data: 2002-12-14 08:17:05
    Temat: System operacyjny - można w koszty?
    Od: "Marcin" <z...@w...pl>

    Witam Grupowiczów

    Zwracam się do Was z następującym problemem (nie znalazłem odpowiedzi w
    Inforze i w archiwum).
    W przyszłym tygodniu chcę kupić komputer w cenie do 3.500 zl netto bez
    systemu operacyjnego - w koszty.
    Na osobną fakturę chciałem wziąć system operacyjny i tutaj mam problem, a
    mianowicie czy również mogę go wziąć w koszty czy muszę podnieść wartość
    komputera?

    pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2002-12-14 08:50:39
    Temat: Re: System operacyjny - można w koszty?
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Marcin wrote:

> [...]
    > Na osobną fakturę chciałem wziąć system operacyjny i tutaj mam
    > problem, a mianowicie czy również mogę go wziąć w koszty czy muszę

    Poszukaj w archiwum tej grupy na googlach. Niedawno była długa dyskusja
    na ten temat. Podpowiem, że każdy miał inną opinię i każdy pozostał
    przy swojej

  • 3. Data: 2002-12-14 09:11:58
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Poszukaj w archiwum tej grupy na googlach. Niedawno była długa dyskusja
    > na ten temat. Podpowiem, że każdy miał inną opinię i każdy pozostał
    > przy swojej

    Czyli jak zwykle :-)

    Latet

  • 4. Data: 2002-12-14 09:59:54
    Od: "Marcin" <z...@w...pl>

    > Poszukaj w archiwum tej grupy na googlach.

    Podziękowania - znalazłem, poczytałem i wiem tyle co przedtem :-)
    Chyba wezmę jednak w koszty.

    Marcin

  • 5. Data: 2002-12-14 20:37:06
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    : Witam Grupowiczów
    :
[...]
    Nie czytałem tamtego poprzedniego wątku, ale ostatnio przeabiałem ten temat
    w trochę innej sytuacji
    jeżeli dokupisz do komputera system op. to jest to "ulepszenie" komputera.
    System operacyjny sam w sobie jest ci do niczego nieprzydatny i musi
    funkcjonować z czymś, a więc z komputerem.
    A wtedy biorąc pod uwagę, że ulepszasz komputer więc zwiększasz jego
    wartość.
    i prawdopodobnie wtedy będzie to już jako środek trwały, kótry będziesz
    umarzał.

    Nie podam ci żadnych przepisów na to bo ich nie znam, ale po ostatnich
    dyskusjach z US w sprawie samochodu będącego środkiem trwałym i instalacji
    lpg tak należałoby to widzieć.
    U mnie było troszkę inna sytuacja, bo auto już było środkiem trwałym a
    instalacja tylko jego ulepszeniem

    PawełJ

  • 6. Data: 2002-12-14 23:00:55
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pawel J" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > jeżeli dokupisz do komputera system op. to jest to "ulepszenie"
    komputera.
    > System operacyjny sam w sobie jest ci do niczego nieprzydatny i musi
    > funkcjonować z czymś, a więc z komputerem.

    Idąc dalej tym tropem mozna ze spokojem powiedziec to o każdym programie,
    tani ... drogi ... bez znaczenia ...

    > A wtedy biorąc pod uwagę, że ulepszasz komputer więc zwiększasz jego
    > wartość.
    > i prawdopodobnie wtedy będzie to już jako środek trwały, kótry będziesz
    > umarzał.

    ... ale tropiac dalej to mi gdzieś w tej filozofii znikneło pojęcie
    traktowania programu jako wartości niematerialnej i w konsekwencji
    odmiennych stawek amortyzacyjnych.

    Co to jest lpg ?

    Sark

  • 7. Data: 2002-12-14 23:17:24
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Dec 2002, Sark wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Idąc dalej tym tropem mozna ze spokojem powiedziec to o każdym programie,

    *Niby* tak...choć wiesz że ja się nie zgadzam :)
    Trzeba pamiętać że zamieszanie interpretacyjne i tak jest - patrz
    "drukarka a przyczepa".
    [...]
    >+ ... ale tropiac dalej to mi gdzieś w tej filozofii znikneło pojęcie
    >+ traktowania programu jako wartości niematerialnej i w konsekwencji
    >+ odmiennych stawek amortyzacyjnych.

    Prawda. Tak na marginesie: programy starzeją się ostatnio szybciej
    niż komputery :]
    [...]
    >+ > lpg tak należałoby to widzieć.
    >+
    >+ Co to jest lpg ?

    Instalacja gazowa.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-12-15 02:25:07
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    > [...]
    >
    > *Niby* tak...choć wiesz że ja się nie zgadzam :)
    > Trzeba pamiętać że zamieszanie interpretacyjne i tak jest - patrz
    > "drukarka a przyczepa".

    Żeby nie było, to ja sie z interpretacją Pawła tez nie zgadzam co starałem
    się mu dalej wykazać :)

    > Instalacja gazowa.

    No to też bym potraktował jako ulepszenie ŚT

    Sark

  • 9. Data: 2002-12-15 09:07:33
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    : Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl>
    : napisał w wiadomości
    : news:Pine.LNX.4.21.0212150011290.16015-100000@irys.s
    tanpol.com.pl...
    :
    : > >+ > jeżeli dokupisz do komputera system op. to jest to "ulepszenie"
    : > [...]
    : > >+ Idąc dalej tym tropem mozna ze spokojem powiedziec to o każdym
    : programie,
    : > >+ tani ... drogi ... bez znaczenia ...
    : >
[...]
    : --
    : Pozdrawiam
    : Sark

    Ja wcale nie twierdzę, że moja interpretacja jest słuszna. Gdybym ja kupował
    system operacyjny, to zacząłbym kombinować w przedstawiony sposób, choc
    pewnie zapytałbym kogoś mądrzejszego niż ja :) czyli pewnie grupę.
    pawełJ
    :

  • 10. Data: 2002-12-15 10:10:30
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    pawel J>> Zwracam się do Was z następującym problemem (nie znalazłem
> [...]
    > instalacji lpg tak należałoby to widzieć.
    > U mnie było troszkę inna sytuacja, bo auto już było środkiem trwałym a

    ale program komputerowy jest wartością niematerialną i prawną i jeśli jest
    poniżej 3500,00zł to przeciez można go jednorazowo umorzyć i z tego co sie
    spotkałem o kontrolach US to tak własnie do tego podchodzą.
    weźmy sytuację kiedy np. jest kupywany jakiś system komputerowy zarządzania
    za grube pieniądze i tez nie działa sam, potrzebne mu są do tego komutery, a
    przecież nik nie dzieli wartości tego systemu na ilośc komputerów i
    odpowiednio nie dolicza, że jest zwiekszenie ich wartości
    moim zdaniem można śmiało w koszty

    galis