  • 41. Data: 2013-07-24 11:19:58
    Temat: Re: Wedlug organow skarbowych... (cross, FUW)
    Od: Sławek <a...@w...pl>

    W dniu 16.07.2013 17:18, witek pisze:

    > dobra, wysiadam
    > tobie nawet korepetycje nie pomoga.

    No właśnie to tobie nie pomogą.
    Marketing jednak działa skoro są tacy, co myślą, że dostają coś
    za darmo. W biznesie nie ma nic za darmo. Wszystko jest gdzieś
    wkalkulowane. To co "dostajesz za darmo" jest darmowe tylko
    pozornie! O to właśnie w tym chodzi, żebyś myślał, że to jest
    za darmo. Tymczasem za darmo to możesz dostać cukierka od babci,
    nawet wówczas, gdy jesteś niegrzeczny.

  • 42. Data: 2013-07-24 11:22:59
    Od: Sławek <a...@w...pl>

    W dniu 15.07.2013 20:27, witek pisze:
    > lapiesz?
    To ty nie łapiesz

    > to jest koszt restauracji nie twoj. ty to dostajesz za darmo.
    W jakim świecie ty żyjesz?

  • 43. Data: 2013-07-24 11:38:29
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-07-24 11:22, Sławek pisze:
    > To ty nie łapiesz

    > W jakim świecie ty żyjesz?

    Wyluzujcie :)
    W sensie "koszt uzyskania przychodu", to owszem - jest to koszt
    restauracji (już nie widać co, ale powiedzmy, że srajtaśma w kiblu). I
    zmniejsza podstawę opodatkowania.
    W sensie "kto za to w końcu płaci" - to płaci oczywiście klient,
    konsument. Bo konsument płaci w końcu za wszystko. ZUSy, srusy,
    ubezpieczenia, sanepid i łapówki. Także opłaca wszystkie podatki, bo on
    już ich sobie od niczego nie odliczy.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 44. Data: 2013-07-24 11:39:51
    Od: Sławek <a...@w...pl>

    W dniu 24.07.2013 11:19, sqlwiel pisze:

    > Zacytuję siebie sprzed paru tygodni (z p.s.prawo):
    >
    > A nie zauważyłeś, że prawo jest (celowo) tak tworzone, aby 90% narodu
    > nie było w stanie go zrozumieć, a 95% zastosować?
    No właśnie zauważyłem i to mnie wnerwia. To jest terroryzm państwowy,
    albo jak kto woli bandytyzm państwowy.

    > Powinien być zapis konstytucyjny, że wszelkie akty prawne (w tym
    > rozporządzenia) przed (albo i po) podpisie prezydenta są testowane na
    > gimnazjalistach. Jeśli >50% nie potrafi go praktycznie zastosować, to
    > prawo przepada.
    Najpierw w szkołach musiałyby być jakiekolwiek lekcje z prawa.
    Jedyne, które miałem (na początku podstawówki) odbywały się na lekcjach
    wychowawczych i dotyczyły przechodzenia przez jezdnię na pasach
    i rozpoznawania świateł sygnalizacji drogowej - stój, możesz iść.

    > ... ale co by wtedy robiły te chmary hien zwanych prawnikami?

    Umarliby ze zgryzoty?

  • 45. Data: 2013-07-24 11:58:05
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 24.07.2013 11:10, Sławek pisze:

    > Sam fakt, że "musisz się starać" "właściwie" interpretować dany
    > przepis świadczy tylko o tym, że ten przepis to bubel prawny.
    > Każdy przepis prawny powinien być jednoznaczny i nie prowadzić

    Ale czy to jest możliwe bez wielotomowych, kazuistycznych kodeksów?

    Bo IMHO 100% jednoznaczność jest możliwa tylko wtedy, kiedy mamy zapisy
    typu "W przypadku kiedy Sławek daje 10 zł kelnerowi, ten jest
    zobowiązany odprowadzić 2 zł podatku. W przypadku kiedy Sławek daje 10zł
    kelnerowi mówiąc 'daruję Panu', kelner jest zwolniony z darowizny. W
    przypadku kiedy .... ".

    Kilka stron żeby opisać relacje między Sławkiem a kelnerem :). Przejdźmy
    do Marka ....

    p. m.

  • 46. Data: 2013-07-24 12:07:02
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-07-24 11:58, m pisze:

> [...]
    > przypadku kiedy .... ".
    >
    > Kilka stron żeby opisać relacje między Sławkiem a kelnerem :). Przejdźmy

    "Każde dobrowolne świadczenie nie uzależnione od świadczenia wzajemnego
    jest darowizną" - nie prościej?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 47. Data: 2013-07-24 12:12:08
    Temat: Re: Wedlug organow skarbowych... (cross, FUW) [OT]
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=V4sbYy0WdGQ

    :)

    Mam takie samo zdanie, jak Harvey Keitel (że to typowa praca
    dla osoby bez wykształcenia i można się z niej utrzymać dzięki
    napiwkom - pomijam ekskluzywne lokale tudzież wyjątkowych
    właścicieli, których cechuje wrażliwość społeczna - i płacą obsłudze
    wiecej, niż minimum).

  • 48. Data: 2013-07-24 12:18:01
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 24.07.2013 12:07, sqlwiel pisze:

    > "Każde dobrowolne świadczenie nie uzależnione od świadczenia wzajemnego
    > jest darowizną" - nie prościej?

    IMHO nie spełnia cech nie bycia bublem prawnym w oczach Sławka, bo jest
    interpretowalny.

    Można się zastanawiać nad dobrowolnością, uzależnieniem, wzajemnością
    świadczenia oraz samym świadczeniem.

    p. m.

  • 49. Data: 2013-07-24 16:25:18
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 24.07.2013 11:58, m wrote:

> [...]
    > przypadku kiedy .... ".
    >
    > Kilka stron żeby opisać relacje między Sławkiem a kelnerem :). Przejdźmy

    Uprościć:

    W przypadku kiedy Sławek daje 10 zł komukolwiek, ten ktokolwiek jest
    zobowiązany odprowadzić 1 zł podatku bez wzgledu na intencje darującego.

    finał.

    ;)

    zen.aspx

  • 50. Data: 2013-07-24 17:05:24
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 24.07.2013 16:25, hiki o! pisze:

    > Uprościć:
    >
    > W przypadku kiedy Sławek daje 10 zł komukolwiek, ten ktokolwiek jest
    > zobowiązany odprowadzić 1 zł podatku bez wzgledu na intencje darującego.
    >
    > finał.

    Czy ja wiem? Przeanalizujmy sytuację kiedy:

    a) Hiki pożycza Sławkowi 10 zł, Sławek oddaje Hikiemu po tygodniu.
    b) Hiki daje do potrzymania Sławkowi 10zł które trzyma w ręce, żeby móc
    zawiązać buty,
    c) Hiki będąc złożonym chorobą, prosi Sławka żeby ten mu kupił fajki (za
    10zł), daje mu te 10zł czy to na fajki, czy to jako zwrot kosztów.

    p. m.