  • 11. Data: 2002-10-05 16:14:34
    Temat: Re: Wejście na VAT
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Cytat z pisma, jakie otrzymałem z US: "W myśl art. 14 ust. 2 ustawy z
    > dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku
    > akcyzowym (Dz. U. Nr 11 poz. 50 z późn. zm.) rezygnacja ze zwolnienia
    > nie przysługuje podatnikom, którzy w roku podatkowym rozpoczęli
    > działalność gospodarczą."

    Dlatego też zastrzegałem się, że urzędnicza interpretacja może być inna,
    tak naciągająca prawo aby wyszło na niekorzyść podatnika.
    IMHO twierdzenie zawarte w cytacie nie znajduje oparcia w ustawie.
    Ale moje zdanie oczywiście nie ma znaczenia - co innego gdyby tak
    wypowiedział się NSA, tylko kto się odważy pociągnąć sprawę tak daleko ? ;-)

    pozd.Pix

  • 12. Data: 2002-10-05 16:24:47
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Tak więc aż tak źle chyba jednak nie jest ;-)

    Żeby nie być gołosłownym - ust.7a mówi, że podatnik _może_ skorzystać
    ze zwolnienia, a nie o tym, że "korzysta ze zwolnienia".
    Jak dla mnie sprawa jest więc dosyć jednoznaczna.

    Oczywiście nie można wykluczyć niebezpieczeństwa zwęszenia w ust.7a
    niezłej gratki przez jakiegoś gorliwego urzędasa :-(

    pozd.Pix