  • 1. Data: 2004-09-13 12:50:16
    Temat: Wenątrzwspólnotowe nabycie czy nie?
    Od: "MAREK" <m...@w...pl>

    Kupiłem auto za granicą i w kraju wypełniłem druk AKC-U mówiący o
    wewnątrzwspólnotowym nabyciu towru.
    Przed rejestracją z US muszę dostać dokument poświadczający brak obowiązku
    uiszczenia podatku z tytułu przywozu z innego państwa członkowskiego środka
    transportu.
    W urzędzie skarbowym dostałem taki papierek na którym napisany jest numer
    konta , na który mam wpłacić 150 zł celem otrzymania w/w poświadczenia.
    Dodatkowo mam dołączyć umowę kupna znaczek skarbowy za 5 zł i to co mnie
    interesuje najbardziej cytuję:
    "inne dokumenty, z których jednoznacznie wynika, że nie zachodzi w tym
    wypadku wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów".
    No to mam pytanie. Nabywam w kńcu ten towar wspólnotowo czy nie???
    Z jednej strony w UC składam deklarację o nabyciu wenątrzwspólnotowym a z
    drugiej w US mam wykazać , że tak nie jest!

    PS:
    US Wrocław Stare Miasto

    --
    pozdrawiam grupowiczów

    MAREK
    GG:3435086

  • 2. Data: 2004-09-13 22:24:18
    Temat: Re: Wenątrzwspólnotowe nabycie czy nie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Sep 2004, MAREK wrote:

> [...]
    >+ uiszczenia podatku z tytułu przywozu z innego państwa członkowskiego środka

    Moment. Chodzi o VAT ?
    Nie piszesz z czego ów "brak obowiązku" ma wynikać. Sądzę że grupowiczom
    owa wiedza mogłaby się przydać...
    Ogólnym wyjątkiem :) od zasady opodatkowania w kraju dostawy jest
    dostawa "środków transportu" opodatkowana o ile wiem *u nabywcy*.
    No to musi... jakieś "extra zwolnienie" masz. Jakie ?
    [...]
> [...]
    >+ wypadku wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów".
    >+ No to mam pytanie. Nabywam w kńcu ten towar wspólnotowo czy nie???

    IMHO tak. Tylko ustal czy chodzi o VAT czy o akcyzę...
    Ja WIEM że na początku piszesz o AKC. Ale NIE WIEMY co wydedukował
    US z twojego pytania: może US sądzi że chcesz zwolnienia z VAT ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-09-14 07:00:36
    Od: "MAREK" <m...@w...pl>

    Chodzi o to, ze kupiłem auto i wypełniłem deklarację AKC-U mówiącą o nabyciu
    wenątrzwspólnotowym. Zatem zgodnie z dyrektywami UE zapłaciłem VAT
    sprzedającemu w cenie towaru czyli za cenę brutto.
    W kraju zatem będę zwolniony z VAT-u no bo go zapłaciłem za granicą.
    W US składam druk VAT-24 mówiący o tym, że jestem zwolniony z podatku VAT.
    Na pouczeniu do tegoż druku mam wykazać, że nabycie NIE jest
    wewnątrzwspólnotowe. I teraz :
    a) albo jest to jakiś podatkowy bełkot, z którego nic nie kumam,
    b) przepisy są wzajemnie sprzeczne
    c) dlaczego nie może być prościej
    d) dlaczego za wydanie potwierdzenia płacę haracz 150 zł ( za zapłacenie
    akcyzy w UC nie płacę nic)?

    --
    pozdrawiam grupowiczów

    MAREK
    GG:3435086

  • 4. Data: 2004-09-16 09:21:09
    Od: "Yankes [Wroc]" <U...@e...pl>

> [...]
    > b) przepisy są wzajemnie sprzeczne
    > c) dlaczego nie może być prościej
    > d) dlaczego za wydanie potwierdzenia płacę haracz 150 zł ( za zapłacenie

    A nie jest tak ze samochod mozna nabyc dwojako, t.j. jako osoba prywatna
    - wtedy placisz VAT sprzedajacemu i wtedy w kraju jestes zwolniony, lub jako
    firma - t.j. sprzedawcy podajesz swoj numerek NIP EU (albo zwany chyba
    VAT UE, za przydzielenie ktorego tez trzeba bylo zaplacic cos kolo 160zl)
    wiec on nie nalicza VATu, natomiast ty naliczasz go u siebie jako nabycie
    wewnatrzwspolnotowe.
    Wtedy takie oswiadczenie dla urzedu wydaje sie byc uzasadnione.

    T.P.