  • 1. Data: 2005-06-11 10:30:12
    Temat: Wewnątrzwspólnotowe nabycie
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Witam ponownie

    Naszły mnie pewne wątpliwości odnośnie faktur dokumentujących
    wewnatrzwspólnotowe nabycie.
    Otóż firma kupuje towar i robi w związku z tym przedpłatę. Bank pobiera
    prowizje od tej płatności i jeszcze nalicza jakąś opłatę SWIFT - łącznie
    jest to kwota ok. 65 zł.
    I teraz - czy ta opłata bankowa powinna znaleźć się na fakturze
    wewnętrznej??? A jesi tak to z jaką stawką?

    W Urządach Skarbowych nie potrafią mi odpowiedzieć na to pytanie....
    Są skłonni twierdzić, że nie, ale pewności nikt nie ma....
    W internecie też nie mogę znaleźć niczego na ten temat. POMOCY !!!! Moze
    ktoś wie?

    Pozdrawiam
    monika

  • 2. Data: 2005-06-11 16:12:50
    Temat: Re: Wewnątrzwspólnotowe nabycie
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Kalina wrote:
> [...]
    > I teraz - czy ta opłata bankowa powinna znaleźć się na fakturze
    > wewnętrznej??? A jesi tak to z jaką stawką?

    Nie wiem :-)
    Ale na podstawie art 31.2 pkt 1)
    przyjąłbym jednak, że opisane obciążenia rachunku
    dokonane przez bank są związane z zapłatą,
    a nie z nabyciem.
    Idąc Twoim tokiem rozumowania, można
    rozważyć również ujęcie na fakturze wewnętrznej
    opłaty np. za prowadzenie tego rachunku itd.

  • 3. Data: 2005-06-12 08:51:06
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > Nie wiem :-)
    > Ale na podstawie art 31.2 pkt 1)
    > przyjąłbym jednak, że opisane obciążenia rachunku
    > dokonane przez bank są związane z zapłatą,
    > a nie z nabyciem.

    Doszłom do takiego samego wniosku, ale.... 100% pewności nie mam :)