  • 1. Data: 2004-09-17 21:14:36
    Temat: Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów
    Od: "M" <a...@p...onet.pl>

    Mam pytanie dotyczące WNT, jak wygląda sprawa Vat'u? Mam miec dostawę na
    100tys Vat od nabycia wewnątrzwspólnoty 0. Ja wystawiam fakturę na 120 tys.
    + 22 Vat. Jak to rozliczyć bo wygląda, że muszę więcej odprowadzic do US i
    jak to wpisac w deklaracji Vat7 :) Proszę o wyjasnienie

  • 2. Data: 2004-09-21 13:46:57
    Temat: Re: Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "M" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > + 22 Vat. Jak to rozliczyć bo wygląda, że muszę więcej odprowadzic do US i
    > jak to wpisac w deklaracji Vat7 :) Proszę o wyjasnienie

    błąd . ty wystawiasz fakturę na 100tys.+VAT
    ale od początku

    Nabycie WNT za 100tys wprowadzasz do ewidencji zakupu jako fakturę wew. z
    naliczonym VATem 100 + 22% oraz po stronie sprzedaży fakturę wew identyczną
    jak wew.zakupu towaru 100 + 22%.
    oprócz tego występuje u ciebie sprzedaż krajowa innego typu gdzie
    odprowadzasz VAT normalnie.
    Zakup WNT ci się znosi do zera poprzez fakturę wewnętrzną.

    deklaracja VAt w pozycji sprzedaż kraj wpisujesz netto i VAT np. w pozycji
    26. i 27.
    oprócz tego wpisujesz C.2 pole 30. i 31 (ta faktura wew)
    po stronie zakupów wypełniasz łącznie zakupy krajowe + faktura wew i
    wypełniasz pole 43.i 44.

    Wiec VAt płacisz tylko od tego co sprzedasz w kraju.

    Więc jesli sprowadzony towar sprzedajesz w kraju i naliczasz sobie marżę i
    ze 100tys robisz 120tys + VAT to do urzedu musisz odprowadzić 26400zł VATu.

    Kiedyś zapłacił bys VAT do U. Celnego na granicy. teraz tylko do U.S.

    L.