  • 1. Data: 2003-10-06 14:41:08
    Temat: Re: Wezwanie do US
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Oct 2003, Jarek wrote:
    [...]
    >+ Prowadze jednoosobowo DG, jestem platnikiem VAT.
    >+ Dokumentacje prowadzi mi biuro rachunkowe.

    KPiR czy ryczałt ? (groups.google, grupa: *.podatki,
    hasło: "wróżka" OR "wróżki" OR "wróżek")

    >+ Czego to moze dotyczyc i czego moge sie tam spodziewac.
    >+ Dodam tylko ze do konca roku 2002 bylem na karcie podatkowej
    >+ i PIT16A zlozylem dwa dni pozniej, to jedyne co przychodzi mi do
    >+ glowy.

    Dwa dni "za późno" (nie znam się na karcie !) ?
    A może nie zgłosiłeś założenia księgi (KPiR) ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 2. Data: 2003-10-06 18:02:39
    Temat: Wezwanie do US
    Od: "Jarek" <m...@o...pl>

    Witam,
    Dostalem wezwanie do US w charakterze sprawcy
    wykroczenia skarbowego z art. 56 par. 4 (Dz.U. z 1999 Nr.83 poz.930
[...]
    Czasem kilka dni z opoznieniem placilem skladke ZUS ale to
    chyba nie ma nic do tego.

  • 3. Data: 2003-10-06 19:20:21
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>

    W artykule blsajq$s6h$...@a...news.tpi.pl,
    niejaki(a): Jarek z adresu <m...@o...pl> napisał(a):
> [...]
    > glowy.
    > Czasem kilka dni z opoznieniem placilem skladke ZUS ale to

    Art. 56. § 1. Podatnik, który składając organowi podatkowemu lub
    płatnikowi deklarację lub oświadczenie, podaje nieprawdę lub zataja
    prawdę albo nie dopełnia obowiązku zawiadomienia o zmianie objętych nimi
    danych, przez co naraża Skarb Państwa lub jednostkę samorządu
    terytorialnego na uszczuplenie podatku, podlega karze grzywny do 720
    stawek dziennych albo karze pozbawienia wolności do lat 2, albo obu tym
    karom łącznie.

    § 3. Jeżeli kwota podatku narażonego na uszczuplenie nie przekracza
    ustawowego progu, sprawca czynu zabronionego określonego w § 1 podlega
    karze grzywny za wykroczenie skarbowe.

    § 4. Karze określonej w § 3 podlega także ten podatnik, który mimo
    ujawnienia przedmiotu lub podstawy opodatkowania nie składa w terminie
    organowi podatkowemu lub płatnikowi deklaracji lub oświadczenia.

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1999/0930.htm

    Wynika z tego że Skarb Państwa troszeczkę się wzbogaci ale dalej jest to
    kropla w morzu potrzeb ;)

  • 4. Data: 2003-10-06 22:50:58
    Od: "Jarek" <m...@o...pl>

    > [...]
    >
    > KPiR czy ryczałt ? (groups.google, grupa: *.podatki,
    > hasło: "wróżka" OR "wróżki" OR "wróżek")
    KPiR, o wrozce nic nie wiem ;)

    > Dwa dni "za późno" (nie znam się na karcie !) ?
    > A może nie zgłosiłeś założenia księgi (KPiR) ?
    Zglosilem, tylko te dwa dni spoznienia nie daja mi
    spokoju.

  • 5. Data: 2003-10-07 06:38:51
    Od: "/slawek.d" <w...@w...ASIO.pl>

    Użytkownik "Jarek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dostalem wezwanie do US w charakterze sprawcy
    > wykroczenia skarbowego z art. 56 par. 4 (Dz.U. z 1999 Nr.83 poz.930
    > i PIT16A zlozylem dwa dni pozniej, to jedyne co przychodzi mi do
    > glowy.

    Prawdopodobnie chodzi o nieterminowe złożenie deklaracji. Czeka Cię
    przesłuchanie, potem mandat + koszty postępowania razem min 150 zł.

  • 6. Data: 2003-10-08 18:23:59
    Od: pito<p...@a...pl>

> [...]
    > glowy.
    > Czasem kilka dni z opoznieniem placilem skladke ZUS ale to
    mysle ze to wlasnie o nieterminowe zlozenie deklaracji chodzi, chociaz
    od terminu skladania PIT-16a, minelo duzo czasu.A jesli chodzi o
    wysokosc mandatu bedzie on uzalezniony od TWoich dochodow itp.A
    moze miales jakas kontrole??I cos tam znalezli.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2003-10-09 11:26:12
    Od: "Jarek" <m...@o...pl>

    > Prawdopodobnie chodzi o nieterminowe złożenie deklaracji. Czeka Cię
    > przesłuchanie, potem mandat + koszty postępowania razem min 150 zł.

    Faktycznie, skarb panstwa jest bogatszy, chodzilo o PIT16A.
    Te dwa dni kosztowaly mnie 100zl.
    Niech zyje i rozkwita III Rzeczpospolita ;)