    From: "oporek2" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wezwanie do US
    Date: Mon, 6 Oct 2003 21:20:21 +0200

    W artykule blsajq$s6h$...@a...news.tpi.pl,
    niejaki(a): Jarek z adresu <m...@o...pl> napisał(a):
    > Witam,
    > Dostalem wezwanie do US w charakterze sprawcy
    > wykroczenia skarbowego z art. 56 par. 4 (Dz.U. z 1999 Nr.83 poz.930
    > Prowadze jednoosobowo DG, jestem platnikiem VAT.
    > Dokumentacje prowadzi mi biuro rachunkowe.
    > Czego to moze dotyczyc i czego moge sie tam spodziewac.
    > Dodam tylko ze do konca roku 2002 bylem na karcie podatkowej
    > i PIT16A zlozylem dwa dni pozniej, to jedyne co przychodzi mi do
    > glowy.
    > Czasem kilka dni z opoznieniem placilem skladke ZUS ale to
    > chyba nie ma nic do tego.

    Art. 56. § 1. Podatnik, który składając organowi podatkowemu lub
    płatnikowi deklarację lub oświadczenie, podaje nieprawdę lub zataja
    prawdę albo nie dopełnia obowiązku zawiadomienia o zmianie objętych nimi
    danych, przez co naraża Skarb Państwa lub jednostkę samorządu
    terytorialnego na uszczuplenie podatku, podlega karze grzywny do 720
    stawek dziennych albo karze pozbawienia wolności do lat 2, albo obu tym
    karom łącznie.

    § 3. Jeżeli kwota podatku narażonego na uszczuplenie nie przekracza
    ustawowego progu, sprawca czynu zabronionego określonego w § 1 podlega
    karze grzywny za wykroczenie skarbowe.

    § 4. Karze określonej w § 3 podlega także ten podatnik, który mimo
    ujawnienia przedmiotu lub podstawy opodatkowania nie składa w terminie
    organowi podatkowemu lub płatnikowi deklaracji lub oświadczenia.

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1999/0930.htm

    Wynika z tego że Skarb Państwa troszeczkę się wzbogaci ale dalej jest to
    kropla w morzu potrzeb ;)