  • 1. Data: 2005-01-07 15:29:11
    Temat: Wezwanie do US PIT 37
    Od: "Czarek" <c...@p...onet.pl>

    Witam,
    otrzymalem wezwanie do stawienia sie w US w celu przedlozenia dokumentow na
    podstawie ktorych odliczalem koszty remontu. Problem polega na tym, ze nie
    mieszkam w miejscowosci, w ktorej sie rozliczam (tam jestem tylko
    zameldowany). Moje pytanie - czy jest mozliwosc udzielenia wyjasnien w
    miejscowosci, w ktorej fizycznie mieszkam?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-01-08 09:22:18
    Temat: Re: Wezwanie do US PIT 37
    Od: "sia_ka" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Czarek" napisał:
> [...]
    > zameldowany). Moje pytanie - czy jest mozliwosc udzielenia wyjasnien w
    > miejscowosci, w ktorej fizycznie mieszkam?

    Zeznania składa się w US właściwym dla miejsca zamieszkania, a nie
    zameldowania. Zauważ, że w danych identyfikacyjnych na 1 stronie widnieje
    adres zamieszkania.
    Teraz nie pozostaje Ci nic innego, jak tam jechać i pokazać faktury, ale
    zeznanie za rok 2004 złóż w US właściwym dla miejsca zamieszkania, wraz z
    aktualizacją jego na druku NIP-3. Podajesz adres zameldowania w miejscowości
    X, a zamieszkania w Y i skłasz wszystko w US w Y.

    Pozdrawiam
    sia_ka

  • 3. Data: 2005-01-08 09:24:06
    Od: "sia_ka" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Czarek" napoisał:
> [...]
    > zameldowany). Moje pytanie - czy jest mozliwosc udzielenia wyjasnien w
    > miejscowosci, w ktorej fizycznie mieszkam?

    Ewentualnie możesz przesłać xero tych faktur do tamtego urzędu - myślę, że
    problemu nie będzie.

    pozdrawiam
    sia_ka

  • 4. Data: 2005-01-08 11:31:23
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "Czarek" <c...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > zameldowany). Moje pytanie - czy jest mozliwosc udzielenia wyjasnien w
    > miejscowosci, w ktorej fizycznie mieszkam?

    Na Twoim miejscu bym sie nie przyznawal, ze zlozyles zeznanie nie tam gdzie
    mieszkasz tylko tam gdzie jestes zameldowany. W Polsce nadal istnieje
    obowiazek meldunkowy. W ciagu trzech dni od zmiany miejsca zamieszkania
    musisz sie zameldowac w miejscu zamieszkania.
    por. Dz. U. 2001r Nr 87 poz.960.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856