  • 1. Data: 2008-11-26 14:51:37
    Temat: Wiadomość od Allegro
    Od: "atman" <a...@...pl>

    Witam,
    kilka dni temu otrzymałem od Allegro.pl dwie identyczne faktury VAT.
    Wystosowalem do nich wiadomość:

    **********
    Witam.
    dzisiaj (tj. 21.11.2008) otrzymałem dwa listy od Państwa zawierające tą samą
    fakturę VAT o numerze 0720080237460. Nie dość, że faktura VAT przyszła zbyt
    późno i będzie ją trzeba zaksięgować w następnym okresie rozliczeniowym to
    dodatkowo otrzymałem 2x tą samą fakturę i nie wiem co o tym myśleć. Proszę o
    wyjaśnienie.
    **********

    Otrzymałem odpowiedź:

    **********
    Uprzejmie informuję, że faktury zostały prawdopodobnie wysłane przez
    pomyłkę. Bardzo przepraszam za trudności z tym związane. Zalecam zniszczenie
    jednego z dokumentów.
    (...) dalsza treść nieistotna.
    **********

    Czy niszczenie dokumentów jest zgodne z prawem? ;-)

  • 2. Data: 2008-11-26 17:17:02
    Temat: Re: Wiadomo?ae od Allegro
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-11-2008 o 15:51:37 atman <a...@...pl> napisał(a):

    > Czy niszczenie dokumentów jest zgodne z prawem? ;-)

    Tak, tych którymi masz prawo wyłącznie rozporządzać.

    Bardziej bym się martwił art. 88 ust. 3a pkt 3 ustawy o vat:
    "Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy
    podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w
    przypadku gdy: wystawiono więcej niż jedną fakturę dokumentującą tę samą
    sprzedaż;"

    Pod warunkiem że ktoś dojdzie że te faktury były dwie.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-02-20 18:03:37
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

> [...]
    > samą sprzedaż;"
    >
    > Pod warunkiem że ktoś dojdzie że te faktury były dwie.

    przecież nie było dwóch faktur, jedna była kopią drugiej z taką samą
    treścią i tym samym numerem

    nie zmienia to faktu że w Allegro mają totalny burdel

    Andrzej