  • 11. Data: 2006-11-26 13:30:04
    Temat: Re: Wielkosc liter :)
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Aleksander" <s...@o...pl> wrote in message
    news:478d.0000004a.45697220@newsgate.onet.pl...
> [...]

    A od tego płaci się jakiś podatek?

  • 12. Data: 2006-11-26 13:44:07
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 26-11-2006 o 11:55:48 Aleksander <s...@o...pl> napisał(a):

    > Na fakturze musi być podana nazwa podmiotu, tzn. w wypadku osoby
    > fizycznej
    > musi być podane jej imię i nazwisko.
    >
    > (...)

    Dzięki za wypowiedź. Pytanie zadałem dlatego że mam zarówno faktury na
    których wsyztsko
    jest pisane dużymi literami, jaki i takie gdzie moją nazwę piszą z dużej a
    dalej małymi
    mimo że mam więcej niż jedną dużą literę w nazwie - no i byłem ciekaw jako
    to się ma do
    realiów związanych przykąłdowo ze zwrotem VAT.

    > Jedyny sposób na 100% pewne ustalenie sprawy, to:

    Ciekawy pomysł :)

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2006-11-26 18:32:02
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 26-11-2006 o 14:08:25 <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > nie wiem, czy przy złej woli urzędnika, błąd ortograficzny może
    > wywołać negatywne skutki dla podatnika. Zakładam że tak (bo jak wiadomo,
    > urzędy bywają złośliwe z natury, a urzędnicy chcą premii i wiedzą, że
    > bezpieczniej jest przyłapać uczciwego człowieka na błędzie formalnym niż
    > zadrzeć z mafią paliwową i martwić się czy dziecko jutro wróci ze szkoły)
    >
    > trzeba by ustalić, czy istnieje akt prawny nakazujący stosowanie się
    > do powszechnie (u)znanych zasad ortograficznych języka polskiego, a jeśli
    > tak, to czy powoduje on skutki dla podatku dochodowego oraz VAT-u.

    Tutaj jest jeszcze kwestia formalna - we wniosku o wpis do EDG
    niezależnie od tego jak się poda dane to i tak przerobią na duże
    litery(przynajmniej we wrocku).
    Potem na NIP-1 i do ZUS idzie zwykle dużymi literami ponieważ "wypełniać
    drukowanymi".
    No a potem na mam fakturach mam różne wariacje ALFA Jan Kowalski albo ALFA
    JAN KOWALSKI
    Alfa JAN Kowalski, tudzież ALFA albo Alfa w cudzysłowach(troche inna
    kwestia ale może ktoś się pokusi na komentarz:) ).
    Mimo pozornej absurdalności tego pytania zastanawiam się czy nadgorliwy
    urzędnik może to zakwestionować,
    i jeszcze wygrać sprawę.

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2006-11-26 18:51:39
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 26 listopada 2006 19:32
    (autor t
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <op.tjmy3olp5o25xk@unknown>):

    > Mimo pozornej absurdalności tego pytania zastanawiam się czy nadgorliwy
    > urzędnik może to zakwestionować,
    > i jeszcze wygrać sprawę.

    Gdzieś czytałem, że w przypadku SA tak, ale DGOF chyba nie.

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 15. Data: 2006-11-26 21:55:19
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 26-11-2006 o 14:30:04 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > "Aleksander" <s...@o...pl> wrote in message

    > A od tego p?aci si? jaki? podatek?

    Właśnie próbuję ustalić

  • 16. Data: 2006-11-27 06:42:50
    Temat: Re: Wielkość liter :)
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    t <r...@o...pl> wrote:
    > Jak to z tym jest
    >
    > "ALFA Jan Kowalski" vs "ALFA JAN KOWALSKI" vs "alfa jan kowalski" vs ... ?
    >
    > Czy i gdzie jest granica?

    Nie wiem, jak ze sprawami podatkowymi, ale mi kiedyś notariusz wytknął,
    że w przygotowanej umowie było FIRMA Sp. z o.o. zamiast "FIRMA" Sp. z o.o.
    (w umowie spółki i KRSie był cudzysłów). Natomiast nie zwracał uwagi na
    wielkość liter.

    P.