  • 1. Data: 2006-11-24 12:19:39
    Temat: Darowizna od rodzeństwa wg. nowych przepisow
    Od: t...@g...com

    Siostra chce przepisać na mnie mieszkanie. Cieszyłem się, że w 2007
    nie zapłacę podatku, ze względu na nowe przepisy, ale nie obejmują
    one rodzeństwa. Czy możnaby zrobić, tak, żeby siostra przepisała
    na rodziców, a potem rodzice na mnie?:)
    Pytanie też, czy można darować mieszkanie czy tylko gotówkę i ile
    u notariusza kosztowałoby takie podwójne przepisywanie mieszkania.

  • 2. Data: 2006-11-25 16:50:22
    Temat: Re: Darowizna od rodzeństwa wg. nowych przepisow
    Od: "Zdzislaw" <KrEnOzYl@WYTNIJ_TOPOLBOX.COM>

    Witam!
    Użytkownik <t...@g...com> napisał
    >Siostra chce przepisać na mnie mieszkanie. Cieszyłem się, że w 2007
    >nie zapłacę podatku, ze względu na nowe przepisy, ale nie obejmują
    >one rodzeństwa.
    A skad takie wnioski??
    Ja tam czytam i widze, ze
    (http://orka.sejm.gov.pl/proc5.nsf/ustawy/512_u.htm ):
    "4) po art. 4 dodaje się art. 4a w brzmieniu:
    "Art. 4a. 1. Zwalnia się od podatku nabycie własności rzeczy lub praw
    majątkowych przez małżonka, zstępnych, wstępnych, pasierba, rodzeństwo,
    ojczyma i macochę, jeżeli:"

    Jeszcze prezydent nie podpisal - wiec trzeba czekac....

    Z.