  • 1. Data: 2003-10-30 07:40:11
    Temat: Re: Witam,[off topic] stan projektu przepisow o akcyzie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Oct 2003, Piotr Wozniacki wrote:
    [...]
    >+ gdy spod akcyzy planuje sie wyjac m.in. jachty [sic!!!]

    Zastanów się. W kwestii jachtów (bo do innych nie ma
    zdania :)): załóżmy że stać cię na pełnomorski jacht.
    Chcesz powiedzieć że kupisz go w kraju w którym *obłożony
    jest akcyzą* ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (dziwiący się czemu nie jesteśmy potęgą jachtową ;))

  • 2. Data: 2003-10-30 15:50:09
    Od: "Piotr Wozniacki" <m...@p...com>

    Witam,

    niedawno w TVN24 slyszalem (jako ciekawostke raczej), ze krajowi producenci
    kosmetykow sa niekonkurencyjni bo ich produkty oblozone sa akcyza, podczas
    gdy spod akcyzy planuje sie wyjac m.in. jachty [sic!!!] ale tez sprzet
    Audio/Video. Czy to prawda, wzglednie na jakim etapie jest ten projekt?

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-10-31 08:08:02
    Od: "Piotr Wozniacki" <m...@p...com>

    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > jest akcyzą* ?
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (dziwiący się czemu nie jesteśmy potęgą jachtową ;))

    bardzo ciekawa odpowiedz:-( Ale ja pytam na serio, i raczej w kontekscie
    sprzetu AV, ktory dzieki akcyzie jest u nas drozszy niz np. w Niemczech - i
    bardzo prosze o hint, jezeli ktos cos wie!

  • 4. Data: 2003-11-04 22:10:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Oct 2003, Piotr Wozniacki wrote:
    [...m.in. jachty...]
    >+ bardzo ciekawa odpowiedz:-( Ale ja pytam na serio,

    O jachtach też było serio. Jak rozumiem i z twojej, a na pewno
    z mojej strony.

    >+ i raczej w kontekscie sprzetu AV, ktory dzieki

    ...a dzięki, dzięki...
    (korzystając z z porównania do czasu który pozostał. Stracony znaczy ;))

    >+ akcyzie jest u nas drozszy niz np. w Niemczech - i bardzo
    >+ prosze o hint, jezeli ktos cos wie!

    Dywagacja własna:
    Rząd najwyraźniej trochę się przejął możliwym wpływem różnicy
    w podatkach "okolicznych" (Niemcy, Słowacja, Czechy) i najwyraźniej
    dryfuje w kierunku przeniesienia tychże (obciążeń podatkiem)
    w stronę usług których nie sposób "kupić za miedzą i przewieźć" :>
    Wczoraj padło hasło o wprowadzeniu akcyzy na telefonię...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)