    From: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Wlasna dzialalnosc, pytania poczatkujacego.
    Date: Mon, 17 Nov 2003 22:41:55 +0100

    Witam,
    Chce otworzyc dg. Sytuacja bedzie wygladala tak, ze przez pierwszych pare
    miesiecy moge nie miec zadnych przychodow, a jedynie podpisze kilka umow i
    kupie troche sprzetu na firme. Czy moge natychmiast po rozpoczeciu
    dzialalnosci ja zawiesic i odwiesic dopiero w momencie gdy wystawie pierwsza
    fakture?

    Kolejna sprawa - jako date rozpoczecia okreslilem 8-go stycznia, ale
    formalnosci chce zalatwic juz teraz. Zalozmy, ze zdobede pierwszego klienta
    przed ta data, na zlecenie ktorego realizacja zajmie kolejne pol roku. Jak
    rozwiazac kwestie umowy? Podpisac ja na siebie i pozniej zrobic jakis aneks?
    Nie chcialbym przypadkiem odstraszyc potencjalnego zleceniodawcy, ale
    jednoczesnie nie chce tyle czekac.

    Data rozpoczecia - 8-go stycznia, musze znalezc biuro rachunkowe oraz
    pozglaszac wszystko w urzedach (TSD mam juz nadany NIP). Czy mimo to jest
    sens ustalac tak odlegly termin? Alternatywa to 8-go grudnia, cokolwiek
    pozniej, tuz przed swietami nie ma raczej sensu, z drugiej strony - jesli
    zawiesze dzialalnosc od razu po rozpoczeciu, to wczesniejszy termin nie
    bedzie mnie nic kosztowac?

    Bede chcial zatrudnic biuro rachunkowe, czy w cenie ponizej 200 zlotych/mies
    (przy zalozeniu, ze bede miec b. niskie obroty), moge znalezc jakis
    solidnych ludzi w Warszawie? Moze mozecie kogos polecic?

    I na koniec - czy sa jakies poradnie dla osob w takiej sytuacji jak ja?
    Gdzies, gdzie moglbym isc i popytac, otrzymac solidna, rzeczowa odpowiedz za
    niewielka cene? Nie chcialbym z kazdym pytaniem latac na grupe.

    pozdrawiam
    Merlin

    --
    Tomasz 'Merlin' Kolinko