  • 1. Data: 2005-03-05 14:25:24
    Temat: Wprowadzenie prywatnego auta do EŚT
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Mam przytarganego z Niemiec złoma za 100 EUR ;-) Wartość rynkowa ok. 15
    tysięcy złotych. Rozliczam go kilometrówką w swojej DG, natomiast zastanawiam
    się nad wprowadzeniem go jako środek trwały. Kilka pytanek mam, w
    nawiasie odpowiedzi, jakie uważam za prawidłowe ;)

    1. wprowadzam wg wartości rynkowej w dniu wprowadzenia? (tak)
    2. montaż instalacji gazowej jest, jak rozumiem, ulepszeniem środka
    trwałego i podwyższa jego wartość do amortyzacji? (tak)
    3. czy od montażu instalacji mogę odliczyć VAT? (tak)
    4. czy w momencie sprzedaży sprzedam go po ówczesnej cenie rynkowej i
    nie nalicząjąc VATu? (2x tak)
    5. ile się amortyzuje używany samochód (18 miesięcy?)

    Generalnie pewnie dalej bym rozliczał to auto kilometrówką, ale myślę o
    zagazowaniu, a tego w kilometrówce raczej nie odliczę. :(
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2005-03-05 16:04:54
    Temat: Re: Wprowadzenie prywatnego auta do EŚT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > nawiasie odpowiedzi, jakie uważam za prawidłowe ;)
    >
    > 1. wprowadzam wg wartości rynkowej w dniu wprowadzenia? (tak)

    Raczej nie.
    Zajrzałeś do archiwum?
    Polecam wątek ze stycznia:
    http://tiny.pl/hm4j

    > 5. ile się amortyzuje używany samochód (18 miesięcy?)

    A nie 30? Art 22j

  • 3. Data: 2005-03-05 16:14:11
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <c...@i...pl> napisal(a):

    > Raczej nie.
    > Zajrzałeś do archiwum?
    > Polecam wątek ze stycznia:
    > http://tiny.pl/hm4j

    Fatycznie, ustawa nie pozostawia wątpliwości. :(
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2005-03-05 17:01:44
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    > Fatycznie, ustawa nie pozostawia wątpliwości. :(

    No ale przepisodawcom chodzilo chyba o to,
    aby nie zawyzac wartosci, a zaniżenie jest im przecież na rękę.

    Ja na wszelki wypadek wciągnąłem samochod po cenie
    nieco niższej niż wczesniej zrobiona wycena przez ubezpieczyciela
    w związku z zawieraniem AC.
    Cena zakupu (ponad rok wczesniej) była jeszcze o 5 tyś wyższa.

    latet

  • 5. Data: 2005-03-05 17:40:00
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <l...@l...pl> napisal(a):

    > No ale przepisodawcom chodzilo chyba o to,
    > aby nie zawyzac wartosci, a zaniżenie jest im przecież na rękę.

    Ano, ale piszą jednak o cenie zakupu. A ta wynosi 150 EUR. ;) A sprzedać
    potem musiałbym wg cen rynkowych, podatek wyjdzie strasznie na minus dla
    mnie.
    --
    Samotnik