  • 1. Data: 2004-04-05 10:42:10
    Temat: Wspólne rozliczanie z małżonkiem za 2003 rok
    Od: "Dnews" <d...@p...pl>

    Żona prowadziła działalność w formie karty podatkowej, którą (zawiesiła) w
    2000 roku, gdyż rozpoczęła urlop wychowawczy. Do dnia 2004.03.30 była na
    urlopie wychowawczym.

    W okresie kiedy przebywała na urlopie nie otrzymała żadnych przychodów z
    tytułu "prowadzonej" działalności gospodarczej (tj. od 2000 do 2004 roku), a
    w szczególności w roku podatkowym 2003.

    Czy może się ona rozliczać w roku podatkowym 2003 wspólnie z mężem ??? PIT37

    Urząd Skarbowy twierdzi, że konieczne jest zamknięcie fizyczne działalności
    gospodarczej, aby się wspólnie rozliczyć!! I nie chce przyjąć PITA :-(

    Dzięki za pomoc,
    Darek

  • 2. Data: 2004-04-05 10:51:23
    Temat: Re: Wspólne rozliczanie z małżonkiem za 2003 rok
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dnews,

> [...]
    > gospodarczej, aby się wspólnie rozliczyć!! I nie chce przyjąć PITA :-(

    Nie wiem, dlaczego ale cały czas tłucze mi się po głowie, że wybór
    PITa jest uzależniony od uzyskania dochodów/przychodów z danego źródła
    a nie od tego, czy ktoś ma czy też nie ma zarejestrowaną działalność
    gospodarczą.

    Sprawa druga: od kiedy to urząd skarbowy ma prawo odmówić przyjęcia,
    nawet błędnie wypełnionego, zeznania/deklaracji? IMHO przyjąć _musi_ i
    ewentualnie w drodze _decyzji_ może żądać/nakazać korektę/wypełnienie
    poprawnego. Decyzji podlegającej zaskarżeniu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2004-04-05 11:02:11
    Od: "Dnews" <d...@p...pl>

> [...]
    > PITa jest uzależniony od uzyskania dochodów/przychodów z danego źródła
    > a nie od tego, czy ktoś ma czy też nie ma zarejestrowaną działalność

    Właśnie o to chodzi, że działalność była zawieszona ale nie zamknieta i bez
    dochodów.
    PIT 37 mi najbardziej odpowiada.
    Ale z definicji jeśli jest działalność z kartą, nie mogę się wspólnie
    rozliczać !!

> [...]
    > ewentualnie w drodze _decyzji_ może żądać/nakazać korektę/wypełnienie
    > poprawnego. Decyzji podlegającej zaskarżeniu.

    Pani przy mnie najpierw przybiła pieczątek z datą, a później mi wydarła ją z
    PITU. Twerdząc, że nie mogę się rozlicząć wspolnie z małżonką. Gdyż ona
    prowadzi działalność w forie karty podatkowej. :-((

    Darek

  • 4. Data: 2004-04-05 13:44:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Dnews d...@p...pl ...

> [...]
    >

    > Urząd Skarbowy twierdzi, że konieczne jest zamknięcie fizyczne
    > działalności gospodarczej, aby się wspólnie rozliczyć!! I nie chce

    IMHO możecie się rozliczać razem. Sam tak rozliczałem moich rodziców za
    2001 rok, z tym że ojciec miał DG na ryczałcie (też cały rok zawieszoną).
    Nawet dostaliśmy pismo z US że nie wolno nam, ale po krótkim telefonie
    sprawa zostałą załatwiona. Tak więc spróbuj jeszcze raz - moze
    nierzadniczka hmm, hmm tzn urzędniczka po rostu nie zrozumiała o co chodzi
    a moze jakas niedouczona była? Tak jak napisał ktoś wyżej - przyjąć muszą.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 5. Data: 2004-04-05 16:48:04
    Od: "ktp" <k...@a...net>

> [...]
    > a moze jakas niedouczona była? Tak jak napisał ktoś wyżej - przyjąć muszą.

    _źle_ mu radzisz....

    w 2001r przepis zabraniający wspólnego rozliczania brzmiał (art 6 ust 8
    updf):
    "zasada wyrażona w ust. 2 i 4 (o wspólnym rozliczeniu) nie ma zastosowania,
    jeśli choćby 1 z małżonków [...] uzyskały dochody (przychody) opodatakowane
    na zasadach określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym"

    a w 2003r ten sam przepis brzmi:
    "sposób opodatkowania, o którym mowa w ust.2 i 4 nie ma zastosowania, gdy
    choćby do jednego z małżonków [..] mają zastosowanie przepisy ustawy o
    podatku
    dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne zwanej
    dalej "ustawą o zryczałtowanym podatku dochodowym"

    a w ustawie o ryczałcie są przepisy o zawieszeniu dzialalności na karcie
    podatkowej
    także dopóki działalność nie została całkowicie zamknięta, albo na dany rok
    (tu: 2003r) nie zostało stosownym oświadczeniem wybrane opodatkowanie na
    zasadach ogólnych (wraz ze zrzeczeniem się innych form opodatkowania)
    to za dany rok małżonkowie wg obowiżaującej interpretacji NIE mogą rozliczać
    się razem

    oczywiście podatnik może twierdzić, że inaczej rozumie przepisy,
    ale pewnie dowieść tego będzie musiał przed NSA....

    pozdr
    KTP

  • 6. Data: 2004-04-05 23:45:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik ktp k...@a...net ...

    > _źle_ mu radzisz....

    [...]
    Bardzo przepraszam za wprowadzenie w błąd, ale nie wiedziałem ze te
    przepisy sie zmieniły (na szczęście nasza DG została odwieszona jakiś czas
    temu więc nie musieliśmy sie tym zajmować i nie zauważyłem zmiany).

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")