    From: "ktp" <k...@a...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wspólne rozliczanie z małżonkiem za 2003 rok
    Date: Mon, 5 Apr 2004 18:48:04 +0200

    > IMHO możecie się rozliczać razem. Sam tak rozliczałem moich rodziców za
    > 2001 rok, z tym że ojciec miał DG na ryczałcie (też cały rok zawieszoną).
    > Nawet dostaliśmy pismo z US że nie wolno nam, ale po krótkim telefonie
    > sprawa zostałą załatwiona. Tak więc spróbuj jeszcze raz - moze
    > nierzadniczka hmm, hmm tzn urzędniczka po rostu nie zrozumiała o co chodzi
    > a moze jakas niedouczona była? Tak jak napisał ktoś wyżej - przyjąć muszą.
    > ---
    > Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516

    _źle_ mu radzisz....

    w 2001r przepis zabraniający wspólnego rozliczania brzmiał (art 6 ust 8
    updf):
    "zasada wyrażona w ust. 2 i 4 (o wspólnym rozliczeniu) nie ma zastosowania,
    jeśli choćby 1 z małżonków [...] uzyskały dochody (przychody) opodatakowane
    na zasadach określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym"

    a w 2003r ten sam przepis brzmi:
    "sposób opodatkowania, o którym mowa w ust.2 i 4 nie ma zastosowania, gdy
    choćby do jednego z małżonków [..] mają zastosowanie przepisy ustawy o
    podatku
    dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne zwanej
    dalej "ustawą o zryczałtowanym podatku dochodowym"

    a w ustawie o ryczałcie są przepisy o zawieszeniu dzialalności na karcie
    podatkowej
    także dopóki działalność nie została całkowicie zamknięta, albo na dany rok
    (tu: 2003r) nie zostało stosownym oświadczeniem wybrane opodatkowanie na
    zasadach ogólnych (wraz ze zrzeczeniem się innych form opodatkowania)
    to za dany rok małżonkowie wg obowiżaującej interpretacji NIE mogą rozliczać
    się razem

    oczywiście podatnik może twierdzić, że inaczej rozumie przepisy,
    ale pewnie dowieść tego będzie musiał przed NSA....

    pozdr
    KTP