  • 1. Data: 2004-04-05 09:46:24
    Temat: zus - raporty dla ubezpieczonych
    Od: "monia" <m...@o...pl>

    Cześć,
    Mam pytanko w sprawie raportów ZUS RMUA...
    Otóż w firmie, w której zaczęłam pracować, panuje zwyczaj drukowania raportów
    RMUA w dwóch egzemplarzach.. - 1 dla ubezpiczeonego a 2 wpina się w
    dokumentację... W rezultacie, przy dużej liczbie pracowników, segregatorów
    pełnych RMUA przybywa jak grzybów po deszczu..

    Zastanawia mnie czy płatnik ma obowiązek przechowywać te raporty ?

    W poprzedniej firmie, w której pracowałam, nie mieli podobnych tradycji.
    Nie jestem specjalistą od zus-u, więc nie wiem, która z tych sytuacji jest
    prawidłowa.. Proszę o sugestie.

    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za pomoc,
    Monia.

  • 2. Data: 2004-04-05 11:24:09
    Temat: Re: zus - raporty dla ubezpieczonych
    Od: "TH" <i...@t...com.pl>

    Użytkownik "monia" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Monia.
    > Powiem szczerze, że ja też robię kopię papierową ale mam mało ludzi (10).
    A robię to po to, że znając ludzi to na pewno zgubią i za rok dwa, przyją
    ponownie po ten truk, a jak tak niedaj Boże szlak trafi całego Płatnika, mam
    koleżankę która już to przerabiała, że jej ""informatyk"" skasował cały
    program od 1999 do 2002, teraz ZUS robi ł rozliczenie za 2002 i znaleźli
    byki w zgłoszeniach i kazali jej robić korektę za cały 2002. A ponieważ
    nie ma tego roku w komputerze musiała pisań ręcznie.
    Nikomu tego nie życzę.
    TH

  • 3. Data: 2004-04-05 19:57:03
    Od: Bunio <o...@a...pl>

> [...]
    > Nie jestem specjalistą od zus-u, więc nie wiem, która z tych sytuacji jest

    Jeśli firma jest duża moim zdaniem szkoda papieru i tonera...
    RMUA można wygenerować w każdej chwili na podstawie RCA .. są tworzone
    dynamicznie

    a co do znikającego płatnika... a szczególnie danych (pisałem o tym parę
    miesięcy temu)

    Właśnie czy pracodawcę obowiązuje ustawa o ochronie danych osobowych w
    kontekscie płatnika oraz konieczności archiwizacji baz ???

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-04-13 13:04:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Apr 2004, Bunio wrote:
    [...]
    >+ Właśnie czy pracodawcę obowiązuje ustawa o ochronie danych osobowych
    >+ w kontekscie płatnika oraz konieczności archiwizacji baz ???

    Obowiązuje. Stanowi mianowicie że baza z "przepisowymi" danymi
    dotyczącymi pracowników nie musi być rejestrowana :)
    Cała paczka wyjątków w ustawie na różne tematy:

    +++
    3) jest konieczne do realizacji umowy, gdy osoba, której dane
    dotyczš, jest jej stronš lub gdy jest to niezbędne do podjęcia koniecznych
    działań przed zawarciem umowy,
    6) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadań administratora
    danych odnoszšcych się do zatrudnienia pracowników i innych osób, a zakres
    przetwarzanych danych jest okreœlony w ustawie,
    [...zwolnienie z rejestracji...]
    4) dotyczšcych osób u nich zatrudnionych, zrzeszonych
    lub uczšcych się,
    ---

    Przeczytaj z raz ustawę, krótka jest :)

    --