  • 1. Data: 2006-04-27 07:06:38
    Temat: Wspólwlasnosc domu a ulga remontowa??
    Od: "maryl" <j...@w...pl>

    Prosze o pomoc! Rodzice chca przepisac na mnie polowe domu
    jednorodzinnego w którym mieszkamy. Ktos doradzil mi ze taniej
    bedzie jesli zostane dopisany jako wsólwlasciciel calosci,
    odpadaja koszty podzialu dzialki i domu. Czy to prawda??
    I jeszcze jedno wazniejsze , Czy jako wspólwlasciciel moge osobno
    odliczac wydatki na remont; planuje rozbudowe, Czy musze brac
    faktury wspólnie z rodzicami??? Z góry dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2006-04-27 08:31:40
    Temat: Re: Wspólwlasnosc domu a ulga remontowa??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Apr 2006, maryl wrote:

> [...]
    > bedzie jesli zostane dopisany jako wsólwlasciciel calosci,
    > odpadaja koszty podzialu dzialki i domu. Czy to prawda??

    Jak to jest dom JEDNORODZINNY, to widzę pewien kłopot
    z innym wejściem w posiadanie "połowy domu".
    Mi się zdaje że jednostką "budowlaną" jest lokal (tu: mieszkalny)
    i tylko taki można nabyć na wyłączną własność, przy okazji
    wchodząc w ustawową współwłasność budynku (nie da się PRAWNIE
    kupić połowy dachu na budynku albo tylko jednej ściany)
    i gruntu pod nim!
    Jak budynek jest, jakby to rzec: "prawnie niepodzielny" (a nazwa
    "jednorodzinny" może tak sugerować) to może być kłopot z podziałem :)
    Więc pozostaje TYLKO współwłasność bydynku jako całości.

    Natomiast AFAIK ciągle jest pewien "hak" w podatkach: jak współwłasność
    się *znosi* (współwłaściciele rezygnują z udziału, zostaje jeden) to nie
    ma podatku.

    > I jeszcze jedno wazniejsze , Czy jako wspólwlasciciel moge osobno
    > odliczac wydatki na remont;

    Y... a to ulga jeszcze się nie skończyła??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-04-27 09:47:57
    Od: "maryl" <j...@w...pl>

    dziękuję za odpowiedź:)

    >Y... a to ulga jeszcze się nie skończyła??

    Oczywiście , ale nie wiem jak sie nazywa odliczenie wynikające z
    różnicy VAT-u i czy może znaleźć zastosowanie w mojej sytuacji?

    > Natomiast AFAIK ciągle jest pewien "hak" w podatkach: jak współwłasność
    >się *znosi* (współwłaściciele rezygnują z udziału, zostaje jeden) to nie
    >ma podatku.

    Czyli rezygnacja po jakimś czasie z udziału przez rodziców mogła by
    sie odbyć bez płacenia fiskusow??
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-04-28 06:44:52
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    maryl wrote:

    > Czyli rezygnacja po jakimś czasie z udziału przez rodziców mogła by
    > sie odbyć bez płacenia fiskusow??
    > pozdrawiam

    tak.
    ale coś mi świta, że wówczas cały dom musiałby pójść na ciebie