  • 1. Data: 2006-09-14 12:38:02
    Temat: Wybór kasy fiskalnej. Novitus MiniTax czy Datecs Maluch?
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dzień dobry,

    Zastanawiam się nad wyborem kasy fisklanej.
    Chodzi o kasę jak najmniejszą dla działalności polegającej
    na sprzedaży usług projektowych itp.
    (rozliczenie następuje zwykle w domu u klienta).
    W mojej okolicy mam do wyboru Novitus MiniTax
    lub Datecs Maluch, ceny kas i serwisu podobne,
    gabaryty podobne. Która z nich będzie lepsza?
    Do tej pory nie używałem kasy fiskalnej, więc nie wiem
    na co zwrócić uwagę.
    Czy np. funkcja korekty paragonu STORNO może być przydatna?

    Piotr

  • 2. Data: 2006-09-14 13:21:28
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <op.tfvb1oylu22f71@bu-8b31d8846187>,
    "PiotrB." <p...@o...pl> wrote:

> [...]
    > gabaryty podobne. Która z nich będzie lepsza?
    > Do tej pory nie używałem kasy fiskalnej, więc nie wiem

    Na dostępność i szybkość serwisu, chyba że chcesz sobie też rezerwową
    kupić. Przy Twojej działalności nie wygląda na to, żeby takie rzeczy jak
    liczba towarów możliwych do zaprogramowania, wytrzymałość drukarki czy
    możliwość podłączenia dodatkowych urządzeń miały większe znaczenie -
    chyba że się mylę i obskakujesz kilkudziesięciu klientów dziennie.

    > Czy np. funkcja korekty paragonu STORNO może być przydatna?

    A to są modele, które jej nie mają? Takie od razu bym odrzucał. Wiele
    razy zdarzyło mi się niedokładnie wcisnąć przecinek (np. 950 zamiast
    9,50).

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 3. Data: 2006-09-14 14:20:00
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 14-09-2006 o 15:21:28 Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    napisał:

> [...]
    > możliwość podłączenia dodatkowych urządzeń miały większe znaczenie -
    > chyba że się mylę i obskakujesz kilkudziesięciu klientów dziennie.

    Od kilku do kilkanastu paragonów w miesiącu.
    A do tego do wszystkich pewnie będę wystawiał faktury.

    > A to są modele, które jej nie mają? Takie od razu bym odrzucał. Wiele
    > razy zdarzyło mi się niedokładnie wcisnąć przecinek (np. 950 zamiast
    > 9,50).

    Widzę, że w obu kasach jest możliwość anulowania ostatniej operacji itp.

    Dzieki za odpowiedź.

    Piotr

  • 4. Data: 2006-09-14 14:53:58
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    napisał:

    > A to są modele, które jej nie mają? Takie od razu bym odrzucał. Wiele
    > razy zdarzyło mi się niedokładnie wcisnąć przecinek (np. 950 zamiast
    > 9,50).

    Możesz mi wyjaśnić na czym polega ta funkcja?
    Rozumiem, że w większości kas jest możliwość anulowania
    wprowadzonych pozycji/cen itd. przed wydrukowaniem paragonu.
    Czy może w niektórych jest możliwość korekty już po
    wydrukowaniu paragonu?

    Inaczej mówiąc, czy po wydrukowaniu paragonu da się go skorygować,
    np. poprawić pomyłkę w rodzaju 950 zamiast 9,50?

    Pytanie zapewne banalne.

    Piotr

  • 5. Data: 2006-09-15 08:32:44
    Od: "regent..." <r...@T...o2.pl>

    PiotrB. napisał(a):

    > Inaczej mówiąc, czy po wydrukowaniu paragonu da się go skorygować,
    > np. poprawić pomyłkę w rodzaju 950 zamiast 9,50?
    >
    > Pytanie zapewne banalne.

    nie da się na żadnej...
    po wydrukowaniu paragonu.

    --
    regent...
    (...)

  • 6. Data: 2006-09-19 11:39:34
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <op.tfvib8vzu22f71@bu-8b31d8846187>,
    "PiotrB." <p...@o...pl> wrote:

    > Inaczej mówiąc, czy po wydrukowaniu paragonu da się go skorygować,
    > np. poprawić pomyłkę w rodzaju 950 zamiast 9,50?

    Po wydrukowaniu już nie. Ale przed "zamknięciem" paragonu powinna być
    możliwość edycji poszczególnych pozycji lub chociaż anulowania w całości.