  • 1. Data: 2008-09-25 14:13:41
    Temat: Wyjazd służbowy za granicę a KUP
    Od: "news.aster.pl" <s...@p...com>

    Witam,

    Jako osoba prowadząca działalność (KPiR) byłem w podróży służbowej poza
    granicami kraju. Teraz nadszedł czas rozliczenia podróży i występuje szereg
    wątpliwości co do tego jak zrobić to prawidłowo. Mam więc kilka pytań z tym
    związanych.

    1. Zakup bietów lotniczych, noclegu on-line

    Zakup biletów lotniczych czy noclegu on-line w przypadkowym kraju sprowadza
    się w zasadzie do otrzymania mailem potwierdzenia zakupu z opisem co się
    mniej więcej zakupiło, za ile oraz numeru potwierdzenia/rezerwacji, nie
    występują żadne dodatkowe rachunki, faktury. Czy w związku z tym wydruk
    takiego e-maila (+ ew potwierdzenie przelewu/zapłaty kartą) wpięty do dowodu
    wewnętrznego stanowi wystarczający dowód poniesienia kosztu? Jak rozliczyć
    taki koszt - w dacie poniesienia wg kursu NBP + różnica kursowa do dnia
    rozliczenia przez bank czy w dacie rozliczenia podróży wg rzeczywistego
    poniesionego kosztu (np. wydruk transakcji z karty kredytowej)?

    2. Wynajem samochodu

    W czasie podróży wynajmowałem samochód co mam udokumentowane rachunkiem. Czy
    kosztem są pełne kwoty rachunku? Czy niebędna jest kilometrówka a jeśli tak
    to jak ją rozliczać skoro nic nie stwierdza np. pojemności pojazdu?

    3. Paliwo

    Paliwo tankowane na stacjach w pełni samoobsługowych, potwierdzeniem jest
    rachunek z dystrybutora (zawiera datę, cenę, liczbę zatankowanych galonów,
    cenę za galon). Czy taki koszt jest do odliczenia w całości?

    4. Taksówki

    Rachunek z taksówki zasadniczo jest w formie wizytówki kompanii z datą i
    kwotą wpisaną w specjalnie pozostawione miejsca. Czy to również można
    wciągnąć jako koszt poprzez dowód wewnętrzny?

    Z góry dzięki za wszelką pomoc

    Maciek

  • 2. Data: 2008-09-26 21:20:36
    Temat: Re: Wyjazd służbowy za granicę a KUP
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    news.aster.pl wrote:

> [...]
    > rozliczenia przez bank czy w dacie rozliczenia podróży wg
    > rzeczywistego poniesionego kosztu (np. wydruk transakcji z karty

    A jak wsiadłeś do samolotu? Na podstawie wydruku?
    I nocleg też był on-line? Czy jednak w jakimś real-hotelu?
    Masz chyba bilet na samolot i zadbałeś o dokumenty z hotelu.
    Naprawdę jak poprosisz w recepcji, to dostaniesz fakturę.

    Sam wydruk to może być mało-sprawdź co jest wymagane
    jako dokumentowanie takich wydatków.
    Sposób rozliczenia wg kursu+różnice jest bardziej duchu przepisów,
    ale ja sam robiłem od razu wg rzeczywistych kosztów -
    mniej roboty, a wynik finansowy ten sam.

> [...]
    > rachunkiem. Czy kosztem są pełne kwoty rachunku? Czy niebędna jest
    > kilometrówka a jeśli tak to jak ją rozliczać skoro nic nie stwierdza

    To nie wiesz co wynajmowałeś?
    Czy liczysz na to, ze jeździłeś motocyklem a rozliczysz co innego?
    Przecież jak się ktoś uprze, to może sprawdzić.

> [...]
    > jest rachunek z dystrybutora (zawiera datę, cenę, liczbę
    > zatankowanych galonów, cenę za galon). Czy taki koszt jest do

    Gdzieś tam jest w przepisach (ale nie pamiętam, gdzie),
    że wystarczy paragon ze stacji paliw zagranicznej

    > Rachunek z taksówki zasadniczo jest w formie wizytówki kompanii z
    > datą i kwotą wpisaną w specjalnie pozostawione miejsca. Czy to
    > również można wciągnąć jako koszt poprzez dowód wewnętrzny?

    To może być mało. Trzeba było walczyć o fakturę.
    Nie bedzie to dobrze wyglądało obok faktury z wypozyczalni samochodów :-)