  • 1. Data: 2008-09-24 20:06:33
    Temat: Zakup motocykla
    Od: "Onet" <p...@o...pl>

    Chciałbym zakupić motocykl używany (roczny), na firmę już przewentylowałem
    urzędy i mogę jako MP odliczyć sobie przy zakupie nowego z salonu 60% Vatu i
    wrzucić jednorazowo w koszty przyjmując na środki trwałe. Sprawa się
    komplikuje w moim przypadku gdyż motocykl do którego się przymierzam jest
    roczny i od roku przez firme która chce mi sprzedać amortyzowany. Moje
    pytanie brzmi na co mogę liczyć jeśli chodzi o fakturę - czy będzie na
    fakturze zwolnienie z vat czy też do kwoty sprzedaży doliczą i uwzglednią to
    na fakturze, vat który muszą oddać przy niepełnej amortyzacji ?

  • 2. Data: 2008-09-24 23:18:58
    Temat: Re: Zakup motocykla
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Sep 2008, Onet wrote:

    > pytanie brzmi na co mogę liczyć jeśli chodzi o fakturę - czy będzie na
    > fakturze zwolnienie z vat

    Jeśli to samochod osobowy (w rozumieniu przepisów) to oczywiście.
    Zastrzegam, że wniosków z dyskusji czy chodzi o rozumienie
    z PoRD "pojazdu samochodowego" już nie pamiętam i zakładam,
    że prawidłowo wiesz iż "się zalicza". "Wykaz" w ustawie zawiera
    odrębną pozycję dotyczącą motocykli, zaś przepis mówi o "samochodach"
    (a nie "pojazdach samochodowych") i AFAIR trochę dyskusji było.
    W szczególności mnie intryguje bagażnik, o ile dany motocykl
    jest w taki ficzer wyposażony.
    Przepis stanowi bowiem:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    +++
    4. Przepis ust. 3 nie dotyczy:
    [...]
    3) pojazdów samochodowych, które majš otwartš częœć przeznaczonš
    do przewozu ładunków;
    ---

    > czy też do kwoty sprzedaży doliczą i uwzglednią to
    > na fakturze, vat który muszą oddać przy niepełnej amortyzacji ?

    Czekaj, NAS pytasz, na jakiej postawie ONI wyznaczą cenę
    sprzedaży? :)
    Korekta VAT dotyczy VAT *naliczonego*, sprzedający dokonuje jej
    "z własnych pieniędzy" (nijak nie pojawi się ona na f-rze
    sprzedaży w roli wykazanego VATu) i oczywiście powinien sobie
    policzyć za ile ma sprzedać aby mu się opłacało.
    Zaproponuj Goni dyskusję u ichnich księgowych, może ich przekona
    że korekta VAT przy zwolnionej sprzedaży ST nie istnieje :D

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-09-25 05:26:06
    Od: "Onet" <p...@o...pl>

> [...]
    > Zaproponuj Goni dyskusję u ichnich księgowych, może ich przekona
    > że korekta VAT przy zwolnionej sprzedaży ST nie istnieje :D

    Bardzo dziękuję za odpowiedź. W sprawie jak odliczyć i co przyglądałem się
    dyskusji i wreszcie udałem się bezpośredno do mojego US Pruszków wydzieł
    zajmujący się podatkiem zalicza motocykl do pozostałych pojazdów, natomiast
    wydział zajmujący się podatkiem vat do pojazdów samochodowych.... Pozostawie
    to BEZ KOMENTARZA.....

  • 4. Data: 2008-09-25 14:33:27
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl.WYTNIJ.TO>

    Onet wrote:

> [...]
    > pozostałych pojazdów, natomiast wydział zajmujący się podatkiem vat
    > do pojazdów samochodowych.... Pozostawie to BEZ KOMENTARZA.....

    Motocykl, to motocykl, a nie pojazd samochodowy. W sumie sie nie dziwie, bo
    np. ustawa pord i ustawa o vat roznie definiowala pojazdy.

    --
    ra9om1ak
    ra9om1ak[MAUPA]gazeta.pl