    From: "news.aster.pl" <s...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Wyjazd służbowy za granicę a KUP
    Date: Thu, 25 Sep 2008 16:13:41 +0200

    Witam,

    Jako osoba prowadząca działalność (KPiR) byłem w podróży służbowej poza
    granicami kraju. Teraz nadszedł czas rozliczenia podróży i występuje szereg
    wątpliwości co do tego jak zrobić to prawidłowo. Mam więc kilka pytań z tym
    związanych.

    1. Zakup bietów lotniczych, noclegu on-line

    Zakup biletów lotniczych czy noclegu on-line w przypadkowym kraju sprowadza
    się w zasadzie do otrzymania mailem potwierdzenia zakupu z opisem co się
    mniej więcej zakupiło, za ile oraz numeru potwierdzenia/rezerwacji, nie
    występują żadne dodatkowe rachunki, faktury. Czy w związku z tym wydruk
    takiego e-maila (+ ew potwierdzenie przelewu/zapłaty kartą) wpięty do dowodu
    wewnętrznego stanowi wystarczający dowód poniesienia kosztu? Jak rozliczyć
    taki koszt - w dacie poniesienia wg kursu NBP + różnica kursowa do dnia
    rozliczenia przez bank czy w dacie rozliczenia podróży wg rzeczywistego
    poniesionego kosztu (np. wydruk transakcji z karty kredytowej)?

    2. Wynajem samochodu

    W czasie podróży wynajmowałem samochód co mam udokumentowane rachunkiem. Czy
    kosztem są pełne kwoty rachunku? Czy niebędna jest kilometrówka a jeśli tak
    to jak ją rozliczać skoro nic nie stwierdza np. pojemności pojazdu?

    3. Paliwo

    Paliwo tankowane na stacjach w pełni samoobsługowych, potwierdzeniem jest
    rachunek z dystrybutora (zawiera datę, cenę, liczbę zatankowanych galonów,
    cenę za galon). Czy taki koszt jest do odliczenia w całości?

    4. Taksówki

    Rachunek z taksówki zasadniczo jest w formie wizytówki kompanii z datą i
    kwotą wpisaną w specjalnie pozostawione miejsca. Czy to również można
    wciągnąć jako koszt poprzez dowód wewnętrzny?

    Z góry dzięki za wszelką pomoc

    Maciek