  • 1. Data: 2008-11-14 15:22:29
    Temat: Wykonczanie mieszkania, a faktury na malzonków.
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jak brać faktury na małżonków, skoro w wielu miejscach "nie da się bo nie"?
    Główna przeszkoda to zwykle brak miejsca na dwa NIP-y, bo z imionami mozna sobie
    jakoś poradzic.
    Trudno z góry przewidzieć, która faktura będzie rozliczana z czyim zeznaniem (głównie
    chodzi o zwrot VAT).
    THX

  • 2. Data: 2008-11-17 06:53:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 14 Nov 2008 16:22:29 +0100, 666 napisał(a):

> [...]
    jakoś poradzic.
    > Trudno z góry przewidzieć, która faktura będzie rozliczana z czyim zeznaniem

    1. Nie ma obowiązku wpisywania NIP na fakturach dla osób fizycznych nie
    prowadzących działalności gospodarczej.
    2. Jak już ktoś się upiera na NIP, to we właściwym polu wpisujemy jeden a
    w uwagach drugi. Mogą być nawet dopisane ręcznie ale koniecznie na kopii i
    oryginale.

  • 3. Data: 2008-11-17 09:13:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Nov 2008, jureq wrote:

    > 2. Jak już ktoś się upiera na NIP, to we właściwym polu wpisujemy jeden
    > a w uwagach drugi. Mogą być nawet dopisane ręcznie

    Przeciw dopisaniu ręcznemu nie mam nic :) (w końcu *całą* fakturę można
    wystawić ręcznie), ale intryguje mnie dlaczego sugerujesz "w uwagach".
    IMO w polu NIP oczywiście (jeden nad, pod, obok drugiego).
    W końcu to zmartwienie wystawcy, żeby wystawił prawidłową fakturę :)
    (a że w komputerze będzie miał "co innego"... to niech reklamacje
    składa do autora programu, że *prawidłowej* f-ry wystawić nie można :D)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-11-17 14:19:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 17 Nov 2008 10:13:54 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Przeciw dopisaniu ręcznemu nie mam nic :) (w końcu *całą* fakturę można
    > wystawić ręcznie), ale intryguje mnie dlaczego sugerujesz "w uwagach".

    Fakt - niezbyt zręcznie to napisałem. Te dwa pola mają być w wypadku gdy
    nie piszemy ręcznie a system nie pozwala wpisać dwu w pole NIP-u. Sporo
    systemów pozwala na użycie dodatkowego pola nazwanego zazwyczaj "uwagi".

  • 5. Data: 2008-11-17 15:56:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Nov 2008, jureq wrote:

    > Te dwa pola mają być w wypadku gdy
    > nie piszemy ręcznie a system nie pozwala wpisać dwu w pole NIP-u.

    Ano to system jest błędny, skoro nie pozwala wystawić prawidłowej f-ry.
    "Niech podatnik coś zrobi z tym systemem" ;)

    > pozwala na użycie dodatkowego pola nazwanego zazwyczaj "uwagi".

    Trzeba przyznać, że literalnie rozporządzenie nie zabrania aby opis
    na fakturze brzmiał:
    Uwagi: NIP: xxx-xxx-xx-xx, yyy-yyy-yy-yy
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-11-17 18:01:36
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0811171010070.2876@quad>:

> [...]
    > wystawić ręcznie), ale intryguje mnie dlaczego sugerujesz "w uwagach".
    > IMO w polu NIP oczywiście (jeden nad, pod, obok drugiego).

    A co to jest pole NIP na fakturze i dlaczego NIPa(NIPów) ba, całości
    danych nabywcy nie można sobie wpisać tak, żeby był obok tekstu
    "Uwagi:"?

    > W końcu to zmartwienie wystawcy, żeby wystawił prawidłową fakturę :)

    To ja widziałem fakturę, gdzie wymagane informacje o sprzedawcy (wraz
    z tekstem "Sprzedawca" były w stopce ;-) Inaczej sie nie dało na
    pewnym etapie. I US sie nie czepiał pomimo wielokrotnych kontroli
    związanych ze zwrotami VAT, na początku padło pytanie, a gdzie dane
    sprzedawcy, pokazano palcem i tyle.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2008-11-17 22:13:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Nov 2008, 'Tom N' wrote:

    > A co to jest pole NIP na fakturze i dlaczego NIPa(NIPów) ba, całości
    > danych nabywcy nie można sobie wpisać tak, żeby był obok tekstu
    > "Uwagi:"?

    No, zdążyłem już wysłać taki przykład wcześniej (16:56 w innej
    gałęzi wątku) zgodziwszy się, że przeszkód nie ma :)

    > To ja widziałem fakturę, gdzie wymagane informacje o sprzedawcy (wraz
    > z tekstem "Sprzedawca" były w stopce ;-) Inaczej sie nie dało na
    > pewnym etapie. I US sie nie czepiał

    Na moje szczęście zauważyłem publicznie że z takim rozwiązaniem trzeba
    się zgodzić :D

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-11-17 22:33:10
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0811172310230.3800@quad>:

    > No, zdążyłem już wysłać taki przykład wcześniej (16:56 w innej
    > gałęzi wątku) zgodziwszy się, że przeszkód nie ma :)

    Gotfryd nie masz wyłączności na korzystanie z Hamstera i podobnych
    technologii. ;-)

    Tak, zobaczyłem, ale poniewczasie, przypełzły obydwie wiadomości
    razem, a że Hamster ma w głębokim poważaniu cancele... :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2008-11-18 09:03:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Nov 2008, 'Tom N' wrote:

    > Gotfryd nie masz wyłączności na korzystanie z Hamstera i podobnych
    > technologii. ;-)

    Nienienie, ani nie "zarzucam" że ktoś napisał później to samo,
    ani technologii nie bronię, zresztą w "klasycznej" technologii
    jak najbardziej mają prawo pojawić się kilkugodzinne poślizgi
    między serwerami (i sugerowało by to lamerstwo :]).

    Broniłem się z przezorności przed zarzutem, jakobym takiej
    możliwości nie dopuszczał i wymagał aby NIP był u góry i nie
    poprzedzony żadnym innym napisem :D

    pzdr, Gotfryd