  • 1. Data: 2008-11-15 15:39:13
    Temat: sprzedaż dziedziczonego/darowanego mieszkania a podatek dochodowy
    Od: karask <*@*.*>

    Witam

    Niedawno mojej matce przypadło w ramach spadku mieszkanie. Ponieważ ona
    jedno już ma, nie zamierza z tego odziedziczonego korzystać i wolałaby
    podarować je mnie.
    Samo mieszkanie jednak, niekoniecznie jest dla mnie najodpowiedniejszym
    prezentem, ponieważ mieszkam w innym mieście i wolałbym je sprzedać.

    Pytanie brzmi jak to zrobić, aby jak najmniej zyskał na tym budżet Państwa.

    Z tego co googlałem, wynika że jeśli to mieszkanie sprzeda moja matka, to
    będzie musiała zapłacić 19% podatek od przychodu.
    Co w sytuacji jeśli najpierw daruje je mnie(brak opodatkowania, bo w
    ramach najbliższej rodziny), a następnie ja będę chciał je sprzedać? W
    takim przypadku też obowiązuje 19% haracz?

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi
    Karask

  • 2. Data: 2008-11-15 16:00:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    karask wrote:

    > Pytanie brzmi jak to zrobić, aby jak najmniej zyskał na tym budżet Państwa.
    Sknera. :)

    > Co w sytuacji jeśli najpierw daruje je mnie(brak opodatkowania, bo w
    > ramach najbliższej rodziny), a następnie ja będę chciał je sprzedać? W
    > takim przypadku też obowiązuje 19% haracz?
    tak.

    Zamieszkać, zameldować się i sprzedać po roku.

  • 3. Data: 2008-11-15 20:19:43
    Od: Karask <q...@q...pl>

    Dnia 15-11-2008 o 17:00:38 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > tak.
    >
    > Zamieszkać, zameldować się i sprzedać po roku.

    hmmm...
    Od urodzenia jestem tam zameldowany. Takie coś wystarczy, czy licznik
    zaczyna bić od początku od chwili nabycia prawa własności?

    Karask

  • 4. Data: 2008-11-16 04:35:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Karask wrote:

    > hmmm...
    > Od urodzenia jestem tam zameldowany. Takie coś wystarczy, czy licznik
    > zaczyna bić od początku od chwili nabycia prawa własności?

    ostanio sie US poddały i po interpretacji MF zaczęły uznawać, że
    wystarczy być rok zameldowanym przed sprzedażą, niekoniecznie po
    uzyskaniu prawa własności.

  • 5. Data: 2008-11-17 12:24:12
    Od: Karask <q...@q...pl>

    Dnia 16-11-2008 o 05:35:27 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > ostanio sie US poddały i po interpretacji MF zaczęły uznawać, że
    > wystarczy być rok zameldowanym przed sprzedażą, niekoniecznie po
    > uzyskaniu prawa własności.

    To może wystarczy również mojej matce. Ona też zameldowana tam jest od
    dość dawna(na pewno więcejniż 5 lat) i chyba lepiej by było, żeby w takim
    razie ona to mieszkanie sprzedała.