    Date: Mon, 24 Jan 2011 23:20:52 +0100
    From: Łukasz <"\\#/"@o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Wykorzystanie towarów handlowych na cele własnej DG

    Witam,

    Mam pytanie odnośnie wykorzystania towarów handlowych na cele własnej
    działalności. Np. kupiłem 1000 sztuk wierteł. Zaksięgowałem to
    dokumentem PZ (przychód zewnętrzny) w programie (używam Małej
    Księgowości RP). Teraz dokonując sprzedaży wystawiam faktury vat i
    paragony, lecz postanawiam sprawdzić jakość towaru i wykorzystuję
    powiedzmy 50 sztuk (łamię lub tępię) w celach testowych. Jak to
    zaksięgować?
    1. Wystawić fakturę wewnętrzną na samego siebie z ceną netto sprzedaży
    równą cenie netto zakupu?
    2. Nie księgować wcale tylko zdjąć z magazynu 50 sztuk (w celu
    zmniejszenia o te 50 sztuk inwentaryzacji końcowej) zachowując te 50
    sztuk zniszczonych jako dowód?
    3. Nie księgować i nie zdejmować ze stanu tylko wykazać w inwentaryzacji
    końcowej?
    4. Inne.

    W przypadku 1 to jestem w plecy o podatek VAT, w przypadku 3 jestem w
    plecy o podatek dochodowy.
    Proszę o odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    --