  • 1. Data: 2011-01-24 22:20:52
    Temat: Wykorzystanie towarów handlowych na cele własnej DG
    Od: Łukasz <"\\#/"@o2.pl>

    Witam,

    Mam pytanie odnośnie wykorzystania towarów handlowych na cele własnej
    działalności. Np. kupiłem 1000 sztuk wierteł. Zaksięgowałem to
    dokumentem PZ (przychód zewnętrzny) w programie (używam Małej
    Księgowości RP). Teraz dokonując sprzedaży wystawiam faktury vat i
    paragony, lecz postanawiam sprawdzić jakość towaru i wykorzystuję
    powiedzmy 50 sztuk (łamię lub tępię) w celach testowych. Jak to
    zaksięgować?
    1. Wystawić fakturę wewnętrzną na samego siebie z ceną netto sprzedaży
    równą cenie netto zakupu?
    2. Nie księgować wcale tylko zdjąć z magazynu 50 sztuk (w celu
    zmniejszenia o te 50 sztuk inwentaryzacji końcowej) zachowując te 50
    sztuk zniszczonych jako dowód?
    3. Nie księgować i nie zdejmować ze stanu tylko wykazać w inwentaryzacji
    końcowej?
    4. Inne.

    W przypadku 1 to jestem w plecy o podatek VAT, w przypadku 3 jestem w
    plecy o podatek dochodowy.
    Proszę o odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    --
    Widomski Łukasz

  • 2. Data: 2011-01-25 07:37:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Łukasz" <"\\#/"@o2.pl> napisał w wiadomości

    > 1. Wystawić fakturę wewnętrzną na samego siebie z ceną netto sprzedaży
    > równą cenie netto zakupu?

    To by bylo gdybys wykorzystal na wlasne cele nei zwiazane z DG

    > 2. Nie księgować wcale tylko zdjąć z magazynu 50 sztuk (w celu
    > zmniejszenia o te 50 sztuk inwentaryzacji końcowej) zachowując te 50
    > sztuk zniszczonych jako dowód?

    No ja bym tak wlasnei zrobil. Zamiast przechowywac mozesz dopiac jakis kwit
    ze zlomowiska :)

    > 3. Nie księgować i nie zdejmować ze stanu tylko wykazać w inwentaryzacji
    > końcowej?

    Wlasnie ich ma nie byc przeciez ani na stanie ani w inwentaryzacji...

    > 4. Inne.

    nie wydaje mi sie

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2011-01-25 08:43:41
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    W dniu 24-01-2011 23:20, Łukasz pisze:
> [...]
    > paragony, lecz postanawiam sprawdzić jakość towaru i wykorzystuję
    > powiedzmy 50 sztuk (łamię lub tępię) w celach testowych. Jak to

    Zdjąć ze stanu magazynu i wpisać w "inne wydatki"

    --
    Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania,
    że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.

  • 4. Data: 2011-01-25 08:45:16
    Od: <s...@a...pl>

    Pierwsze ptanie - czy ty musisz prowadzić magazyn czy jesteś na kpir?

  • 5. Data: 2011-01-25 10:12:25
    Temat: Re: Wykorzystanie towar?w handlowych na cele w?asnej DG
    Od: Łukasz <"\\#/"@o2.pl>

    > Pierwsze ptanie - czy ty musisz prowadzi? magazyn czy jeste? na kpir?

    Nie muszę prowadzić magazynu, jestem na kpir. Ale w programie prowadzę
    magazyn dla siebie żeby mieć odzwierciedlenie na papierze tego co w
    rzeczywistości.
    Najbardziej chodzi mi o to, że jak towar już nie nadaje się do sprzedaży
    to czy w inwentaryzacji końcowej wykazać wtedy o tyle sztuk mniej.

  • 6. Data: 2011-01-25 10:55:36
    Od: <s...@a...pl>

    > Najbardziej chodzi mi o to, że jak towar już nie nadaje się do sprzedaży
    > to czy w inwentaryzacji końcowej wykazać wtedy o tyle sztuk mniej.

    Inwentaryzacja końcowa to spis z natury. Nie spisujesz różnic, a stan
    faktyczny. A dl aswojej przyjemnosci mozesz w prowadzonym magazynie opisać
    to w dowolny sposób.

  • 7. Data: 2011-01-30 14:54:42
    Od: adam <a...@g...pl>

    W dniu 2011-01-24 23:20, Łukasz pisze:
    (...)
    Prowadzenia magazynu nie regulują żadne przepisy. Sposób jest dowolny,
    jeśli robisz to dla własnych potrzeb, to tak rób, aby było to rzetelne,
    i żebyś sam zaglądając do zapisków np za dwa lata wiedział, co z tymi
    wiertłami zrobiłeś. Możesz też w ogóle nie prowadzić magazynu.
    Ważniejsza jest KPiR. Pierwotnie kupując wiertła jako towar handlowy
    zakup zaksięgowałeś w kol. 10 - Zakup towarów handlowych. Jeśli za jakiś
    czas część z nich chcesz zniszczyć przeprowadzając badania, to tworzysz
    Dowód Wewnętrzny, w którym słownie opisujesz tę czynność, wartość
    wierteł, i na podstawie tego DW przeksięgowujesz koszt tych 50 wierteł z
    kolumny 10 do kol 13 - Pozostałe wydatki. Czyli wpisujesz do kol 10
    kwotę na minusie i w tym samym wierszu tę samą kwotę w kol 13 na plusie.
    Tak jak napisał SDD, dla uwiarygodnienia dobrze jest dołączyć protokół
    ze złomowiska. Ale wystarczy też własny protokół zniszczenia, choć w
    razie kontroli będziesz musiał się tłumaczyć.
    Adam