  • 1. Data: 2004-12-08 10:58:46
    Temat: Wynagrodzenia pracowników - w 2005 NKUP
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    ...oczywiście chodzi o wynagrodzenia niewypłacone, ale za takie należy
    rozumieć także wynagrodzenia wypłacane w miesiącu następnym. Sporo firm
    (w tym i moja) tak wypłaca wynagrodzenia. Czy zastanawialiście się jak
    uniknąć dziury w kosztach styczniowych? Zastanawiam się czy w styczniu
    nie wypłacić zaliczki, a potem do 10 resztę wynagrodzenia. Dzięki temu
    część opłaconą będę mógł chyba zaliczyć w koszty. Potem w kolejnych
    miesiącach stopniowo zmniejszając zaliczkę doprowadzić do przesunięcia
    kosztów KUP na miesiąc wypłaty. Tylko jak ustalić wysokość kosztów
    możliwych do zaliczenia do KUP no bo np.
    Wynagrodzenia brutto 100 000 zł
    minus 20 % Zus 20 000 zł
    minus 20 % pdof czyli 16 000 zł
    wynagrodzenia netto 64 tys. zł
    wypłacam zaliczkę np. 50 000 zł
    czy w KUP zaliczam 50 tys. czy taką część kosztów wynagrodzeń brutto
    jaką stanowi zaliczka w wynagrodzeniach netto czyli 50/64 * 100 tys. =
    78 tys.

    --
    gefragt

  • 2. Data: 2004-12-08 12:05:39
    Temat: Re: Wynagrodzenia pracowników - w 2005 NKUP
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > stanowi zaliczka w wynagrodzeniach netto czyli 50/64 * 100 tys. = 78 tys.

    WG mnie
    Przychodami z tyt umowy o pracę sa kwoty otrzymane. Czyli jezeli wyplacasz
    wynagrodzenia w styczniu (nie wazne czy cale czy czesc) rozliczas czesc
    wyplacona w styczniu jako koszty styczniowe. Wg mnie nie ma znaczenia czy
    wyplacasz to za 1 raz czy ratami.

    Adam

  • 3. Data: 2004-12-08 13:45:30
    Od: "MB" <a...@w...pl>

    Użytkownik "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:cp6n0h$9vi$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > czy w KUP zaliczam 50 tys. czy taką część kosztów wynagrodzeń brutto
    > jaką stanowi zaliczka w wynagrodzeniach netto czyli 50/64 * 100 tys. =

    Wynagrodzenia z tytułu umów o prace są kosztem uzyskania przychodu w
    miesiacu ich poniesienia a nie fizycznej wypłaty! Czyli jesli naliczamy
    wynagrodzenia za styczen i wypłacamy je do 10-tego lutego to sa one kosztem
    stycznia.
    Tylko wynagrodzenia z tytułu umów cywilno-prawnych stają się KUP w momencie
    fizycznej wypłaty - art. 16 ust1 pkt 57 Ustawy o PDOP oraz art. 23 ust 1 pkt
    55 Ustawy o PDOF.
    W obu artykułach jest przywołanie należności okreslonych w art 41 ust 1
    Ustawy o PDOF a tam z kolei na art 13 pkt 2 i 4-9 czyli przychody z tytułu
    działalności wykonywanej osobiście - to nie to samo co przychody z tytulu
    wykonywania umowy o pracę.
    Konkluzja: wynagrodzenia z umów o pracę zaliczamy w KUP w miesiacu za który
    sa naliczane a nie w miesiacu w którym sa wypłacane; umowy cywilno-prawne
    zaliczamy w KUP w momencie wypłaty
    Pozdrawiam
    M.B.

  • 4. Data: 2004-12-08 13:57:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    MB napisał(a):
> [...]
    > wynagrodzenia za styczen i wypłacamy je do 10-tego lutego to sa one kosztem

    Kolego, po pierwsze poniesienie to jest wlasnie wypłata. Pewnie Ci
    chodziło o "okres którego dotyczą", co? Swoja drogą ustawa o PDOF nie
    wspomina o potrącalności kosztów wg. miesięcy (poza może amortyzacją) bo
    okresem rozliczeniowym jest rok ;-)

    Druga sprawa, podstawowa. Ja wiem że to jeszcze ciepłe i prezydent nie
    podpisał, ale my mowimy o ustawie o PDOF na przyszły rok!!!! Rok 2005.

    My tu tacy paranoicy że jeszcze nie ogłoszone a już na pamięć znamy i
    rozkladamy na czynniki pierwsze.

    A w ogole to temat postu często jest jego integralną czescia więc CZYTAĆ
    TEMATY!!!

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2004-12-09 22:03:44
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > chodziło o "okres którego dotyczą", co? Swoja drogą ustawa o PDOF nie
    > wspomina o potrącalności kosztów wg. miesięcy (poza może amortyzacją) bo

    no dobrze a jak było do tej pory a raczej jak jest bo powiem szerze ze sie
    pogubilem w tym wszystkim
    powiem tyle wynagrodzenie pracownika - 31grudnia - 1000zł brutto
    składki płacę dopiero w styczniu następnego roku i co dalej - ja zaliczałem
    jako koszt za miesiąc styczeń już w następnym roku - to samo ze składkami za
    siebie
    czy cos jest źle??? PKPiR+VAT
    pzdr jas

  • 6. Data: 2004-12-09 22:12:32
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "jas" <r...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    zaliczałem
    > jako koszt za miesiąc styczeń już w następnym roku - to samo ze składkami

    wygląda na to, że listę płac trzeba podzielic. Jeżeli pensje wypłacisz w
    styczniu, to zaliczysz to do kosztów stycznia, ale składki ZUS społeczne
    obciążające pracodawcę zaliczysz w koszty dopiero wtedy gdy naprawdę
    zapłacisz (czyli jeżeli zapłacisz do 15 lutego, to dopiero w lutym).
    Sprawdź dzisiejszą Rzepę
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firmac_041209/f
    irmac_a_5.html

    Magdi

  • 7. Data: 2004-12-10 07:08:24
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > obciążające pracodawcę zaliczysz w koszty dopiero wtedy gdy naprawdę
    > zapłacisz (czyli jeżeli zapłacisz do 15 lutego, to dopiero w lutym).

    Zgoda - tak postępowałem do tej pory ale pytanie czy mogę zaliczyć do kosztów
    składki za pracownika płacone przeze mnie w miesiącu styczniu - następnego
    roku
    wynagrodzenie - 31 grudnia 2004 r - koszt jeszcze w starym roku natomiast
    składki Zus za pracownika opłacane przeze mnie - koszt w miesiącu styczniu
    I to samo z moimi składkami - przecież za grudzień płacę dopiero w styczniu -
    to będzie koszt za styczeń prawda?
    pzdr jas

  • 8. Data: 2004-12-10 10:33:29
    Od: "Zosia" <z...@o...pl>

> [...]
    > rozumieć także wynagrodzenia wypłacane w miesiącu następnym. Sporo firm
    > (w tym i moja) tak wypłaca wynagrodzenia. Czy zastanawialiście się jak

    A może przeliczyć ewentualne korzyści jakie daje zastosowanie uproszczonej
    formy wpłacania zaliczek? Taka mozliwośc jest w updop, nie wiem czy w updof
    też. Jeśli za 2003 miałeś dochód nizszy od przewidywanego w 2005, to warto
    by było z tego skorzystać.
    pozdrawiam

  • 9. Data: 2004-12-10 10:58:34
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/10/2004 11:33 AM, Użytkownik Zosia napisał:

    > A może przeliczyć ewentualne korzyści jakie daje zastosowanie uproszczonej
    > formy wpłacania zaliczek? Taka mozliwośc jest w updop, nie wiem czy w updof

    Jest to jakieś rozwiązanie zwłaszcza, że obecnie nie trzeba korygować
    zaliczek uproszczonych w razie ewentualnej korekty podatku dochodowego
    za 2003 r.

    --
    gefragt

  • 10. Data: 2004-12-10 11:00:14
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cp6n0h$9vi$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    du hast mich gefragt <d...@k...pl> wrote:

> [...]
    > rozumieć także wynagrodzenia wypłacane w miesiącu następnym. Sporo firm
    > (w tym i moja) tak wypłaca wynagrodzenia. Czy zastanawialiście się jak

    Hm. A te za grudzień wypłacone do 10 stycznia (bo rozumiem, że tak
    wypłacacie?) jak policzysz?

    --
    pozdrawiam
    Jarek