  • 1. Data: 2007-10-27 15:08:45
    Temat: Wynajem lokalu kupionego na kredyt - jak opodatkowane - czy można jako działalność
    Od: "Ladowny" <root@localhost>

    Witam

    Noszę się z zamiarem zakupu lokalu użytkowego lub mieszkalnego,
    który chcę wynajmować. Przeczytałem sobie tutaj
    http://dom.gazeta.pl/prawo/1,65546,2467479.html?as=2
    &ias=2&startsz=x
    że można opodatkować przychody z wynajmu na zasadach ogólnych
    albo ryczałtem. Czy istnieje trzecia mozliwość ?
    Mam na mysli to że prowadzę działalność gospodarczą i płacę podatek
    liniowy 19%. Czy w takim przypadku istnieje mozliwość wliczenia
    odsetek od kredytu do kosztów uzyskania przychodu i wystawiania
    najemcy normalnej faktury VAT ?
    Czy w takim wypadku mogę odliczać sobie koszty odsetek również
    w miesiącach w których z róznych przyczyn nie będzie przychodów
    z wynajmu ( np. czas szukania najemcy, zmiana najemcy itp ) ?
    Czy jeżeli najemcą będzie osoba fizyczna, to VAT wyniesie 0% ?

    Grzegorz
    ----------------------------
    Wszedzie dobrze, ale w 127.0.0.1 najlepiej

  • 2. Data: 2007-10-27 20:23:17
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > liniowy 19%. Czy w takim przypadku istnieje mozliwość wliczenia
    > odsetek od kredytu do kosztów uzyskania przychodu i wystawiania
    Istnieje taka mozliwość - lokal kupujesz jako przedsiebiorca - odsetki w koszty
    i amortyzacja w koszty.
    > Czy w takim wypadku mogę odliczać sobie koszty odsetek również
    > w miesiącach w których z róznych przyczyn nie będzie przychodów
    > z wynajmu ( np. czas szukania najemcy, zmiana najemcy itp ) ?
    Możesz.
    > Czy jeżeli najemcą będzie osoba fizyczna, to VAT wyniesie 0% ?
    > Pozdrawiam
    >
    > Grzegorz
    Jesli lokal bedzi użytkowy - VAT 22%
    Jeśli lokal mieszkalny ale z przeznaczeniem przez najemce na działalność - VAT
    22%
    Jesli najem na cele mieszkalne VAT - ZWOLNIONY.

    pOZDRAWIAM - kRISS