  • 1. Data: 2007-10-26 17:50:32
    Temat: Kupilem przez internet i nie mam kasy :(
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    Kupilem przez internet monitor. A w sumie nie kupilem co zlozylem zamowienie
    w sklepie i wykonalem przelew. Zrobilem blad, ze zaufalem tekstom w emailu,
    ktore mowily ze aby rozpoczelas sie procedura realizacji musze wplacic kase.
    W regulaminie jest troche inaczej (najpierw mam potwierdzic telefonicznie).
    Na ani jednego emaila mi nie odpowiedzieli. Jak udalo mi sie w koncu
    dodzwonic to ze smiechem gosciu stwierdzil ze tego towaru nie maja ale maja
    7 dni na oddanie kasy (14 punkt regulaminu). Minely juz trzy tygodnie a
    towaru ani kasy nie
    mam.
    1) Co moge zrobic aby pogonic tych gosci ?
    2) Czy faktycznie jest jakies prawo ze maja 7 dni na zwrot kasy ? W
    regulaminie maja zapis ze realizacja odbywa sie tego samego dnia a jak nie
    to informuja klienta (co oczywiscie nie nastapilo) ? A jak chche zwrotu to
    maja 7 dni.
    3) Czy moge podac ich np do US ze przetrzymuja moja kase ? Albo moge zazdac
    odsetek karnych ?
    4) Czy w sumie wyjscie kasy z konta i zadnej faktury itp nie podpada nawet
    pod ksiegowosc ? To kasa z firmy a nie prywatna.

    Krotko mowiac jestem wkurzony ze obracaja moja kase i smieja mi sie
    (doslownie) w twarz. Nie chodzi mi o sama kase ale o fakt.

    Fantom
    ps. No i moge smialo powiedziez ze ta firma to www.KOMSAD.pl - nikomu nie
    polecam tam zakupow. Zreszta http://www.opineo.pl/index.php?sklep=29
    potwierdza to co pisze. Szkoda ze znalazlem to pozniej.

  • 2. Data: 2007-10-26 18:48:07
    Temat: Re: Kupilem przez internet i nie mam kasy :(
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Zwróć się do swojej konfederacji konsumenta na początek. Tam Cie pokierują.

  • 3. Data: 2007-10-26 20:46:10
    Od: SP 1 QXL <s...@c...pl>

    Jacek pisze:
    > Zwróć się do swojej konfederacji konsumenta na początek. Tam Cie pokierują.

    Tak, szczególnie do Konsumenta - Firma z Firmą, to gdzie konsument?
    Zgłoszenie na Policji i to szybko!!!

    --
    TLZ.| http://rtfm.killfile.pl/#wybierz

  • 4. Data: 2007-10-26 22:25:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Oct 2007, Fantom wrote:

> [...]
    > W regulaminie jest troche inaczej (najpierw mam potwierdzic telefonicznie).
    [...]
    > 1) Co moge zrobic aby pogonic tych gosci ?

    IMHO - dopilnować formalności na początek.
    Jak rozumiem to zrobiłeś, ale dopiero TERAZ.

    > 2) Czy faktycznie jest jakies prawo ze maja 7 dni na zwrot kasy ?

    AFAIK prawa w rozumieniu "przepisu" nie, sprawa IMO jest umowna.
    Art. 395 nie zawiera regulacji terminu, w szczególności słowa
    "niezwłocznie", czyli albo istnieje inny przepis (trzeba znaleźć)
    albo... albo liczy się umowa, czyli zaakceptowany regulamin
    i nic nie da się zrobić.
    7 dni to IMO za mało, żeby powoływać się na art.5 KC.

    > regulaminie maja zapis ze realizacja odbywa sie tego samego dnia a jak nie
    > to informuja klienta (co oczywiscie nie nastapilo) ?

    To MÓGŁBY być jakiś punkt zaczepienia.
    Ale:
    - pewności, czy np. faktycznie nie próbowali zadzwonić (a telegfon był
    zajęty) nie ma
    - co umowa stanowi w razie nie wywiązania się z TEGO obowiązku?

    > A jak chche zwrotu to maja 7 dni.

    Czyli tyle zaakceptowałeś... :(

    > 3) Czy moge podac ich np do US ze przetrzymuja moja kase ?

    A co USowi do tego??
    Co najwyżej zarząda podatku, a "oni" powiedzą że to "koszt z powodu nie
    dochowania regulaminu" przez Ciebie i potrącą :]

    > Albo moge zazdac odsetek karnych ?

    Za to niepowiadomienie? Być może tak... acz marnie widzę skutek.
    Za 7 dni na które wyraziłeś zgodę poprzez akceptację regulaminu - nijak
    nie widzę jaką metodą.

    > 4) Czy w sumie wyjscie kasy z konta i zadnej faktury itp nie podpada nawet
    > pod ksiegowosc ? To kasa z firmy a nie prywatna.

    Co to znaczy "nie podpada"?
    Owszem, jak firma jest na księgach to trzeba zaksięgować.
    W czym problem?
    Zaliczka na ...., później zwrot zaliczki.

    > Krotko mowiac jestem wkurzony ze obracaja moja kase i smieja mi sie
    > (doslownie) w twarz. Nie chodzi mi o sama kase ale o fakt.

    Rozumiem, ale SKUTKU to niekoniecznie przyniesie.
    Niewykluczone, że mają ubaw z klientów których ponosi.
    Zaraz zadam pytanie w sąsiednim poście z wnioskiem o policji... niby
    z jakiej okazji.

    > ps. No i moge smialo powiedziez ze ta firma to www.KOMSAD.pl - nikomu nie
    > polecam tam zakupow.

    A to może być właściwa droga :) - bo podanie prawdziwych faktów i "tylko
    niepolecanie" chyba nie da się nijak ugryźć prawnie :) (w sensie
    oskarżenia o "szkody moralne").

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-10-26 22:32:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Oct 2007, SP 1 QXL wrote:

    > Zgłoszenie na Policji i to szybko!!!

    A mogę się dowiedzieć z jakiej okazji?
    Bo tak mnie intryguje:
    - klient zawiera umowę o sposobie zawierania umów, w szczególności
    akceptuje regulamin zawierajacy zasady zwrotu "po 7 dniach
    od zażądania"
    - klient daje się wpuścić treścią miala, i wbrew regulaminowi NIE
    upewnia się co do dostępności towaru, za to wpłaca pieniądze
    - sprzedawca pokpiwa sobie, oświadczając że dostał 7-dniowy kredyt,
    bo "było czytać umowę". NIE oświadcza, że pieniędzy nie odda.
    Mówi że odda, ale "wg umowy".

    Gdzie tu jest miejsce dla policji?

    wKF: w KW jest wykroczenie pt. "zgłoszenie powiadomienia kiedy
    nie miało miejsca wykroczenie lub przestępstwo".
    Jak ktoś się zirytuje wezwaniem bez powodu, można dostać
    mandat.
    Wzywając policję dobrze jest więc wiedzieć DLACZEGO - czy dla
    opisanego przypadku możesz podać, tak na wszelki wypadek,
    jakikolwiek przepis karny (KK, KW, dowolny inny) pod który
    podpada sprzedawca?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-10-26 23:08:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Saturday, October 27, 2007, 12:32:36 AM, you wrote:

    > A mogę się dowiedzieć z jakiej okazji?

    Art. 286 KK

    Wykorzystanie błędu w celu osiągnięcia korzyści.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2007-10-27 07:24:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Oct 2007, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Art. 286 KK
    >
    > Wykorzystanie błędu w celu osiągnięcia korzyści.

    Thx.
    Przyznam, że przypisanie takiego rozumienia jak piszesz powinno
    spowodować, że w firmach typu Tele 2 sporo pracowników by siedziało :)
    Zauważ: "doprowadza innš osobę do niekorzystnego rozporzšdzenia własnym
    lub cudzym mieniem".
    Fakt zwrotu tego mienia (w przypadku z posta) powoduje że jest to znacznie
    mniej niekorzystne, niż np. zawarcie niechcianej umowy (odpłatnej).

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-10-27 08:09:17
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik Fantom napisał:

    > 1) Co moge zrobic aby pogonic tych gosci ?

    Wyslac stanowcze zadanie zwrotu gotowki w przeciagu 3 dni od odtrzymania
    pisma, powolujac sie na ich regulamin zbesztac ze sprawa sie tyle
    ciagnie (zrob sobie wydruk regulaminu, jakby zmienili WWW), i ze w
    przypadku dalszej odmowy zwrotu twoich pieniedzy podejmiesz odpowiednie
    dzialania w celu odzyskania twojej wlasnosci -- bedzie to perwszy etap
    "walki" o swoje. Wyslac na pismie, poleconym, zeby nie zginelo.

  • 9. Data: 2007-10-27 08:09:45
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Fakt zwrotu tego mienia (w przypadku z posta) powoduje że jest to znacznie

    Fakt jest taki, ze zwrotu mienia ani gotowki nie ma ;)

  • 10. Data: 2007-10-27 08:54:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Oct 2007, Wojtek Malina wrote:

    > Fakt jest taki, ze zwrotu mienia ani gotowki nie ma ;)

    A nie, jak idzie o *przekroczenie* tego terminu to oczywiście masz rację.
    Ale jasności, czy *od telefonu* przekroczyli 7 dni nie mamy, zaś na
    to że "nie powiadomili" pewnie znajdą jakiś wykręt :(

    pzdr, Gotfryd