  • 1. Data: 2007-02-14 18:54:00
    Temat: Wynajem mieszkania.
    Od: "Jaś" <j...@t...pl>

    Witam.
    W zeszłym roku wynajmowałem mieszkanie.
    Przykładowe wyliczenie: przychód uzyskany miesiecznie to np. 500 zł,
    czynsz jaki musiałem zaplacic z tej kwoty to powiedzmy 250zł.czyli w
    kieszeni zostało 250zł.
    Jaka kwote powinienem wpisac do Pit-a ??
    500zł x 12 czy tez 250zł x 12
    Rozliczamy sie wspólnie z żona.
    Czy taki sposób rozliczenia mozna stosowac zawsze bez wzgledu na
    przychód uzyskany w ten sposób??

  • 2. Data: 2007-02-17 22:18:19
    Temat: Re: Wynajem mieszkania.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Feb 2007, Jaś wrote:

    > Witam.
    > W zeszłym roku wynajmowałem mieszkanie.
    > Przykładowe wyliczenie: przychód uzyskany miesiecznie to np. 500 zł,
    > czynsz jaki musiałem zaplacic z tej kwoty to powiedzmy 250zł.

    Czekaj - jesteś najemcą (lub dzierżawcą) i *podnajmujesz* mieszkanie?
    Czy masz na myśli różne opłaty, z których *żadna* nie jest czynszem?

    > Jaka kwote powinienem wpisac do Pit-a ??

    IMO trochę zależy od wybranej formy opoddatkowania (zasady
    ogólne/ryczałt).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-02-27 21:18:53
    Od: "Jaś" <j...@t...pl>

    On 17 Lut, 23:18, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > Czekaj - jesteś najemcą (lub dzierżawcą) i *podnajmujesz* mieszkanie?
    > Czy masz na myśli różne opłaty, z których *żadna* nie jest czynszem?

    ********** ja w omawianym przypadku jestem włascicielem mieszkania,
    przykładowo podane wyżej kwoty stanowia opłate tylko za lokal bez
    mediów.

    ********* opodatkowanie na zasadach ogólnych