  • 1. Data: 2007-02-14 16:29:17
    Temat: Takie same nazwy - czy problem?
    Od: t <r...@o...pl>

    Zawieram kontrakt z odpowiednikiem naszej spzoo tyle że z innego kraju
    Unii.
    Los chciał, że kontrahentowi się spodobała moja nazwa SC a że właśnie
    tworzył
    kolejną spółkę to utworzył ją z taką nazwą jak ja mam - i ten kontrakt
    będzie właśnie z tą
    nową spółką - czyli "Fajowy Pecet s.c." zawiera umowę z "Fajowy Pecet Ltd"
    :)
    Poza tym nie ma żadnych powiązań między nami. Czy ktoś widzi tutaj
    jakiś problem ze skarbówką?
    Nazwa jest na tyle unikalna że raczej nikt nie łyknie że to przypadek.

    pozdr

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 2. Data: 2007-02-14 16:52:06
    Temat: Re: Takie same nazwy - czy problem?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Poza tym nie ma żadnych powiązań między nami. Czy ktoś widzi
    > tutaj
    > jakiś problem ze skarbówką?

    Brak problemu.

    marekz

  • 3. Data: 2007-02-14 17:15:13
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 14-02-2007 o 17:52:06 MarekZ <m...@w...irc.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "t" <r...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Brak problemu.

    Ja to sobie analizowałem z ustawami w ręku i wychodzi mi że nie można
    zakwestionować
    ani rozliczenia PIT, gdyż identyczna nazwa nie powoduje że będziemy
    podmiotami powiązanymi
    w rozumieniu Art. 25, co do VAT(Art. 32) to nie ma znaczenia gdyż moje
    usługi są opodatkowane
    u nabywcy więc to jego problem.

    Natomiast zastanawiam się czy jest podstawa żeby jakiś geniusz stwierdził
    że ktoś
    tu sobie uzyskał za darmo prawo do używania firmy innego podmiotu i nie
    zapłacił
    od tego podatków(kontrahent rozpoczął rejestrację kilka dni wcześniej
    przed tym ja
    podpisałem umowę SC, więc formalnie wcześniej zaczął tej nazwy używać)?

    pozdr

  • 4. Data: 2007-02-17 22:14:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Feb 2007, t wrote:

    > Natomiast zastanawiam się czy jest podstawa żeby jakiś geniusz stwierdził
    > że ktoś tu sobie uzyskał za darmo prawo do używania firmy innego podmiotu
    > i nie zapłacił

    IMO w takim przypadku trzeba by wykazać, że miał PRAWO do zażądania
    opłaty za takie użytkowanie.

    pzdr, Gotfryd