  • 1. Data: 2007-02-14 16:53:24
    Temat: [pyt]umowa a wynagrodzenie
    Od: "pepe" <j...@p...fm>

    Witam
    Przykladowo: na umowie (czas nieokreslony) mam kwote 1000 PLN (netto).Z
    pracodawca umowilem sie na kwote 1500 PLN (netto). Roznice w:
    - ZUS pracownika
    - ZUS pracodawcy
    - zdrowotnym
    pomiedzy w/w kwotami dostaje na "reke". Wczesniej umawialem sie ze
    pracodawca, ze roznice pomiedzy podatkiem dla w/w kwot bedzie mi rowniez
    wyplacal na "reke". Po ostatniej rozmowie twierdzi on, ze podatek od 1000
    PLN (netto) moze sobie "lepiej i latwiej", w jakims mi blizej nie znanym
    stopniu, wlaczyc w "koszty" w porownaniu do podatku pochodzacego od kwoty
    1500 PLN (netto). Podejrzewam, ze jest to jego kretactwo, ale chcialbym
    najpierw sie upewnic tutaj na grupie. Czy w jakikolwiek sposob pracodawca
    moze "wlaczyc" sobie koszty mojego zatrudnienia w swoje koszty w celu
    uzyskania ulgi, znizek, itp.
    Troche to zawile ale mysle ze da sie to zrozumiec
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-02-14 17:47:49
    Temat: Re: [pyt]umowa a wynagrodzenie
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "pepe" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > stopniu, wlaczyc w "koszty" w porownaniu do podatku pochodzacego od kwoty

    Gdyby jego zarobek po zapłaceniu Tobie 1000 zł netto wynosił 0 zł to może
    tak być.

> [...]
    >koszty mojego zatrudnienia w swoje koszty w celu uzyskania ulgi, znizek,

    Rozumiem, że to już drugie pytanie (bo jakby jest dokładnie odwrotne do tego
    co pisałeś wcześniej).
    Oczywiście, całość wynagrodzenie pracownika jest kosztem pracodawcy.
    Czyli z tej 500 zł różnicy netto, a więc jakiegoś 800 brutto kosztów, on ma
    minimum 160 zł oszczędności na swoim podatku.

    Jeśli chcesz od niego 300 zł więcej to się wcale nie dziwię że woli całość
    wrzucić w koszty.

  • 3. Data: 2007-02-14 18:12:30
    Od: "pepe" <j...@p...fm>

    > Jeśli chcesz od niego 300 zł więcej to się wcale nie dziwię że woli całość
    > wrzucić w koszty.

    Roznica w podatku (zaliczce na podatek) pomiedzy 1500/1000 PLN (netto) to
    okolo 60 zlotych.
    Podatek od 1500 (netto) = 127 PLN
    Podatek od 1000 (netto) = 67 PLN
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-02-15 08:23:29
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Roznica w podatku (zaliczce na podatek) pomiedzy 1500/1000 PLN (netto) to
    > okolo 60 zlotych.
    > Podatek od 1500 (netto) = 127 PLN
    > Podatek od 1000 (netto) = 67 PLN

    Ale to podatek pracownika.
    Pracodawca od swojego podatku odliczas całość kosztów, a nie tylko podatek
    pracownika.