  • 1. Data: 2005-12-19 12:58:42
    Temat: Wynajem mieszkania jako KUP - odmowna decyzja US
    Od: "witek" <i...@o...pl>

    Witam,

    Prowadze DG, KPiR, VAT. Mam siedzibe w firmy w miescie X, jednak
    ostatnio swiadcze uslugi glownie jednego kontrahentowi w miescie Y. Miejsce
    to po prostu siedziba jego firmy. Poniewaz odleglosc X-Y wynosi ok. 70km,
    wiec aby zaoszczedzic czas i koszty zwiazane w paliwem, wynajalem mieszkanie
    w miejscowosci Y. Zlozylem wniosek o interpretacje podatkowa, czy moge to
    zaliczyc w KUP. Otrzymalem odpowiedz odmowna, z uzasadnieniem, ze wynajete
    mieszkanie nie ma zwiazku z moimi przychodami, a jedynie z zaspokojeniem
    podstawowych potrzeb osobistych (!!!). No wiec szczena mi opadla, bo nie
    sposob zrozumiec takiego tlumaczenia. Czyli co - mam mieszkac w hotelu?
    Wtedy bede mogl zaliczyc to w KUP?

    Co moge zrobic, zeby US sie nie mogl przyczepic do zaliczenia tego
    wynajmu w KUP? Zglosic to jako druga (dodatkowa) siedzibe firmy? Co sie
    wiaze z takim zgloszeniem? (to inne miasto, wiec ew. gospodardcza, inny US).

    pozdrawiam,
    witek.

  • 2. Data: 2005-12-19 13:12:41
    Od: " and" <a...@g...pl>

    witek <i...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > wynajmu w KUP? Zglosic to jako druga (dodatkowa) siedzibe firmy? Co sie
    > wiaze z takim zgloszeniem? (to inne miasto, wiec ew. gospodardcza, inny

    Witam

    Mam identyczna sytuacje. Dowiadywalem sie dla pewnosci w dwoch US. W obydwu
    powiedziano mi, iz musze wpisac to miejsce jako kolejne miejsce prowadzenia
    DG, zeby moc zaliczac koszty wynajmu do KUP. Wiaze sie z tym oczywiscie
    zmiana wpisu do ewidencji w UG lub UM (+50 zl:) i zlozenie aktualizacji NIP1.
    IMHO US sie nie zmienia, poniewaz glowna siedzibe masz tam gdzie miales.

    Inna sprawa jest to, ze wtedy to nie jest juz mieszkanie, tylko biuro.
    Musisz miec umowe najmu na swoja firme i pozwolenie na prowadzenie w lokalu
    dzialalnosci - to przy skladaniu NIP1.

    Dodam tylko ze rowniez argumentowalem iz taniej wynajac mieszkanie niz hotel,
    odpowiedz byla iz moglbym ew. rozliczac czesc kosztow wynajmu za dni pobytu
    na delegacji w tym miescie, ale z kolei te pobyty nie podlegaja pod
    delegacje i kolko sie zamyka:)

    pozdrawiam
    and

  • 3. Data: 2005-12-19 13:19:04
    Od: "witek" <i...@o...pl>

    > Inna sprawa jest to, ze wtedy to nie jest juz mieszkanie, tylko biuro.
    > Musisz miec umowe najmu na swoja firme i pozwolenie na prowadzenie w
    lokalu
    > dzialalnosci - to przy skladaniu NIP1.

    Hm, no tak tez myslalem. Czyli musze zmienic to mieszkanie, bo mimo iz
    rachunki na firme dostaje, to jednak wlascicielka nie zglosila nawet faktu
    wynajecia tegoz mieszkania do spoldzielni, a co dopiero pytania o zezwolenie
    na prowadzenie DG...

    pozdrawiam,
    witek.