  • 1. Data: 2005-12-19 11:34:23
    Temat: podatek od umowy o dzielo.... www
    Od: "qqryku" <q...@w...pl>

    Jest sobie umowa o dzielo, konkretnie o strone www... i teoretycznie
    podatek 19% od tego, ale cos slyszalem ze mozna to jakos zbic do 9,5%.
    Slyszalem ze mozna to zrobic jesli to praca tworcza (?) czy cos takiego.
    mozna cos wiecej na ten temat ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-12-19 12:21:31
    Temat: Re: podatek od umowy o dzielo.... www
    Od: "qqryku" <q...@w...pl>

    ok.. teoretycznie juz znalazlem w necie:
    "w przypadku, gdy umowa o dzieło związana jest z przeniesieniem praw
    autorskich koszty uzyskania przychodu wynoszą 50% wartości zlecenia
    stąd wynika ta kwota - wartość zlecenia pomniejszona o połowę * 19% daje
    podatek 9,5%"

    Czyli faktycznie 9,5% wcyhodzi.

    Tylko prosilbym o potwierdzenie.

    //
    Chcialbym jeszcze zapytac... jestem zleceniobiorca w zwiazku z tym mam
    pytanie. Dostalem informacje ze od zamawiajacego dostane Pit 8B.
    z tego co rozumiem musze go wypelnic i powedrowac z nim do US? zostawic.. i
    juz? To wszystko? Czy do tego dochodzi jakis inny PIT? I czy nie poniose
    wzwiazku z tym zadnych oplat? tzn podatkow itp??

    Dzieki z gory

  • 3. Data: 2005-12-19 13:33:01
    Od: "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net>

    qqryku napisał(a):

> [...]
    > pytanie. Dostalem informacje ze od zamawiajacego dostane Pit 8B.
    > z tego co rozumiem musze go wypelnic i powedrowac z nim do US? zostawic.. i

    Nie, nie :) To wygląda inaczej. Zleceniodawca jest płatnikiem Twojego
    podatku dochodowego od tego zlecenia. Czyli potrąca podatek, wpłaca do
    US. A tobie wystawia PIT-8B "Informacja o dochodach oraz pobranych
    zaliczkach na podatek dochodowy". Ty z tym PIT-em nigdzie nie chodzisz
    ani tym bardziej go nie wypełniasz (robi to zleceniodawca). Ale na jego
    podstawie wypełniasz swój roczny pit.

    --
    Wojciech Ratymirski

  • 4. Data: 2005-12-19 13:48:08
    Od: "qqryku" <q...@w...pl>

    aha, rozumiem.
    A moj roczny pit.. to ?

  • 5. Data: 2005-12-19 14:04:36
    Od: "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net>

    http://www.pit.pl/roczne/

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski

  • 6. Data: 2005-12-20 08:46:58
    Od: abyss <b...@i...pl>

    Ja się podepnę pod wątek :)

    Zdążyłem przeczytać całą ustawę o podatku dochodowym i całą o prawie
    autorskim (z ciekawości) ale nadal mam wątpliwości co do wypełniania Pitów.

    Może któryś z kolegów podpowie. Firma zatrudnia na umowę o dzieło twórcę
    wykonującego dzieło /na zasadzie praw autorskich/ i przekazującego prawa
    do niego firmie. (twórca nie jest zatrudniony na umowę o pracę ani nie
    prowadzi działalności)

    Twórca wywiązuje się z wykonania dzieła, przekazuje prawa do niego
    firmie i otrzymał 30 zeszłego miesiąca zapłatę netto (90,5% od kw.
    brutto z umowy). W tym miesiącu do 20-go firma winna przekazać do US
    deklarację pit-4 oraz 19%dochodowego od 50%przychodów (po odjęciu 50%
    kosztów - czyli de facto 9,5% kwoty brutto) a do 15 lutego przyszłego
    roku pit8b - twórcy i do us.

    No i pytanie:
    W pit-4 firma wypełnia pozycje 50, 51,53 kwotą równą 9,5% (zaokrągloną w
    tym roku do dziesiątek groszy). Nie wypełnia pozycji 19-49 w pit-4
    Czy tak jest prawidłowo?